Voertuigbranden - Rotterdam-Oost 2006

Auteur Topic: Voertuigbranden - Rotterdam-Oost 2006  (gelezen 18360 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #20 Gepost op: 9 september 2006, 18:33:14
Tsja het is wel raak daar zeg !

Gisteren ook een autobrand in de Gaagstraat (Spaanse Polder)
Een paar dagen eerder s'nachts twee straten verder op (weerestraat) hebben ze geprobeerd een koeriersbedrijf in de brand te steken. Ook allemaal erg frapant.

Ik hoor iets aan komen denk ik  :-X :-X :-X

maar deze brandjes zullen niet met die in zevenkamp te maken hebben...

Er worden ook andere dingen in brand gestoken. In die regio is het ook redelijk druk met containerbrandjes e.d..

Maar ook mij viel het op dat er afgelopen week niets gebeurde...

M.v.g.,
Wilco Hogenbirk

Idd buitenbranden en containers idd...

wat is het volgende  :-X :-X :-X

Christian010

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 9 september 2006, 20:46:16
Ik hoor iets aan komen denk ik  :-X :-X :-X

maar deze brandjes zullen niet met die in zevenkamp te maken hebben...

Nee dat denk ik ook niet, maar ze zijn ook daar bezig  :-X

Christian010

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 11 september 2006, 19:17:56
Pyromaan mogelijk in Rotterdam actief

In de Rotterdamse wijken Ommoord en Zevenkamp is vermoedelijk een pyromaan aan het werk die vooral actief is in de weekenden.  

De afgelopen maanden werden in totaal 22 auto's door brand verwoest of beschadigd. De politie en bewoners staan voor een raadsel. Van de dader of daders ontbreekt ieder spoor. Niemand in de buurt heeft iets gezien of gehoord.

Autobezitters in Rotterdam-Ommoord en Zevenkamp kijken met angst en beven uit naar het komend weekend.

Bron:rijnmond.nl

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 11 september 2006, 19:27:03
En op TV Rijnmond werd een gedupeerde dame aan het woord gelaten met dezelfde achternaam als jij Christian!
greetz,  Enrique

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #24 Gepost op: 11 september 2006, 19:33:28
En op TV Rijnmond werd een gedupeerde dame aan het woord gelaten met dezelfde achternaam als jij Christian!

Ja maar er lopen heel veel jongeotters  :-X :-X zou zeggen familie maar is het niet ahah  ;D ;D ;D

Christian010

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 11 september 2006, 20:26:20

Ik heb het nog niet gezien, ik geloof dat ik daar geen familie heb wonen  ;D ;D

Maar idd mijn achternaam komt vaker voor bij de brandweer Rotterdam   ;) In positieve zin voor de duidelijkheid  ;D

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 19 september 2006, 08:14:02
http://www.ad.nl/rotterdam/oost/article637182.ece

Pyromaan slaapt net als de rest
Door STÉPHAN REKET

ROTTERDAM - Een vrouw van middelbare leeftijd waggelt een klein beetje bij de Hemmingwayflat in Ommoord.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00093/auto_brand_pyromaan_93137a.jpg
De trieste restanten van een in brand gestoken auto in de Kuinder, de zoveelste in de wijk. Foto WILLEM VAN DE POLDER
Het is één uur ’s nachts. Ze heeft een plastic tasje in haar hand. Zou zij misschien de pyromaan zijn die de wijken Zevenkamp en Ommoord in het oosten van Rotterdam onveilig maakt?

Iedereen is verdacht als je jacht maakt op een pyromaan. De vrouw gaat echter naar binnen. Vals alarm. Anders was het vier weken geleden toen zeven auto’s in brand werden gestoken bij de Sinclair Lewisplaats, op een steenworp afstand van Hemmingway. De pyromaan is intussen verantwoordelijk voor 22 branden, het merendeel auto’s.

Geliefd terrein is de Barbizonlaan, op de grens van Capelle en Zevenkamp. De Kuinder, Barbizonlaan, maar ook het Roer. De Barbizonlaan is een bedrijventerreintje met een kronkelig weggetje er doorheen. De drukke Capelseweg met al zijn stoplichten ligt er naast.

De man achter de kassa van het benzinestation lacht als hem gevraagd wordt of hij toevallig een pyromaan heeft gezien. ,,Nog niet,’’ zegt hij. ,,Maar dat kan nog komen.’’

Het blijft evenwel rustig. De brandweer hoeft niet uit te rukken. De rechercheur die vanaf een parkeerplaats de Barbizonlaan ’s nachts in de gaten houdt heeft pech. Geen pyromaan te bekennen.

In de Kuinder, waar vorige week twee auto’s in brand werden gestoken, is het rustig. Een man laat zijn hond uit. ,,Je bent wel wat alerter als je buiten loopt, maar ik lig er niet wakker van,’’ zegt hij.

De rest van Zevenkamp slaapt al. Net als de pyromaan. De postende agent moet nog even.

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #27 Gepost op: 21 september 2006, 13:38:44
Ja AD in de buurt gelijk rustig.. preventiepoeder..

valt me op dat het nu weekend autobranden zijn en weekend niks.

BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

• Senior gebruiker
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #28 Gepost op: 23 september 2006, 23:21:17
22:47:27 23-09-06 20 G BRAN PRIO 1 TS321 Zevenkampse Ring ROTTERDAM Voertuigbrand

Alleen dit zou geen brandstichting betrefen.  :)
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #29 Gepost op: 24 september 2006, 14:25:09
22:47:27 23-09-06 20 G BRAN PRIO 1 TS321 Zevenkampse Ring ROTTERDAM Voertuigbrand

Alleen dit zou geen brandstichting betrefen.  :)

ligt wel beetje  van de route idd.. deze was tegen over het Politie Bureau.