0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.
Hier de foto's:
Het zou me niks verbazen dat als men kiest voor de Passat er nog "oude" types komen. Dat hebben we met de Golf V ook gezien, net voor de VI uitkwam kwam er een hele lading witte Golfjes V van de trein.Wat mij op zich verbaast is dat er geen Passat stationwagon getest wordt. Lijkt me praktischer voor evt. noodhulptaken.
Het viel mij extra op omdat men wel de nieuwe Touran geleverd had voor de test die nu een paar weken bij de dealer staat.
De ''nieuwe'' Passat is nog niet leverbaar en dus is het ook niet mogelijk om er mee te testen
Hij is vanaf begin oktober te bestellen en eind november begint de levering.http://www.autoinbedrijf.nl/actueel/nieuws/prijzen-nieuwe-volkswagen-passat-zijn-bekendhttp://www.pouwrijssen.nl/de-nieuwe-volkswagen-passat.htmlAangezien het om een aardige aanbesteding gaat lijkt het mij voor een importeur geen probleem om 1 test voertuig uit Duitsland te laten overkomen.We wachten het rustig af...
Het is niet raar denk ik dat een auto die nog officieel gepresenteerd moet worden niet voor een test naar Lelystad komt voor Nederlandse politie. Verder is een nieuw model een doorontwikkeling van een ouder model en als het oude model volstaat zal het nieuwe model dat zeker doen. Motorisch is het nieuwe model al zeker beter dan het oude. Denk dat de keuze op de sedan versie van de Passat is te verwijzen naar het energielabel..... is wel degelijk van belang. Een sedan heeft namelijk het B label bij de bluemotion en de variant het D label. Verder is een Sedan helemaal niet erg qua ruimte, als je maar niet gaat werken met een ladeblok mar gewoon met uitrustingskisten van bijvoorbeeld POL uit Heteren. Heb je gewon lichtgewicht kuntstof kratten waar het zelfde in zit als een zwaar aluminium ladeblok wat de achterkant van de auto in onbalans brengt!! De sedans van tegenwoordig kunnen de pilonnen van 50cm ook herbergen, dus geen station nodzaklijk daarvoor. Weggedrag en snelheid hebben hierbij ook een vordeel. Nu nog een keuze voor de 170pk versie ipv 140pk en je kunt voor zo'n 1000euro meer per auto meekomen in het verkeer (top op zo'n 225km/u).Kon het niet laten weer een voorbeeld te schetsen.....http://www.testauto.nl/persberichten/de-nieuwe-volkswagen-passat
Aanvulling: Nieuwe model Passat Variant 125Kw/170Pk heeft ook B label..... dus geen excusses qua energielabel meer .... wel wellicht snlheid en wegligging al zal dat geen groot verschil zijn.
de politie tourans beschikken over een 'slecht wegdek' pakket. Dwz, ruimere bodemvrijheid en aangepaste schokbrekers (stuggere veren en dempers)