Toekomst SIGMA ???

Auteur Topic: Toekomst SIGMA ???  (gelezen 55116 keer)

0 gebruikers (en 31 gasten bekijken dit topic.

peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #70 Gepost op: 25 november 2007, 23:37:48
@sander:

In Noord Holland gebeurt nooit wat?
Ik zit niet zo heel lang bij het Sigma-team,(West Friesland) en heb nog geen inzet gehad, maar een aantal oud-gedienden hebben wel degelijk meerdere inzetten gehad: Volendam, Dance-Valley, Schiphol.
Zelf heb ik stand-by gestaan voor een voetbalwedstrijd.

Prof-check: is een momentopname, maar ook voor jezelf de bevestiging dat je het geleerde nog beheerst.
Succes ermee!

Peter


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #71 Gepost op: 26 november 2007, 12:10:08
Ik lees hier van iemand dat ie vraagt of het nog wel zin heeft om de profcheck te gaan doen!!!!!!!!!!!1
Tuurlijk heeft dit zin als je het nu al op geeft dan laat je je kennen. Ook hier is nog niet duidelijk welke combinaties specifiek zullen gaan verdwijnen heb ik begrepen dus dat zal iedereen verder af moeten wachten.
Wel is mij duidelijk dat er dingen gaan veranderen maar wat deze dingen zijn daar heb ik geen idee van . tzt zullen we dit wel te horen krijgen.
Dus iedereen doe gewoon die profcheck en laat zien dat je voor het sigma staat.

Bianca
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #72 Gepost op: 26 november 2007, 16:40:27
Tijdens mij opleiding vorige week hoorde ik iemand nog iets aardigs opperen (en het was niet iemand van de cursisten): Je hebt vrijwillige brandweer en vrijwillige politie, dus waarom ook geen vrijwillige GHOR-ers ;-) De discussie die daaraan weer direct gerelateerd is: waarom gaat de SIGMA-leden niet volledig onder Bureau GHOR van de veiligheidsregio vallen ipv van het NRK (zie http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,16335.0.html)?

Ik begreep trouwen het aantal HA's fors zou afnemen maar het aantal SIGMA-set's niet zo zeer....

gr. Michel


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #73 Gepost op: 26 november 2007, 19:32:35
Om even duidelijk te zijn.

Ik heb die brief niet gezien of gelezen en arend heeft hem gelezen dus niet in zijn bezit.
Als er reden is om hem bekend te maken aan iedereen dan zal dat ook echt wel door jullie eigen mensen bekend worden gemaakt.
Dus klop bij deze personen aan AUB

Bianca
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #74 Gepost op: 26 november 2007, 21:30:01
Ik begreep trouwens de de aantal HA's fors zou afnemen maar het aantal SIGMA-set's niet zo zeer....

Dat van de HA's staat op www.ghor.nl (http://www.graphicmail.nl/RWCode/content.asp?Section=30072&SiteID=4715#22)

Citaat
Toekomstig beleid GNK
BZK wil het toekomstige gebruik van de geneeskundige combinatie (GNK) opnieuw gaan invullen. Voor wat betreft de hoofdlijnen van dat toekomstige beleid bestaat binnen de GHOR wel draagvlak, zo is de programmaraad Repressie & Nazorg gebleken. Over de uitwerking valt echter nog zeker het nodige te zeggen. BZK heeft besloten om - vooruitlopend op de verdere uitwerking en gezien de noodzaak van modificatie van de haakarmbakken - over te gaan tot het aanpassen van een beperkt aantal eenheden. Er zullen 32 haakarmbakken worden aangepast en op termijn zullen de overige worden ingenomen. Over de inhoudelijke uitgangspunten daarbij is begin november een informatiebrief door de voorzitter van de programmaraad Repressie & Nazorg aan de regio’s gestuurd. De programmaraad zal de uitwerkingsvoorstellen nader aan de orde gaan stellen.

Helaas moet je voor de "Brief toekomst Geneeskundige Combinatie" kunnen inloggen.   :(

Franc


rob-r

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #75 Gepost op: 28 november 2007, 18:48:34
Was maar cynisch bedoelt hoor Bianca, of het nog zin had om de prof check te doen  ;D
Ik ben overigens geslaagd dus mag weer 2 jaar door.


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #76 Gepost op: 29 november 2007, 15:31:07
Was maar cynisch bedoelt hoor Bianca, of het nog zin had om de prof check te doen  ;D
Ik ben overigens geslaagd dus mag weer 2 jaar door.

Gefeliciteerd hihihi Tja door mijn hormonen kan ik af en toe wel eens raar uit de bocht komen ;)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


rob-r

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #77 Gepost op: 29 november 2007, 21:20:35
Mwah, viel toch wel mee  ;D
Bedankt!


logistiek

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
Reactie #78 Gepost op: 19 december 2007, 10:15:07
mede forum genoten, onderstaand gedeelte bereikte mij via de mail
komt vanaf GHOR nederland,
dit stukje stond onder het kopje GNK.

Geneeskundige combinatie (GNK)
De brief van de portefeuillehouder Repressie en Nazorg van 7 november 2007 aan de GHOR-regio’s over de ontwikkelingen rond de geneeskundige combinatie blijkt voor enige verwarring te zorgen. In de programmaraad van 27 november 2007 is daar op basis van de ingekomen reacties over gesproken. Vastgesteld is, dat er op dit moment alleen sprake is van het daadwerkelijk verminderen van het aantal haakarmbakken. Deze vermindering gaat gepaard met een modificatie van het materieel. Dat is om technische redenen noodzakelijk. Daarom was uitstel van een besluit over het toekomstig gewenste aantal ook niet meer mogelijk. Voor de andere onderdelen van de GNK zijn echter nog geen besluiten genomen. De uitwerking daarvan in de nieuwe opzet en de wijze van spreiding over het land zal nog onderwerp worden van verder beraad tussen departement, GHOR Nederland en de regio’s. Daar zal ook het Nederlandse Rode Kruis bij worden betrokken. Vooralsnog wordt op dit moment uitgegaan van instandhouding van het bestaande aantal Sigmateams. Om tot aanvullende stappen te komen om die discussie verder te voeren, zal voor de kerstvakantie nog een nadere toelichting vanuit de programmaraad naar de regio’s uitgaan, waarbij tevens geďnventariseerd zal worden welke punten die regio’s bij de verdere uitwerkingsvoorstellen willen inbrengen.
 

ik ben erg benieuwd wat de toekomst ons zal brengen.

groet

logistiek. :-X


Arie.

  • Gast
Reactie #79 Gepost op: 19 december 2007, 10:26:40
Ik kan het niet vinden, waar stond het ?!