Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 776555 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1500 Gepost op: 6 maart 2012, 17:19:49
Wat een non-argument, als ik zo beleefd mag zijn :P

Uiteraard... maar zo'n non-argument is het niet; immers... als jij de daksets van de aanbesteding afneemt, neem je daarbij ook het servicecontract over. Met andere woorden, er mag alleen door de aangewezen monteurs aan gesleuteld worden. Bovendien heb je dan als eigen regio geen reserveonderdelen e.d. liggen, dat gaat allemaal centraal via hetzelfde bedrijf.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Gast

  • Gast
Reactie #1501 Gepost op: 6 maart 2012, 17:33:56
Maar, hoe kun je zo stellig beweren dat dat bij een aanbesteding ook automatisch servicecontracten worden afgesloten waarin specifiek verwoord staat dat alleen aangewezen monteurs eraan mogen sleutelen. Tenzij je inzage in die aanbestedings-specifieke onderdelen en -contracten hebt is dat natte vinger gokwerk. Wie zegt dat juist niet enkele garages "aangewezen" zijn om reparaties te mogen verrichten, wie zegt dat er geen onderdelen liggen op diverse plekken.
Natuurlijk kan een servicemonteur het hele land doorcrossen om een onderdeel te vervangen maar als een garage die instructie gehad heeft, en kennis in huis heeft, waarom zouden ze dat dan niet zelf mogen doen?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1502 Gepost op: 6 maart 2012, 19:47:54
Don't shoot the messenger, dit is was de man bij de garage mij vertelde. Het klinkt mij wel erg plausibel, zeker bij een landelijke aanbesteding. Bovendien ga ik er vanuit dat hij zulke details niet uit de duim zuigt, maar de tijd zal het leren denk ik!  :)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1503 Gepost op: 6 maart 2012, 22:31:29
Don't shoot the messenger, dit is was de man bij de garage mij vertelde. Het klinkt mij wel erg plausibel, zeker bij een landelijke aanbesteding. Bovendien ga ik er vanuit dat hij zulke details niet uit de duim zuigt, maar de tijd zal het leren denk ik!  :)

In eerste instantie riep men bij ons ook dat ze niks meer mochten doen. En zie nu, de garage mag gewoon het onderhoud blijven doen aan de VW's en de radiowerkplaats mag gewoon aan de op en ingebouwde opties sleutelen.


en vwb die lichtbak. Geloof mij nou maar dat er gewoon een Whelan Freedom op komt. Als Haaglanden straks een vtg uit de aanbesteding besteld komt hij compleet afgeleverd binnen.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1504 Gepost op: 7 maart 2012, 13:06:26
In het LAPV staat inderdaad de eis dat reparaties binnen 24 uur op locatie verricht moeten worden. Die eis komt te vervallen als het korps zelf de materialen inbouwt (eigen werkplaats heeft). Dan is de handelaar (VW-Volvo etc) verplicht om materiaal ten behoeve van het onderzoek en de reparaties ter beschikking te stellen. Tevens worden de kosten die gemaakt worden door de werkplaatsen van de korpsen vergoed door de handelaar.

Dus goedkoper??? Nee qua kosten maakt het niks uit, wel (misschien) in tijd.

Het LAPV bied inderdaad de mogelijkheid om zelf materiaal op of in te bouwen en daar eventueel materialen voor de gebruiken afkomstig van voertuigen die uit de roulatie genomen zijn. Uiteraard moeten de wagens(motoren) wel voldoen aan alle eisen en daar vallen de richtlijnen omtrent de buitenzijde ook onder (elk dienstvoertuig moet er hetzelfde uitzien)

Ik heb samen met een maatje onlangs een groot deel van het LAPV doorgelezen. Er staan bijzondere zaken: bijvoorbeeld eisen omtrent het geluidsniveau in de dienstvoertuigen die mag niet hoger zijn dan 70dB. Wij rijden met onze volvo's met TMCS dakset rond met 80dB en 86dB als we met OGS rijden....... :'(

Ik geloof dat het onderwerp autoradio dan ook niet meer van toepassing is want die horen we niet meer....en de mobilofoon ook niet trouwens..... en de telefoon ook niet (en daarvan is de carkit al niet te gebruiken als je harder dan 80 rijdt).... en mijn collega die roept "we hebben geen toestemming" hoor ik ook niet  >:D

En had ik me nog zo voorgenomen om niet te gaan mopperen  :'(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #1505 Gepost op: 7 maart 2012, 13:17:51
Laat me raden.

