Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 780497 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #480 Gepost op: 30 september 2010, 22:09:41
Ik lees veel negativiteit over de Touran. Maar, als je daar nou eens een zwaardere motor in hangt?
Wat hangt er nu in?

Dat gaf ik reeds aan. De negatieve punten komen vaak van de mensen met een 77Kw motor. De 103KW versie hoor je minder klachten over. Kan ook verschil zitten dan in onderstel, banden maat, ect. Sommige regio's rijden met basis versie met lichte motor en dan kun je nooit, voor de werkzaamheden, een goede wegligging hebben en vermogen voor rijeigenschappen.

De landelijke regio's (twente, Gelderland Zuid+midden+noord/oost, Drenthe, Groningen, Friesland, Zeeland) rijden in de 2 liters 103KW/140Pk. Kijkend naar de foto's zie je volgens mij ook verschil in hoogte/breedte banden en ophanging/vering in verschil met de 1.9 liters 77Kw/105Pk versie's van (Haaglanden, A-A, Utrecht, Zhz, Gooi&vecht).


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #481 Gepost op: 30 september 2010, 22:12:52
Kijkend naar de foto's zie je volgens mij ook verschil in hoogte/breedte banden en ophanging/vering in verschil met de 1.9 liters 77Kw/105Pk versie's van (Haaglanden, A-A, Utrecht, Zhz, Gooi&vecht).
Onze noodhulpvoertuigen zijn nog steeds allemaal volvo's ;)
Wout


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #482 Gepost op: 30 september 2010, 22:15:51
Onze noodhulpvoertuigen zijn nog steeds allemaal volvo's ;)

Oke, zag er 2 voorbij komen van g&v met een 1.9 maar kennelijk vht oid..... maar gaat verder om de strekking. Zwaardere motor, andere banden/ophanging en je hebt kompleet andere wegligging.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #483 Gepost op: 30 september 2010, 23:01:40
Feit is, dat we nooit een betere wegligging dan de Volvo V50 die wij (FL/G&V) nu hebben, krijgen. Vrijwel alles op dat vlak dat wordt aangeboden als noodhulp-auto, wordt gezien als achteruitgang in wegligging.

Ik heb bij ons al getipt om elk bureau zo ie zo te voorzien van zo ie zo een Touran 2.0 TDI en een T5 4motion TDI (de rode), beide in noodhulpuitvoering. :D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #484 Gepost op: 30 september 2010, 23:35:22
Snap niet waarom hier het weggedrag van een Vito en Touran wordt vergeleken....

Misschien omdat er het zelfde werk mee verricht moet worden?

Sorry, maar op dat vlak kan ik jullie mening niet delen.

Wij rijden de 103KW versie, met koni dempers. Het is echt een voorbanden-vreter. Voorwielaangedreven, veel wielspin en gripverlies bij het rijden van snelle ritten binnen de bebouwde kom. Buiten de bebouwde kom komen we gewoon niet mee met het overig verkeer. Een achtervolging of ''even bijtrekken'' op een autosnelweg is er gewoonweg niet bij.
Ook de ''kuren'' zijn een bekend, echter is dat geen Volkswagen maar (ook) een gebruikersprobleem. Een half uur spoedrit rijden en vervolgens bij aankomst je motor uitzetten (want een motorloopsysteem, dat hebben we niet) is voor geen een voertuig goed.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #485 Gepost op: 6 oktober 2010, 20:07:27
Hier een verlossend bericht op het http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=3&t=28382&start=45

Auteur: Master_Mpb » vandaag 18:44

Vandaag op het VVC in Lelystad geweest waar we in de nieuwe dienstauto's konden rijden.

Wijkauto wordt de Golf (105 pk) Handbak of Aut. DSG
Noodhulp personen auto wordt de Passat (140 pk) Aut. DSG of de Touran (105 pk) Aut. DSG
Noodhulp bus wordt de Transporter (140 pk) Aut. DSG

Bij de motoren stonden de BMW R1200 RT (helaas geen foto) en de F650GS op het terrein.

Zowizo wordt de noodhulpauto geleverd met een automaat DSG bak, alleen moet er nog gekeken worden of het de Passat (station) of de Touran gaat worden. Ook het aantal Pk's is nog niet duidelijk, wel is duidelijk dat wij het eens waren dat 105 gewoonweg te weinig vermogen is om een beetje mee te kunnen komen.
Ook de daksets die er nu op zitten, komen op de dienstauto's.

Ik wilde jullie dit niet onthouden.









Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #486 Gepost op: 6 oktober 2010, 20:17:13
Wow Passat :D :D :D :D
Alleen foto's werken niet, je moet eerst registeren op dat forum


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #487 Gepost op: 6 oktober 2010, 20:30:32
En wat gaan we doen ... Van een Touran terug in een Passat (sedan) .... Neem dan de Passat station  :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #488 Gepost op: 6 oktober 2010, 20:45:14
Sowieso apart dat deze passat er nog staat, deze gaat in het geheel niet geleverd worden namelijk ;) De facelift passat is net op Parijs geïntroduceerd en tegen de tijd dat deze aanbestedingsprocedure is afgerond is alleen de facelift nog te leveren. :D

Maar ik ben het met Jerommeke eens, ik zie veel liever een passat variant dan een sedan.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #489 Gepost op: 6 oktober 2010, 23:11:49
De Passat is helemaal geen verkeerd voertuig. En als je dan een hoger en ruimer noodhulpvoertuig wil dan is de Transporter een goed voertuig. Er is natuurlijk altijd wat aan te merken maar als andere merken niet inschrijven en een voertuig afgeven voor de test dan moet het maar de Volkswagen worden. Als extra auto dan is Golf natuurlijk een uitstekend voertuig met ruimte genoeg en voldoende vermogen/rijeigenschappen.
Verder blijft het natuurlijk altijd een persoonlijke keuze en kiezen we prive meestal wat anders (als we het zelfde te besteden hebben). Maar voor de baas rijden in een Golf 105pk/Passat 140pk/Transporter 140pk kan nooit erg zijn en komt best vooruit.

De dakset is op een dakrail of beugel geplaatst omdat dit luchtweerstand en geluid minder maakt dan met een witte Barclay-bak eronder. Schijnen inmiddels al KLPD Volvo's rond te rijden met een dakrail met daarop de Vista-balk.

Aanvulling: Van de Passat is het nog niet duidelijk of dat de sedan of station word. Als aanbesteding in gaat is de Passat trouwens in het nieuwe model beschikbaar met een 220pk sneller diesel..... dat is ook wel iets voor de verkeersdiensten denk ik (Of de benzine R36 variant natuurlijk).