In het LAPV staat inderdaad de
eis dat reparaties binnen 24 uur op locatie verricht moeten worden. Die eis komt te vervallen als het korps zelf de materialen inbouwt (eigen werkplaats heeft). Dan is de handelaar (VW-Volvo etc) verplicht om materiaal ten behoeve van het onderzoek en de reparaties ter beschikking te stellen. Tevens worden de kosten die gemaakt worden door de werkplaatsen van de korpsen vergoed door de handelaar.
Dus goedkoper??? Nee qua kosten maakt het niks uit, wel (misschien) in tijd.
Het LAPV bied inderdaad de mogelijkheid om zelf materiaal op of in te bouwen en daar eventueel materialen voor de gebruiken afkomstig van voertuigen die uit de roulatie genomen zijn. Uiteraard moeten de wagens(motoren) wel voldoen aan alle eisen en daar vallen de richtlijnen omtrent de buitenzijde ook onder (elk dienstvoertuig moet er hetzelfde uitzien)
Ik heb samen met een maatje onlangs een groot deel van het LAPV doorgelezen. Er staan bijzondere zaken: bijvoorbeeld eisen omtrent het geluidsniveau in de dienstvoertuigen die mag niet hoger zijn dan 70dB. Wij rijden met onze volvo's met TMCS dakset rond met 80dB en 86dB als we met OGS rijden.......
Ik geloof dat het onderwerp autoradio dan ook niet meer van toepassing is want die horen we niet meer....en de mobilofoon ook niet trouwens..... en de telefoon ook niet (en daarvan is de carkit al niet te gebruiken als je harder dan 80 rijdt).... en mijn collega die roept "we hebben geen toestemming" hoor ik ook niet
En had ik me nog zo voorgenomen om niet te gaan mopperen