Nog even de fotos bekekken van de inzet voor jouw deur, allemachtig wat een theater wordt daar gemaakt bij een patient in een auto met minimale schade.....kop-staart botsing? geen uitval maar wel pijn in de rug, en toch het dak eraf plus 6 man ambulancepersoneel...pffff zoals Shakespeare het vroeger al zei, '' Much ado about nothing..''
Ik vondt 't niet overdreven gezien de situatie, het gebeurde recht voor m'n neus en 't was toch 'n vrij harde klap, ondanks dat de snelheid nog niet zo hoog lag, en de auto's hadden dan inderdaad wel minimale schade, bij die man in de voorste auto was er toch meer aan de hand.
Ik ben direct na de aanrijding bij die man in de auto gestapt en die had zichtbaar veel pijn, en hij vertelde dat hij nog maar recent geopereerd was omdat ie z'n rug gebroken had, en hij had nu weer erg veel pijn in rug en nek en kreeg tintelingen die doorliepen tot in z'n vingertoppen.
Dus iemand die pas z'n rug gebroken heeft, en nu in 'n klein auto'tje door 'n busje van achteren wordt geramd, en daardoor weer pijn in rug en nek krijgt met tintelingen, dat is voor mij toch wel 'n reden om het zo voorzichting mogelijk aan te doen.
Dat er 6 man ambulancepersoneel bij was was gewoon toevallig, zowel de duitse ambu had 'n stagaire mee (dus die waren met z'n 3en) en omdat die zagen dat het niet goed ging met die man wilden ze er een notarzt bij, en die komen in deze regio altijd per helicopter, en toevallig kwamen er nu 2 notarzten uit, dus zo kom je aan 6 man.
En ik kan je ook vertellen dat 't halverwege de inzet opeens veel slechter ging met die man, en dat we allemaal maar wat blij waren dat er 2 notarzten bij waren, en dat er dus zeker geen "theater" gemaakt werd voor niks.
Zo zie je maar weer, niet alles is wat 't lijkt (op foto's)