Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?

Auteur Topic: Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?  (gelezen 82158 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

7131

• Senior gebruiker
Citaat van: DvdW link=msg=1173711 date=1371293007
Heb je het nu echt nog niet door of doe je alsof? Het laatste, hoop ik.... :-\Ken de beste knul verder niet, net zoals die duizenden anderen die geslaagd zijn. Die feliciteer je ook niet... Beetje krom om alleen hem te feliciteren omdat ie op YouTube staat...Ja, en lap de regels en voorschriften maar aan je laars. Als je maar lol hebt, daar gaat het om .........

Hij (de geslaagde) lapt volgens mij geen regels aan z'n laars. Dat doen dan de chauffeurs van de voertuigen en de leidinggevende (naar jullie mening). En ja, feliciteer ik hem, omdat er hier alleen maar "gesproken" wordt over hoe erg het wel niet is dat er twee brandweervoertuigen een stukje met zwaailicht en sirene door de straat rijden. Poeh zeg, een halsmisdrijf dat streng bestraft moet worden. Scheer hun hoofden kaal en jaag ze besmeerd met pek en veren de stad uit !!

en dan nog even dit: aan een ieder die dit jaar zijn middelbare schooldiploma heeft behaald: Gefeliciteerd !

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Ik zou een afweging maken tussen legale weg en illegale weg in de zin van wat kan ik maatschappelijk verdedigen.

- Overlijden van een collega tijdens de dienst (zeer verdedigbaar)
- Pensioen van een HV Collega (verdedigbaar)
- Behalen van kampioenschappen bij wedstrijden (afhankelijk van het wegvak verdedigbaar dus soms wel soms niet)
- Behalen van schooldiploma (niet verdedigbaar dus via legale weg)
- Deelname KBF (niet verdedigbaar ivm aantallen dus via legale weg zoals het ook wordt gedaan en dat gaat heel ver)
- Opkikker / doe een wens (verdedigbaar maar gezien de opzet toch via legale weg)

En zo zijn er nog veel meer situaties te bedenken, blijft alleen over dat we hier beperkt blijven tot de uitvoering van de rit en geen enkele kennis hebben van het voor traject en dat is precies waar de hele discussie mank op gaat, we hebben te weinig kennis van het specifieke geval.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
We kunnen en we mogen er allemaal wat van vinden.
Feit is wel dat hulpverleningsdiensten alle zeilen bij moeten zetten om als professionele organisatie naar buiten te komen.
Ook de brandweer heeft daar de handen vol aan. Het is allemaal leuk wat er bedacht is, en het zal allemaal zeer zeker goed bedoeld zijn daar twijfeld niemand aan.

Maar in toenemende mate ergeren mensen zich aan het gebruik van OGS door hulpdiensten. Ik haalde al het voorbeeld aan dat mensen steeds sneller en steeds vaker klachten sturen naar gemeentes over het (mis)gebruik van OGS door hulpdiensten. Je moet de burger dus geen stok geven om mee te slaan, met dit soort zaken geef je de burger een stok om mee te slaan. Je bevestigt alleen maar het beeld van wat de burger denkt/vind. Dat hulpdiensten te pas en te onpas OGS gebruikt.
We moeten dus erg voorzichtig zijn met dit soort zaken...

VKRC

• Senior gebruiker
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Citaat
We moeten dus erg voorzichtig zijn met dit soort zaken...

Eens....Maar er zal ook ruimte moeten blijven  >:D
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

INRI

• Senior gebruiker
Citaat van: VKRC link=msg=1173742 date=1371298444
Eens....Maar er zal ook ruimte moeten blijven  >:D
Inderdaad, binnen de grenzen van de wet- en regelgeving >:D

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Laten we niet vergeten dat als er klachten komen of een aanrijding een onafhankelijk iemand gaat kijken naar de situatie. Deze situatie gaat vervolgens dagen of weken tegen de wet- en regelgeving gehouden worden. En als de situatie niet juridisch klopt dan gaat daar een chauffeur, bevelvoerder of commandant voor opdraaien.

Een feestje is prima maar een diploma voor iemand van de jeugdbrandweer vind ik wel weinig. Je gaat toch ook niet me toeters en bellen rijden als een manschap zijn papieren opnieuw gehaald heeft?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

VKRC

• Senior gebruiker
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Als ik het zo lees, zijn we het allemaal wel in grote lijnen met elkaar eens.
*Een havo diploma is geen reden.
*OGS richtlijnen dienen strak nageleefd worden
*Er is altijd een beetje ruimte (bij hoge uitzondering)

Nieuwe casus please  998765
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

-Volvo-34-

• Senior gebruiker
Ik vind dat dit prima moet kunnen.. Neem aan dat ze niet de hele rit met OGS rijden, maar alleen het in & uitrijden van de straat.

Ik weet niet of er mensen bekend zijn met de Waterlanddag, maar dat vind ik pas misbruik van je OGS.
Zonder begleiding een flinke rit door een heel dorp met toeters & bellen, dan opstellen en ruim 15 minuten met je OGS gaan staan spuiten.
Zou allemaal makkelijk zonder OGS kunnen, want je houd verkeer onnodig op, je leid mensen in het verkeer af (tijdens spuitfestijn), en het geeft ook nog is een enorme geluidsoverlast. Bijvoorbeeld een paar jaar terug in Monnickendam. Het oude stadje, stonden in een krap straatje ruim 15 á 20 wagens, met alle toeters richting de huizen aan. Waar dan oudere mensen wonen. :-\
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.

mrpddnos

• EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Citaat van: Royofzo link=msg=1179943 date=1372714179
Prio 1 8x Brandweer ivm afscheid commandant Leerdam
Zag je daar nu zelfs op het laatst nog iemand met Blauw aan voor het verkeerslicht staan wachten of zie ik dat verkeerd?
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie