Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 771667 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2170 Gepost op: 24 april 2014, 18:46:49
Kijk !
Volkswagen Nederland gaf al een tijdje aan dat ''dit niet kon'', zelfde geldt voor het automatische start-stopsysteem wat niet permanent uit te schakelen valt...

(De nieuwste dienstmotoren hebben wel een ''uit''-schakelaar)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2171 Gepost op: 24 april 2014, 19:34:17
Misschien hebben wij dan wel 'de nieuwste versies' maar zowel start/stop als de verlichting kun je gewoon uitschakelen. Verlichting dmv de instellingen in de boordcomputer, start/stop door het indrukken van een knoppie.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #2172 Gepost op: 24 april 2014, 19:54:17
De verlichting uitschakelen kan niet meer op de nieuwste uitvoeringen. De oudere kunnen inderdaad gewoon via de boordcomputer uit. Bij de nieuwe is die optie verdwenen uit het menu.

Jerommeke bedoelt verder dat het start/stop systeem permanent uit moet staan, nu moet je het elke keer handmatig uit zetten wat omslachtig en onwenselijk is op een politieauto.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2173 Gepost op: 24 april 2014, 19:55:40
Citaat van: silque link=msg=1262145 date=1398360857
Misschien hebben wij dan wel 'de nieuwste versies' maar zowel start/stop als de verlichting kun je gewoon uitschakelen. Verlichting dmv de instellingen in de boordcomputer, start/stop door het indrukken van een knoppie.

Er stond ook permanent uitschakelen van start/stop  ;)
Heeft met aanbestedings cq. emissie eisen te maken  :-X

Verlichting dmv instellingen in de boordcomputer kon in de eerste serie Touran's van de (nieuwste) aanbesteding.
Wij hebben 5 Touran's waarvan het bij 3 mogelijk is en bij 2 niet. Zelfde geldt voor de Transporters.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2174 Gepost op: 24 april 2014, 20:00:52
Ah ja, we moeten het inderdaad iedere keer opnieuw uitzetten als de motor uit is geweest. Maar ik begrijp dat een garagebezoek e.e.a. gaat rechtzetten...
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #2175 Gepost op: 25 april 2014, 09:01:06
Bij de transporters kan je dit zelf doen. Heb ik vorige zomer al geregeld. De tourans hebben inderdaad een bezoek aan de garage nodig. Ik had het al veel eerder aangegeven, maar er was nog niks aan gedaan. Onze auto's moeten binnenkort weg voor een beurt. Ik zal het weer aangeven....


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #2176 Gepost op: 29 april 2014, 19:28:21
Ik las het bericht op intranet omtrent de verlichting van de dienstvoertuigen. Ik vroeg mij alleen men zich er bewust van is dat je straks je verlichting uit kan hebben maar je bij het minst of geringste lichtbundeltje al opvalt vanwege de nieuwe contour reflectie plakkers. Echt onopvallend rijden is er niet meer bij denk ik.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2177 Gepost op: 29 april 2014, 21:58:31
Citaat van: HAPRPAA link=msg=1263451 date=1398792501
Ik las het bericht op intranet omtrent de verlichting van de dienstvoertuigen. Ik vroeg mij alleen men zich er bewust van is dat je straks je verlichting uit kan hebben maar je bij het minst of geringste lichtbundeltje al opvalt vanwege de nieuwe contour reflectie plakkers. Echt onopvallend rijden is er niet meer bij denk ik.

Je kunt je zowiezo afvragen of je met onze diesel onopvallend kunt rijden... Ik herken inmiddels het Volkswagen-diesel geluid  ::)
Even door een straatje rijden of in een zijstraat wachten op een voorbijrijdende auto zonder verlichting is natuurlijk wel erg prettig ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2178 Gepost op: 30 april 2014, 03:48:00
Het gaat hier dus om de dagrij-verlichting, die altijd brandt als het dimlicht uit is...
Wij hebben onze Touran, Golf en Transporter het dagrijlicht laten uitschrijven met VAGcom.
Dat is ook gewoon mogelijk met StartStop, Flippers, EGR enzovoorts, begrenzer eraf. Het kan allemaal.

Als ik het zelf kon (en mocht) dan had ik ook het motormanagement en DSG-systeem aangepast.
185+pk Touran met een DSG die beter werkt dan standaard.
Trap nu het gas eens in als je 80 rijdt. Gaat ie van de 6 naar de 2, om daar nog 100 toeren te draaien waarna hij alsnog opschakelt naar 3. Gaat nergens over, zo lomp als dat gaat...


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #2179 Gepost op: 30 april 2014, 21:13:12
Citaat van: CopVR3 link=msg=1263589 date=1398822480
Het gaat hier dus om de dagrij-verlichting, die altijd brandt als het dimlicht uit is...
Wij hebben onze Touran, Golf en Transporter het dagrijlicht laten uitschrijven met VAGcom.
Dat is ook gewoon mogelijk met StartStop, Flippers, EGR enzovoorts, begrenzer eraf. Het kan allemaal.

Als ik het zelf kon (en mocht) dan had ik ook het motormanagement en DSG-systeem aangepast.
185+pk Touran met een DSG die beter werkt dan standaard.
Trap nu het gas eens in als je 80 rijdt. Gaat ie van de 6 naar de 2, om daar nog 100 toeren te draaien waarna hij alsnog opschakelt naar 3. Gaat nergens over, zo lomp als dat gaat...

Kun je op deze wijze ook de standaard begrenzer eraf halen die er voor de politie op zit? Dit aangezien de Touran standaard niet meer leverbaar is als 140pk versie (maar de politie in de aanbesteding een auto met 140pk heeft staan, niet minimaal 140pk......) hierdoor word de fabrieks Touran met 177Pk teruggebracht naar 140Pk om aan de aanbesteding te voldoen!!!

Kun je dit met VAGcom ongedaan maken?