Kijk, dat is heel wat aanvullende info
Waar ik benieuwd naar ben: vind je het totaalplaatje (op eerste gezicht) een verbetering ten opzichte van de vorige auto of niet?
De op en inbouw ziet er gelikt uit! Zeker een verbetering ten opzichte van de Haagse opbouw.
Daarnaast heeft deze uitvoering net wat meer vermogen.
Rutger,
Zo te zien staat het voertuig van Haaglanden bij Leidschendam-VB ? Ik ben benieuwd, hebben jullie (al dan niet per e-mail) ook instructies gehad over de bediening van bijv. de knipperende koplampen en de sirene
versneller? Veel mensen weten dit niet, terwijl het erg nuttig kan zijn.
Nee absoluut niet maar dat is typerend voor onze organisatie he.
Ben wel erg blij met het PDF bestand zodat ik deze instructie in de auto kan leggen voor de collega's.
Ben inderdaad bang dat de knipperende koplampen en de versneller anders niet gebruikt gaan worden.
Vragen zijn er:
- Is het een 105 of een 140pk diesel?
- Automaat?
- Voorzien van Start-stop?
- Groene lamp in de dakflitser?
Daarnaast zie ik wat verschillen met de Touran uit de landelijke aanbesteding die er in A-A rijden, namelijk:
- A-A Touran staat standaard op Continental zomerbanden. (Pon = Continental) Dit zijn duidelijk geen Continental banden.
- A-A Touran heeft volgens mij niet de mogelijkheid om de grillflitsers uit te zetten
- A-A Touran heeft twee zendknoppen in de middenconsole alsmede eentje boven het stuurkolom.
- A-A Touran is wel voorzien van korpsnaam.
- A-A Touran kan stationair draaien zonder de sleutel in het contact te hebben. Zo kan de auto bij een wegafzetting de optische signaleren aanlaten staan zonder dat de accu leeg getrokken wordt.
Heb zo nachtdienst, zal gelijk wat foto's maken van het in- en exterieur.
Het betreft een automaat 140 PK diesel.
De flippers aan het stuurwiel en het automatisch inparkeren staan gewoon ingeschakeld en kunnen gebruikt worden.
Tevens is deze uitvoering voorzien van een start stop systeem ( weet niet of dat zo handig is voor ons werk)
Uiteraard kan dit laatste middels een knop, uitgezet worden.
De lichtbalk is voorzien van blauw blauw, oranje, groen, en LED lampen (voor en zijkanten)
Deze LED lampen zijn mega scherp en verblindend!
Uiteraard stop/ volgen matrix.
Helaas niet full matrix.
Ten opzichte van de Haagse uitvoering (Vista) missen wij de traffic advisor.
Helaas moeten wij de Haagse 'boem' missen.
Deze zat in een soort rail opgeborgen in de kofferbak naast het ladenblok.
De boem is niet los mee te nemen wanneer deze niet in een daarvoor bestemde rail geplaatst kan worden.
Ik hoopte op een vergelijkbaar systeem als AA waarmee het mogelijk is om fatsoenlijk bevragingen te kunnen doen in de auto en meldingen na te lezen.
Jullie hebben wat dat betreft een mooi groot scherm.
Helaas....