FF terug lezen..
Ik was het die het ongenuanceerde wijze van alleen maar schande roepen, probeerde te relativeren.. En ja, ook ik en enkele andere collega's hebben al te maken gehad met Zinloos geweld. Ik heb ook al eens onverwacht klap aan me kop gehad. En dat hebben we ook aan de kaak gesteld.... Dus kom nu niet met net onder steen vandaan kruipen, of andere teksten waardoor je suggereert dat ik niet weet..
De emoties begrijp ik dondersgoed.. Maar het word ook eens tijd om je koppie er bij te gebruiken..
Ik heb nooit gezegd dat het iemands schuld was, Ik heb alleen gezegd dat belevingswereld van het slachtoffer en de dader nog al eens zodanig uit elkaar kunnen liggen dat die situaties kunnen onstaan.
Dat is een simpel feit, zonder een waarde oordeel.
Nogmaals, maar ik dacht dat ik dat ongeveer nu tig keer gezegd heb, Ik keur dit gedrag en elke vorm van geweld absoluut niet goed. Ik ben er zelf ook slachtoffer van geweest.. En mijn vrouw ook en twee collega's van MedicalRescue.NL ook..
Maar omdat ik zelf ook slachtoffer ben geweest heb ik daarmee heb mijn verstand en me relativeringsvermogen niet verloren..
Als je begrijpt wat er iemand anders zijn belevingswereld gebeurd, kan je daar iets mee doen.. Dat is een simpel feit, en dus niet een waardeoordeel over het optreden van het ambulanceteam.
Ik heb begrip voor de emoties, en toch zit er ook rationele kant aan de zaak. Dat heeft dus helemaal niets met vergoeilijken te maken.. Dat heeft juist met verwerken en met het voorkomen in de toekomst te maken..
WM heeft daar een aantal PM over gehad.. Ik heb meerdere malen mijn excuses aangeboden over de timing en over de wijze van formulering.. Als dat niet genoeg is.. houd dat voor mij op..
Maar kom nu niet aan met opmerkingen als dwaas etc, en dat ik niet weet waarover ik praat..
Ik blijf zoveel mogelijk respectvol, en verlang dat ook van anderen... Als dat niet opgebracht kan worden. dan weet ik het niet meer.
Ach sommigen zien afwijkende inbreng reden om iemand in de kou te zetten..
, Je kan ook iemand bellen of mailen om te vragen waarom ik iets zo schrijf.. Ik heb niemand afgebrand, niemand de schuld gegeven.. Lezen is ook vak.. Ik ben niet verantwoordelijk voor andersmans belevingswereld.. Ik probeer er rekening mee te houden..