Dat LAPV komt zeker ook bij de VTsPN vandaan?


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1506 Gepost op: 7 maart 2012, 13:28:28
Ik vind het erg "grappig" om te lezen hoe men de rol van de vtsPN (niet VtsPN of VTSPN) ziet in dit geheel.

De vtsPN schrijft de aanbesteding naar wens / input van blauw, want vergis je niet er zit een hele club blauwe mensen bij zo'n aanbesteding om aan te geven wat ze willen.
Komt er uit die groep dat de transportbus 4x4 moet zijn, dan zal de vtsPN dat zo verwerken binnen de aanbesteding.

In plaats van de vtsPN de zwarte piet toe te gooien zou je je zelf eens moeten afvragen wat de vtsPN doet. Zij bepalen namelijk vrijwel geen ene donder bij een aanbesteding..!

Eisen voor een nieuwe worker? Die komen vanuit de blauwe kant, vtsPN maakt de aanbesteding en kijkt wie die wint.


Een agent schrijft een boete uit voor te hard rijden, want 140 waar je 120 mag rijden, ja dat mag niet. Dan moet je niet bij de agent gaan klagen dat je daar maar 120 mag, de agent voert uit en bepaald niet.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #1507 Gepost op: 7 maart 2012, 14:09:26
Stierenexcrament.

Ik zie wederom problemen die ook anderen signaleren.
Aanbestedingen bij de politie zijn te complex, te ingewikkeld en te duur.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #1508 Gepost op: 7 maart 2012, 16:46:03
Ik vind het erg "grappig" om te lezen hoe men de rol van de vtsPN (niet VtsPN of VTSPN) ziet in dit geheel.

De vtsPN schrijft de aanbesteding naar wens / input van blauw, want vergis je niet er zit een hele club blauwe mensen bij zo'n aanbesteding om aan te geven wat ze willen.
Komt er uit die groep dat de transportbus 4x4 moet zijn, dan zal de vtsPN dat zo verwerken binnen de aanbesteding.

In plaats van de vtsPN de zwarte piet toe te gooien zou je je zelf eens moeten afvragen wat de vtsPN doet. Zij bepalen namelijk vrijwel geen ene donder bij een aanbesteding..!

Eisen voor een nieuwe worker? Die komen vanuit de blauwe kant, vtsPN maakt de aanbesteding en kijkt wie die wint.


Een agent schrijft een boete uit voor te hard rijden, want 140 waar je 120 mag rijden, ja dat mag niet. Dan moet je niet bij de agent gaan klagen dat je daar maar 120 mag, de agent voert uit en bepaald niet.
Er is alleen een verschil in 'blauw'. Namelijk het blauw dat in uniform op straat werkt en daadwerkelijk de materialen gebruikt en het 'blauw' wat puur het uniform aanheeft omdat ze bij de politie werken maar verder niet echt iets met politiewerk te maken hebben.
(Politiewerk lees; noodhulp/daadwerkelijke opsporing)


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1509 Gepost op: 7 maart 2012, 16:58:56
Er is alleen een verschil in 'blauw'. Namelijk het blauw dat in uniform op straat werkt en daadwerkelijk de materialen gebruikt en het 'blauw' wat puur het uniform aanheeft omdat ze bij de politie werken maar verder niet echt iets met politiewerk te maken hebben.
(Politiewerk lees; noodhulp/daadwerkelijke opsporing)
Dat klopt zeer zeker. Want jij als "blauw" weet net zo goed als ik, dat degene die de eisen doorgeven richting de vtsPN niet de mannen en vrouwen op straat zijn.

Kan je wel zeggen dat de mannen en vrouwen die de eisen maken wel graag een warm weer test met de nieuwe worker wilde doen.