Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 779257 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #2380 Gepost op: 12 januari 2015, 21:47:13
Net als de bij wet verplichte dagrijlampen en gordelverklikker?
En de politie wou een groen label...
waarom heeft een touran dat dan nie?

Die heeft geen A B of C, nee zelfs geen oranje label D of E. Maar een rood F label!!

Nou ben ik trouwens geen fan van die onzinnige en onbetrouwbare milieulabels, maar dit is wel waar het koffertjesvolk naar kijkt.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2381 Gepost op: 12 januari 2015, 22:04:46
Citaat van: grizz link=msg=1322242 date=1421080713
had mooi geweest als het rode leds waren geweest. Goed zicht en grotendeel van je nachtzicht behouden...
Hier heb ik laatst mee gewerkt in een van de Volvo's van de LE. Werkte erg goed, al moest ik wel even wennen omdat ik altijd een witte lamp gewend ben. Misschien een idee voor de knappe doe-het-zelver om er een rode folie overeen te doen in de touran?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2382 Gepost op: 12 januari 2015, 22:57:25
Citaat van: CopVR3 link=msg=1322348 date=1421095633
Net als de bij wet verplichte dagrijlampen en gordelverklikker?

Is de gordelverklikker verplicht?
Overigens vind ik het geen drama, als er een arrestant achter in zit, zit er toch een collega naast, kan ik mooi de gordel van de bijrijder in mijn houder klikken  ::)
Ik weet dat de politie vanwege de uitvoering van de politietaak nu afwijkt van de regeling voertuigen.
Dat start/stopsysteem is behalve irritant niet belemmerend voor de uitvoering van het werk, want dan kun je op het knopje drukken...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #2383 Gepost op: 12 januari 2015, 23:45:58
Het belemmert wel degelijk. Probeer maar eens tot stilstand te komen bij een kruising. De auto slaat door ss af als jij gas wil geven en snel de kruising over wil. Duurt het weer langer en je krijgt een rotschop in je rug... daar komt bij dat je elke keer als je opnieuw in de auto stapt... je de knop in moet drukken. Gewoon helemaal uitzetten. Heeft geen enkele meerwaarde voor ons werk. Zuiniger rijden doen we toch niet.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2384 Gepost op: 12 januari 2015, 23:58:24
Citaat van: CopVR3 link=msg=1322380 date=1421102758
daar komt bij dat je elke keer als je opnieuw in de auto stapt... je de knop in moet drukken.
Vraagje, waar zit bij de touran de start/stop knop? Bij onze octavia's zit deze namelijk voor de pook waardoor je de knop direct kan indrukken als je de pook van P naar D wil zetten. Is dus eigenlijk al een standaard handeling bij elke collega als deze de auto start, of als je het geluk heb dat je samen mag rijden dan heeft de bijrijder de knop al ingedrukt voor de bestuurder er achter komt dat hij dat vergeten is  998765 ::)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #2385 Gepost op: 13 januari 2015, 00:01:45
Bij de Touran idem. Het is inmiddels 1 handeling inderdaad O0

specialagent112

• Forum gebruiker
Reactie #2386 Gepost op: 13 januari 2015, 00:08:25
1 handeling inderdaad, zolang de motor draait dan toch.. zodra je het contact afzet moet je het SS systeem weer opnieuw afzetten. Het is nu niet ontzettend veel werk dat je dat ene knopje in moet drukken... maar toch..  Je zou er toch vopr moeten kunnen kiezen, vooral bij HV instanties, dat je deze functie permanent af kunt zetten.

Hetzelfde geld overigens met de verlichting op de Touran, is dit nu wel aangepast? dat de verlichting volledig uitgeschakeld kan worden ?

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #2387 Gepost op: 13 januari 2015, 00:12:40
Bij de oude voertuigen wel, bij de nieuwere pas na aanpassing door de garage (en dat is niet bij allemaal gedaan).

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #2388 Gepost op: 13 januari 2015, 11:14:07
Bovendien ken ik geen collega die SS fijn vindt en het dus NIET uitschakelt. Tijdens een dienst doe je dit toch al gauw een keer of 10 (na iedere keer starten) en vergeet je het ook regelmatig, waardoor dat @#*$* ding weer uitvalt. Tijdens een spoedrit erg vervelend, want ook dan kom je wel eens tot stilstand!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #2389 Gepost op: 13 januari 2015, 11:31:45
Kortom het is gewoon een waardeloze auto als politieauto.