Politie Verenigde Staten

Auteur Topic: Politie Verenigde Staten  (gelezen 70767 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Reactie #60 Gepost op: 22 december 2010, 12:06:04
Als ik denk aan Amerikaanse politievoertuigen, dan denk ik vaak aan rijdende kerstbomen, hebben ze eigenlijk ook richtlijnen wat wel en niet mag op politiewagens?
Ik meen overigens dat ik hier op het forum al wel richtlijnen zag voor de Amerikaanse brandweerwagen.

Gast

• Gast
Reactie #61 Gepost op: 22 december 2010, 18:12:20
Richtlijnen zijn er wel qua kleuren (of steadyburn rood bijv. in California), maar qua hoeveelheid is de enige eis "ALS WE MAAR GOED GEZIEN WORDEN" met als enige restrictie het budget van het betreffende departement. Firetrucks moeten inderdaad aan de zgn. NFPA eis voor verlichting voldoen, wat bestaat uit een minimaal vereiste lichtopbrengst per sector van het voertuig, in tegenstelling tot de minimale lichtopbrengst van Nederlandse voertuigen (leuke woordspeling zo, met dat minimaal-minimale....)

sylvester1986

• Gast
Reactie #62 Gepost op: 22 december 2010, 18:31:06
Nou wil het juist dat amerika ook een land is met een deftige norm naar signalisatie namelijk de "NFPA 1901" norm vernieuwd in 2009.
Deze zicht waar hoeveel licht moet zitten wanneer het mag branden.

http://www.code3pse.com/pdf/c3nfpa0409.pdf

Deze NFPA norm is gratis digitaal te lezen op: http://www.nfpa.org/aboutthecodes/AboutTheCodes.asp?DocNum=1901  (dit geld trouwens voor alle NFPA normen). Wel even gratis registreren en je kan hem in zijn geheel inzien... Daar kan de NEN nog een puntje aan zuigen!  ;)

Klopt Caprice, die norm/eis bedoelde ik en die was terug te vinden in de topic: favoriete signalering.

qwerzx

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #63 Gepost op: 24 december 2010, 13:43:19
Afgelopen zomer (begin augustus) op vakantie geweest naar New York en Washington DC. Vraag me niet welke plek ze precies genomen zijn, het was allemaal in het voorbij gewandel.

Eerste 2 op Times Square

Citaat

Bij Rockefeller Centre/Rockefeller Plaza (uit mijn hoofd zo ongeveer ter hoogte van 50th street)

Citaat

Deze 5 bij het bureau op West 42nd Street.
In april zat ik in een hotel hier vlakbij. Diner tegenover (waar fotograaf ongeveer staat) het bureau lijkt wat rommelig/ouderwets/shabby, maar prima eten!

Citaat

Van deze 2 vermoed ik dat het op 5th Av is.
Mijn favoriete Amerikaan: een Truck van de Emergency Services Unit (ESU):

Citaat

Geen idee waar.

SimonSt

• Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 24 december 2010, 14:35:03
Mijn favoriete Amerikaan: een Truck van de Emergency Services Unit (ESU):

Geen idee waar.

Times Square wist ik eigenlijk wel, Rockefeller klopt ook. Dat bureau op West 42nd was op de looproute van de rondvaartboten richting centrum, dus dat klopt ook.
De ESU Truck was bij het Grand Central Station, volgens GoogleMaps/Streetview was dat Vanderbilt/Park Ave.

qwerzx

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #65 Gepost op: 24 december 2010, 15:06:37
Times Square wist ik eigenlijk wel, Rockefeller klopt ook. Dat bureau op West 42nd was op de looproute van de rondvaartboten richting centrum, dus dat klopt ook.
De ESU Truck was bij het Grand Central Station, volgens GoogleMaps/Streetview was dat Vanderbilt/Park Ave.

Qua stijl  (achtergrond) vermoedde ik Grand Central wel, maar NY is zo groot dat het ook heel makkelijk ergens anders kon zijn.

Maar leuk om al die bekende plaatsen weer te zien.  3hj Vooral dat bureau op W. 42nd. Stonden ook veel onopvallende wagens. Trouwens, die zag je door heel NYC, met de flitsers achter de voorruit/aan de zonneklep.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 10 juli 2011, 16:23:56
Topic kick!  8)

Dienst:                    NYPD Manhattan Traffic Task Force
Roepnummer:                3402
Soort voertuig:            Surveillancevoertuig
Merk en type:              Chevrolet Impala
Overige bijzonderheden:    Gestationeerd 138 West 30th Street New York City

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 10 juli 2011, 16:33:26
Opvallend detail: de R van CPR (zie voertuig) van respect.. Of is dat al veel langer bekend? Zie het nu pas voor het eerst namelijk..

Gast

• Gast
Reactie #68 Gepost op: 10 juli 2011, 16:36:59
Dat is inderdaad al heel lang zo op de NYPD voertuigen, sinds ze van het blauw met witte strepen naar wit met blauwe strepen en text gegaan zijn.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 10 juli 2011, 16:45:10
Dank je, Caprice! To protect en to serve, dacht ik altijd. Maar verschilt per staat dus?