Politie Verenigde Staten

Auteur Topic: Politie Verenigde Staten  (gelezen 70616 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #140 Gepost op: 30 november 2012, 00:38:20
Zijn zulke observatietorens niet iets voor Nederland?
Bron: http://www.flickriver.com/photos/jag9889/tags/contol/
Nederland heeft al zulke hokjes, maar dan niet zo hoog op de poten. Worden o.a. gebruikt voor ambassade's (politie mag immers niet zomaar op grondgebied van ambassade's komen) en bij gebouwen met internationale politieke aandacht, denk aan het Joegotribunaal of het ICC. Voor evenementen zou dit kunnen; nu worden er voornamelijk masten met camera's er in gebruikt, en mensen achter de camera's: 5 hokjes met mensen kost immers meer dan 5 camera's en 1 mens welke die bediend.

Boogje

• Forum gebruiker
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #141 Gepost op: 30 november 2012, 03:08:03
Lijkt mij ook bij evenementen niet echt fijn hier, tenzij het ding geplaatst kan worden op een ontoegankelijke plek voor gewone bezoekers. Anders kan zo'n toren nog wel eens omgekiept gaan worden door hooligans of andere Neanderthalers die tegenwoordig menig evenement met hun aanwezigheid verblijden.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #142 Gepost op: 1 december 2012, 15:18:19
Wat is de reden ookalweer dat die torentjes in Nederland op pootjes staan? Het had volgensmij iets met explosieven te maken, of het controleren ervan.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #143 Gepost op: 1 december 2012, 18:09:44
Wat is de reden ookalweer dat die torentjes in Nederland op pootjes staan? Het had volgens mij iets met explosieven te maken, of het controleren ervan.

Dat was bijkomstigheid, in de eerste plaats staan ze op pootjes omdat het goedkoper was om ze dan te vervoeren. Hier kan een vrachtauto onder die maar  € 50.000,- kost, terwijl een haakarm al gauw het dubbele kost. Tevens is dit makkelijker waterpas te zetten, koud op de grond moet je de grond vlak maken of werken met hydraulische pootjes. En laatst maar zeker niet onbelangrijk, op deze manier kijk je over geparkeerde voertuigen heen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #144 Gepost op: 1 december 2012, 20:53:31
Enigszins off-topic, maar toch :)

Dat was bijkomstigheid, in de eerste plaats staan ze op pootjes omdat het goedkoper was om ze dan te vervoeren. Hier kan een vrachtauto onder die maar  € 50.000,- kost, terwijl een haakarm al gauw het dubbele kost.

Ben je niet in de war met de oude bewakingscontainers? De huidige bewakingscontainers hebben de poten zo dich bij elkaar staan dat daar volgens mij geen vrachtwagenchassis tussendoor kan (zie bijv. http://media.nu.nl/m/m1cz3h4af5nz.jpg). Daarbij: die bewakingscontainers hebben juist een haakarmframe. De oude huisjes hadden de poten aan de zijkant zitten, waardoor er meer ruimte was (zie http://cdn.c.photoshelter.com/img-get/I0000lWxxB0v.s5A/s/600/0101-1a.jpg).

Overigens, de keren dat ik zo'n ding ter plaatse gebracht heb zien worden, werd dat gedaan door een particulier met een platte bak en een flinke autolaadkraan.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #145 Gepost op: 1 december 2012, 21:47:55
@Maarten, kan zijn dat het het oude systeem is waar ik het over heb. Alleen weet ik dat ze daarvoor toen zo zijn ontwikkeld.

Ben eigenlijk wel benieuwd of ze nog steeds door Scholte (SVG) worden vervoerd.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #146 Gepost op: 1 december 2012, 21:55:39
Ben eigenlijk wel benieuwd of ze nog steeds door Scholte (STG) worden vervoerd.

Dat is inderdaad de particulier waar ik op doelde ja ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

sylvester1986

• Gast
Reactie #147 Gepost op: 29 december 2012, 15:53:25

sylvester1986

• Gast
Reactie #148 Gepost op: 15 augustus 2013, 14:34:27

brwzav

• Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
Reactie #149 Gepost op: 4 september 2013, 17:12:09

Korps: Denver Police Department
Merk: Ford
Model: 2013 Police Interceptor
http://www.youtube.com/watch?v=RadV7wLTvvY