Vragen over fietsverlichting

Auteur Topic: Vragen over fietsverlichting  (gelezen 12397 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Barbie-crosser

• Gast
Reactie #40 Gepost op: 2 september 2008, 16:06:57
Waarom ...... is een fiets ZONDER verlichting MINDER duur als boete dan een fiets met TEVEEL verlichting ?

Ik mis hier dus echt alle logica in  ;D ;D
ben erg benieuwd naar jullie antwoorden

Ikzelf bezorg smorgens in t erge donker de kranten
Ik heb braaf maar 1 Led lampje voor, maar als t aan MIJ ligt, doe ik mn hele fietsmandje VOL hangen met die lampjes !!

waarom ? Ach.. t kijkt eigenlijk super gaaf en ik voel me er wel veiliger mee.. Juist omdat er in bepaalde straten totaal GEEN straat verliching aan is
 ;)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 2 september 2008, 19:04:37
Tja, die vraag kun je beter bij de overheid neerleggen. Die hebben deze logica bedacht. Het voeren van geen fietsverlichting is overigens één van de weinige boetes die sinds 1 april 2008 niet zijn verhoogd. Ik snap het niet, maar goed...

Barbie-crosser

• Gast
Reactie #42 Gepost op: 2 september 2008, 19:11:24
Tja, die vraag kun je beter bij de overheid neerleggen. Die hebben deze logica bedacht. Het voeren van geen fietsverlichting is overigens één van de weinige boetes die sinds 1 april 2008 niet zijn verhoogd. Ik snap het niet, maar goed...

Ik ben het met je eens dat verlichting ... zeker bij krantenbezorgers.. in orde moet zijn.. Zelfs IK schrik me een hartverzakking als er uit t niks ineens een collega bezorger opduikt op de stoep.. mennnn
Ik heb tesamen met mn fietsverlichting als extra zo'n reflecterende gele jas aan  :) en als ik de jas niet aan heb, trek ik zo'n hesje aan over mn shirt.. leuke is..mede bezorgers van onze krant .. dus nie de concurent krantbezorgers , hebben het idee ook overgenomen en tesamen komen we met ons 4 , rond kwart over 4 allemaal aan met iets reflecterend  O0 :)

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #43 Gepost op: 2 september 2008, 21:56:32
Ik ben het met je eens dat verlichting ... zeker bij krantenbezorgers.. in orde moet zijn.. Zelfs IK schrik me een hartverzakking als er uit t niks ineens een collega bezorger opduikt op de stoep.. mennnn
Ik heb tesamen met mn fietsverlichting als extra zo'n reflecterende gele jas aan  :) en als ik de jas niet aan heb, trek ik zo'n hesje aan over mn shirt.. leuke is..mede bezorgers van onze krant .. dus nie de concurent krantbezorgers , hebben het idee ook overgenomen en tesamen komen we met ons 4 , rond kwart over 4 allemaal aan met iets reflecterend  O0 :)

Helemaal goed, reflectie, ik ga als ik weer een jas aantrek ook weer een reflectievestje aantrekken op de fiets........

vraagje nog even heb je dan een bekeuring gehad omdat je teveel licht op je fiets had? of heb je dat ergens vernomen en wil je je verbazing erover uitspreken?
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Barbie-crosser

• Gast
Reactie #44 Gepost op: 3 september 2008, 03:29:34
Helemaal goed, reflectie, ik ga als ik weer een jas aantrek ook weer een reflectievestje aantrekken op de fiets........

vraagje nog even heb je dan een bekeuring gehad omdat je teveel licht op je fiets had? of heb je dat ergens vernomen en wil je je verbazing erover uitspreken?

GAAAAAAP.. goeiemorrguhh

pff.. Nou uhm .. Ik was met mn fiets bij de fietsenmaker toen ik zo,n soort flyer of kaartje zag liggen over Laat je zien.. aan de binnezijde van het kaartje stonden de bedragen van boetes..

Dus nee ik heb nog geen boete.. heb wel gelijk alle overige 7 lampjes van mn fiets afgehaald.. de kerstverlichting liet ik nog efkes voor wat het was  ;D ;D ;D

Nu is mn mand bezet.. door mn vriendje Crazy frog  :D ;D

Kijk maar  ::)

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 16 september 2008, 19:50:01
als men in het donker fietst moet het licht van de fiets aan.
hoe zijn de regels voor aanhangers achter een fiets of bromfiets... hier zit meestal geen verlichting op... zijn hier regels voor?

Dave1989

• Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #46 Gepost op: 16 september 2008, 19:57:37
Deze moeten ook verlicht worden om het voertuig/aanhangwagen(voor fiets) te laten opvallen in het donker.
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 16 september 2008, 20:06:10
Deze moeten ook verlicht worden om het voertuig/aanhangwagen(voor fiets) te laten opvallen in het donker.

De TS vraagt om de regels... Dus waar staat wat jij zegt?  :) ;)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 16 september 2008, 20:10:49
RVV 1990

Artikel 33.

Gekoppelde aanhangwagens moeten bij dag, indien het zicht ernstig wordt belemmerd, en bij nacht achterlicht, verlichting van de achterkentekenplaat en het in het Voertuigreglement voorgeschreven stadslicht voeren.

Artikel 35.

1. Fietsers en bestuurders van een wagen voeren bij dag, indien het zicht ernstig wordt belemmerd, of bij nacht voor- en achterlicht.

2. Bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, dat niet is uitgerust met een motor, voeren bij dag, indien het zicht ernstig wordt belemmerd, of bij
nacht voor- en achterlicht indien zij gebruik maken van de rijbaan, het fietspad of het fiets/bromfietspad.

Echter durf ik niet te zeggen of artikel 33 ook geldt voor fietsers...

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #49 Gepost op: 17 september 2008, 15:00:23
Diverse topics over fietsverlichting samengevoegd.

Grtz,
Maarten.
moderator
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s