Gaat prima passen in een variant. In Utrecht past nu alles ook in een focus stationwagon.
Vandaar dat men de variant heeft gekozen én niet de standaard Golf ....
Als onze Touran (weer eens) bij de garage staat reden we noodhulp met een Astra of Golf ... Nooit dat je daar 2 zware vesten, brandblusser, 5 kegels, bonkie, vesten, EHBO-trommel, AED, papieren/formulieren en een PD koffer in kwijt kan. Wat dat betreft ben ik wel blij met een Golf variant
Niet zo dramatisch doen, het is voor veel regio's (oa. AA, Utrecht) al een hele verbetering tov de huidige 1.9tdi 105pk tourans.....
Ja, en voor de regio's met wat landelijker gebied (oke, Utrecht hoef je ook niet uit te vlakken wat dat betreft) kom je gewoon prestatie's tekort .... Continu auto(snel)wegen rijden is gewoon een drama. Even inhalen en vermogen over hebben is er niet bij. Inhalen en continu tegen de beperkingen van een auto aanlopen wel ....
Hou je bij de feiten en laat je persoonlijke voorkeur voor een bepaald merk niet lijden in je antwoorden.
Je kijkt nu puur naar de prestatie's (op papier) met een lege kofferbak en zonder politieuitrusting.
Als je kijkt naar het weggedrag met volle kofferbak én politieuitrusting kun je dat simpelweg niet vergelijken. Bij een Mercedes ligt het zwaarte punt veel lager én heb je achterwielaandrijving (wat overigens gewoon een kwestie van wennen is). Bij de Touran heb je af en toe het idee dat je op z'n kant gaat en glijd ie weg over z'n voorbandjes ....
Maar goed, we kunnen er inderdaad negatief over blijven doen, maar ik denk dat we moeten leren leven met de keuzes die gemaakt worden .... Als zij niet willen dat we (op die wijze) boeven vangen, dan doen we het maar niet ....
Wél denk ik dat het voor de veiligheid van de agenten een negatieve keus is .... Ik heb liever een auto die wat sneller optrekt een wat lagere topsnelheid heeft met een spoedrit, met een langzamere auto ga je toch collega's krijgen die harder blijven rijden om de snelheid niet kwijt te raken .....