Toekomst SIGMA ???

Auteur Topic: Toekomst SIGMA ???  (gelezen 55078 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #100 Gepost op: 27 maart 2009, 13:49:13
Handboek blijft online staan. Hoe ik het ga updaten weet ik nog niet...
Arts  www.alphalog.nl


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #101 Gepost op: 27 maart 2009, 23:45:54
hebben een aantal Veiligheidsregio's het SIGMA (GNK-c's)niet te snel naar de slachtbank laten afvoeren? ???
bij de Schipholcrash zijn er zeker 3 (en volgens RR 4) GNK-c's ingezet geweest. Bij de debriefing is wel gebleken dat wij daar erg nuttig werk hebben verricht..(wij zaten in de sporthal)
ook over de andere GNK-c's was men erg te spreken, heb ik begrepen..
grtz
Peter


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #102 Gepost op: 28 maart 2009, 00:37:03
Hebben ze niets over te zeggen gehad: de geldkraan stopte, er moest er gewoon 1 weg... Maar in tijden van rampen blijkt altijd dat meer materiaal ter plekke handig was geweest ;)
Arts  www.alphalog.nl


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #103 Gepost op: 28 maart 2009, 08:59:51
Ik denk persoonlijk dat er niet altijd optimaal gebruik word gemaakt van het "materiaal" waar men de beschikking over heeft. Zo worden wij in onze regio niet preventief ingezet bij bijv. grote evenementen en is onze laatste 'inzet' al bijna een jaar geleden. Dat was bij de huldiging van FC Twente die om 6 uur 's avonds begon en waar wij om 10 voor 10 's avonds zijn gealarmeerd, terwijl de huldiging zelf ongeveer een uur daarvoor was afgelopen. Toen wij eenmaal terplaatse waren op de inzetlocatie is na overleg met de OVD-G besloten dat onze inzet daar geen meerwaarde meer had en dat wij onverrichte zaken naar huis konden.

Nou snap ik best dat het lastig kan zijn om een indicatie te geven van wanneer wij een daadwerkelijke meerwaarde hebben, maar dit voelde een beetje als mosterd na de maaltijd.

Hoe gaan dat soort dingen in andere regio's???

Groet Marcel
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #104 Gepost op: 28 maart 2009, 21:31:38
Een paar jaar geleden was er op de A12 bij Utrecht een vrachtwagen ongeval geweest. Ik hoorde dit al 's ochtends om 11.00 uur op de radio.
's middags (een paar uur later dus) werd onze sigma regio gealarmeerd. Het was die dag erg warm 30 gr. dus de mensen in de auto's kregen het erg warm, met als gevolg veel mensen die onwel werden. Eenmaal als sigma team bij het ongeval aangekomen, werd de weg weer vrij gegeven en konden wij weer terug naar huis.
Door de brandweer en ambulance personeel is toen bekers met water uitgedeeld aan de automobilisten.

Ook voor ons was dit dus mosterd na de maaltijd, doordat wij enkele uren later pas gealarmeerd waren.


Matthieu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #105 Gepost op: 29 maart 2009, 18:33:01
hebben een aantal Veiligheidsregio's het SIGMA (GNK-c's)niet te snel naar de slachtbank laten afvoeren? ???
bij de Schipholcrash zijn er zeker 3 (en volgens RR 4) GNK-c's ingezet geweest. Bij de debriefing is wel gebleken dat wij daar erg nuttig werk hebben verricht..(wij zaten in de sporthal)
ook over de andere GNK-c's was men erg te spreken, heb ik begrepen..
grtz
Peter



Peter,

tijdens de schipholcrash zijn maar 3 GNK-C's ingezet, te weten de beide teams van Kemmenerland en jullie team.
Verder zover ik weet hebben 2 teams standby gestaan.

Groet, Matthieu
Matthieu Berrevoets Coördinator Verbindingen Rode Kruis Afd. Amstelveen 35-21 EHV-er Rode Kruis Afd. Amstelveen


logistiek

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
Reactie #106 Gepost op: 1 oktober 2009, 21:10:13
toekomst Sigma en geneeskundige combinatie,

het blijft een hot item,
inkrimpen, uitbreiden niemand weet het, ook het LFR weet het niet,
sterker nog ze weten niet eens wat hun eigen collega's daar doen.
het LFR heeft inmiddels wel bezoek gehad ( kan geen namen en rangen hier noemen on privacie redenen ) het LFR is op diverse punten gewezen en gevraagd opnieuw hun huis werk te doen,
en dan eens met een realistisch voorstel te komen, en niet met het verhaal over 30 stuks + 5 en dan kijken of het genoeg zijn, ook het inzetbaar houden van alle gnk-c's die niet gemodificeerd zijn maar nu wel inzetbaar zijn is ter sprake geweest en men gaat dit opnieuw belichten.
we houden hoop zal ik maar zeggen
wordt vervolgd

Logistiek 8)


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #107 Gepost op: 13 oktober 2009, 12:27:46
In ieder geval houdt Veiligheidsregio Hollands Midden 2 GNK-C's.

Dat is inmiddels al bekend geworden.

Verder zal de toekomst verder alles uit moeten gaan wijzen of er nog iets gaat veranderen in de samestelling.


logistiek

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
Reactie #108 Gepost op: 26 oktober 2009, 13:43:28
hallo forum genoten,

mij is meer ter ore gekomen, nog niet officiel, maar alle gnk-c's ( voertuigen ) zullen gehandhaaft gaan blijven,
echter de haakarmbakken die zullen sterk worden ingekrompen,
maar er is wel een mogenlijkheid om deze over te nemen van het Min. BZK.
men praat over 13 haakarmbakken voor heel Nederland.
momenteel word er gekeken of deze opzet haalbaar is.

wederom wordt vervolgd zal ik maar zeggen.

groet

Logistiek. 8)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #109 Gepost op: 26 oktober 2009, 19:41:37
Zijn de kosten om een haakarmbak in stand te houden zo hoog dan? ???

Het enige wat het - lijkt mij - kost is stallingsruimte en na X jaar een update.
Het 'loont' dan toch niet (of heel weinig) om die aantallen terug te brengen?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s