Een bericht van voor dat bekend was dat het slachtoffer overleden was!
http://www.ad.nl/binnenland/article562554.ece‘Ik was blij met die beveiligers’
Door ADRIANNE DE KONING
ROTTERDAM - De Bavaria City Racing krijgt een staartje. Bij het racespektakel werd een 26-jarige Rotterdammer...
De race. FOTO JAAP ROZEMA
....door beveiligers zo in elkaar geslagen dat hij in coma ligt. Het zestal zit vast.
Terwijl de 26-jarige Rotterdammer Cesar in het ziekenhuis vecht voor zijn leven, zitten zes beveiligers van de Bavaria City Racing nog steeds in de cel.
Het zestal was betrokken bij de schermutseling waarbij het slachtoffer in coma raakte.
Hun arrestatie is onterecht, zo menen verschillende vips die in de tent op het Noordereiland in Rotterdam zagen hoe het slachtoffer door het lint ging.
,,Ik was blij dat de beveiligers aanwezig waren,’’ zegt een medewerker van een Rotterdams bedrijf, die met zijn gezin naar het race-evenement was gekomen. ,,Anders was de situatie écht geëscaleerd.’’
Deze ooggetuige, die anoniem wil blijven, zag hoe Cesar met een groepje vrienden binnenkwam. ,,Direct hing er een hele agressieve sfeer.’’ Toen alle gasten werd gevraagd te vertrekken, liep de situatie uit de hand. ,,Hij was écht buiten zinnen. Ik voelde me bedreigd. Hij was duidelijk de agressor, niet de beveiligers. Hij sloeg zelfs één van zijn vrienden.’’
Dit komt overeen met het verhaal dat een bekende van het slachtoffer eerder vertelde. Ook zij erkende dat Cesar door het lint ging, maar daarvoor zou hij al voor de eerste keer bewusteloos zijn geraakt toen de beveiligingsmensen hem achter de hekken in een wurggreep namen.
Bovendien zag zij tot haar schrik hoe de geboeide Rotterdammer werd geschopt, geslagen en gewurgd. Volgens haar was dit geweld absoluut niet nodig was om hem in bedwang te krijgen.
Volgens de vip-gast vielen er echter geen klappen. Ook niet toen Cesar een beveiliger een klap en een kopstoot zou hebben gegeven.
,,Ze hebben hem alleen tegen de grond gewerkt en riepen: ‘Wees nu rustig, wees nu rustig’. Dat moesten ze ook wel doen.’’