Nederland gevraagd voor bijstand bij bosbranden in Spanje - 10-08-2006

Auteur Topic: Nederland gevraagd voor bijstand bij bosbranden in Spanje - 10-08-2006  (gelezen 8149 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #20 Gepost op: 10 augustus 2006, 19:35:36
Vrijdagmorgen 11 augustus wordt defenitief beslist of er een bosbrandpeleton naar Spanje gaat. Deze worden ondersteund door plotters en een logistieke groep.

Wordt dus vervolgt.

PS Er gaan vooralsnog geen voertuigen uit de NW-Veluwe heen

Wat gaat er dan wel heen. Als er geen blusvoertuigen heen gaan. Want alleen een groepje Plotters en een logistieke groep is nou ook niet iets waar ze daar op zitten te springen. Dus vraag ik mijn af waar uit dat bosbrandpeleton bestaand als er geen voertuigen bij zijn. Of wil je zeggen dat ze met een paar Regionale tankautospuiten daarnaar toe gaan.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 10 augustus 2006, 19:39:42
Er is wel een verzoek gekomen bij verschillende regio's. Er word nu gekeken of er een paar voertuigen met grote watertanken naar toe kunnen. Zo is hier het verzoek gekomen voor de 513 van de regio G&V. Morgen ochtend word bekend of er voertuigen gaan en welke voertuigen er gaan. Alles word gecodineerd door de brandweer Apeldoorn.


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #22 Gepost op: 10 augustus 2006, 19:58:55
Ik. Laten we maar zeggen dat ik vrij dicht bij het vuur zit........

Sorry hoor, maar denk je nou serieus dat dat voor Spanje is? Whahahaha  ;D :D ;D :D

Ja Jeroen, tis echt zo..   Whahahaha ;D

Wat hebben we toch weer een heerlijk vertrouwen in elkaar.
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


nirosmen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,284
  • Brandmeester, ploegchef en oefenleider
Reactie #23 Gepost op: 10 augustus 2006, 22:09:46
Er gaan dan 4 TS-BT als peleton. En deze worden ondersteund door de logistieke groep en de verkenners en plotters.\
Eea wordt inderdaad geregeld door de VNOG.
 ;D


Sander Koelman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • -ALPHA- DHR KOELMAN GRAAG TEL. CONTACT MET DE KAZE
Reactie #24 Gepost op: 10 augustus 2006, 22:22:34
Er gaan dan 4 TS-BT als peleton. En deze worden ondersteund door de logistieke groep en de verkenners en plotters.\
Eea wordt inderdaad geregeld door de VNOG.
 ;D

Heb je nog mensen nodig???  ;)


112 Gooi en Vechtstreek.n

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 10 augustus 2006, 22:53:20
dat mogelijk G en V gaat dat vind ik intersant zeg ;D ;D


Bjorn_Leek

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 10 augustus 2006, 23:39:47
Er is wel een verzoek gekomen bij verschillende regio's. Er word nu gekeken of er een paar voertuigen met grote watertanken naar toe kunnen. Zo is hier het verzoek gekomen voor de 513 van de regio G&V. Morgen ochtend word bekend of er voertuigen gaan en welke voertuigen er gaan. Alles word gecodineerd door de brandweer Apeldoorn.

Heel appart, ik zit zelf bij brandweer Hilversum (waar dit voertuig gestald is, het is trouwens ook eigendom geweest ven brandweer hilversum) maar bij mij, en mijn collega's is hier totaal niks over bekend?? ben benieuwd hoe jij aan de info komt??


nirosmen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,284
  • Brandmeester, ploegchef en oefenleider
Reactie #27 Gepost op: 11 augustus 2006, 07:08:19
Er is alleen gevraagd om te inventariseren wat men EVENTUEEL kan leveren voor bijstand aan Spanje. Vanochtend valt de beslissing.\


Dus nog even geduld, mensen! ;D ;D ;D


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 11 augustus 2006, 08:09:50
Heel appart, ik zit zelf bij brandweer Hilversum (waar dit voertuig gestald is, het is trouwens ook eigendom geweest ven brandweer hilversum) maar bij mij, en mijn collega's is hier totaal niks over bekend?? ben benieuwd hoe jij aan de info komt??

Dat kan dat je er nog niks van weet. Er is alleen na gegaan welke voertuigen er eventueel heen kunnen. En zover ik weet is er toen door de regio antwoord gegeven dat men 4 voertuigen had die er voor in aanmerking kwamen. Zover ik weet stonden deze voertuigen in de kazerne's Hilversum en Laren. Maar er is alleen aangegeven dat die wagens er zijn er is nog geen beslissing genomen om te gaan. En nogmaals brw Apeldoorn is de gene die aangeeft wat ze nodig hebben .


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #29 Gepost op: 11 augustus 2006, 08:29:30
Ga je nu vertellen dat er vier voertuigen van G&V streek aangewezen zijn om daar naar toe te gaan. Ik weet niet of je het door heb. Maar dat is dan wel de complete slagkracht van beide korpsen aan bosbrandmaterieel. En dat in een gebied waar men de laatste tijd zeer regelmatig voor heidebranden in actie is geweest. Hoe denk men straks als het weer wat beter weer word dan die heidebranden die dan zeker weer gaan branden te bestrijden. Daarnaast als er maar vier bosbrandtankautospuiten daar naar toe gaan, Waarom word er dan niet gebruik gemaakt van het bosbrandpeleton van defensie. Die zouden een viertal DAF bosbrandwagens kunnen leveren. Dit zijn tevens voertuigen waarmee men goed uit de voeten kan daar te plaatsen. Aangezien dit pure bosbrandwagens zijn. En niet zo als de meeste korpsen een gecombineerde via BiZa richtlijnen ingerichte Tankautospuit welk tevens als bosbrandweerwagen te gebruiken is.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief