Punt 1: waarom dan geen secundaire striping?
Punt 2: waarom heeft LFR geen primaire uitruk functie?
1. Waarom wel? Ik zie het nut niet van secundaire striping. Dat heeft alleen toegevoegde waarde als je geen OGS op een voertuig plaatst.
2. LFR is hoofdzakelijk een faciliterende organisatie. Ze faciliteren met name op het gebied van beleid en spulletjes. Als USAR uitrukt, rukt volgens mij niet de LFR uit maar USAR. Dat de spullen van USAR door de LFR geregeld worden is iets anders lijkt me.
Maar wellicht kan er iemand van de LFR hier uitsluitsel over geven. Ik weet wel iets van verschillende activiteiten van ze, maar niet de details.
De voertuigen met C2000 antenne hebben toch ook prioritaire signalen en zijn toch ook van LFR.
En als het voertuig dat de aanhanger met het USAR materiaal al geen primaire uitruk fucntie meer is, dan stel ik me toch wel vragen. Ik vrees dat Nederland een beetje begint te verzuipen in zijn eigen regeltjes. Een voertuig als dit moet gewoon zijn uitgerust met het volledige gamma aan prio signalering en zal in de meeste gevallen ook nog moeten begeleid worden door motoragenten voor een vlotte doorgang door het verkeer. Ook bij de inzet van een USAR team is inzet snelheid van groot belang.
[/quote]