Verkeersregelaar voertuigen

Auteur Topic: Verkeersregelaar voertuigen  (gelezen 209698 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #320 Gepost op: 17 juni 2014, 11:10:11
Citaat
maar is deze dakset niet een beetje overdreven voor alleen die functie?
Wij hebben onze VCU multi inzetbaar gemaakt, wij zijn een commerciële instelling en kunnen het niet verantwoorden om deze alleen maar in de garage te laten staan  ::)
Daarbij is veiligheid van groot belang en is zichtbaarheid en gezien worden primair in sommige gevallen, ook voor de veiligheid van ons personeel. Vandaar dat er voor de huidige dakset gekozen is.

Citaat
Hoe zit het eigenlijk met de ROT (rang onderscheidingstekens) op de jas, is dat toegstaan?
Wij gebruiken rang onderscheidingstekens vanwege de vele grotere inzetten, hierbij is het van belang dat er snel duidelijkheid is welke persoon (danwel personen)  aangesproken kunnen worden.
En ja, dat is toegestaan omdat wij geen beveiligingsbedrijf zijn.

Citaat
Lijkt erg op een agent rang alleen dan in zilver.
Wat vind je er op lijken dan?
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #321 Gepost op: 17 juni 2014, 12:27:23
Citaat van: Germen link=msg=1277503 date=1402992506
Hoe zit het eigenlijk met de ROT (rang onderscheidingstekens) op de jas, is dat toegstaan? Lijkt erg op een agent rang alleen dan in zilver.

Artikel 196 Sr.: Hij die opzettelijk onderscheidingstekens draagt of een daad verricht behorende tot een ambt dat hij niet bekleedt of waarin hij geschorst is, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.

Ik vraag me ten stelligste af of rangonderscheidingstekens onder dit artikel vallen. Er zijn zo onwijs veel instanties die er gebruik van maken dat er sowieso veel dubbeling is. Op basis van puur de rangonderscheiding is die strafbaarheid te betwijfelen.
Bijdragen op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #322 Gepost op: 17 juni 2014, 12:55:22
Citaat van: VKRC link=msg=1277525 date=1402996211
Wij gebruiken rang onderscheidingstekens vanwege de vele grotere inzetten, hierbij is het van belang dat er snel duidelijkheid is welke persoon (danwel personen)  aangesproken kunnen worden.
En ja, dat is toegestaan omdat wij geen beveiligingsbedrijf zijn.
In de uitleg die in de staatskrant heeft gestaan stond ook "Dit artikel is opgenomen ter voorkoming van gelijkende of gelijke onderscheidingstekens van door overheid aangewezen instantie's." Bron: handboek Kader uitgave 1988. ( kopiëren of overnemen mag niet dus doe ik ook niet )
En door uitspraken van rechters mogen ook beveiligingsbedrijven eigen rangonderscheidingstekens gebruiken.

Citaat van: Highfield link=msg=1277559 date=1403000843
Ik vraag me ten stelligste af of rangonderscheidingstekens onder dit artikel vallen.
Ja, alle door de overheid vastgestelde onderscheidingstekens vallen hier onder daar er geen uitzonderingen genoemd worden.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #323 Gepost op: 17 juni 2014, 12:59:21
Is een rangonderscheiding onderscheidend genoeg voor een leek om iemands ambt te kunnen duiden?
Bijdragen op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #324 Gepost op: 17 juni 2014, 13:01:07
Citaat van: Highfield link=msg=1277582 date=1403002761
Is een rangonderscheiding onderscheidend genoeg voor een leek om iemands ambt te kunnen duiden?
Ik snap jouw punt, maar door de toevoeging van het snelwegplaatje en de tekst erboven valt het onder eigen rangonderscheidingstekens
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #325 Gepost op: 17 juni 2014, 13:09:04
Wellicht weer <ontopic> en op een andere topic dit bespreken?  0098
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #326 Gepost op: 17 juni 2014, 15:40:12
Voor de duidelijkheid. Bestaan er rangen in het verkeersregelaar zijn? Ik dacht maar 2. Je bent 't of je bent 't niet.

Wat voor extra diploma's haalt iemand voordat hij een extra streepje krijgt?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #327 Gepost op: 17 juni 2014, 15:43:00
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1277623 date=1403012412
Voor de duidelijkheid. Bestaan er rangen in het verkeersregelaar zijn? Ik dacht maar 2. Je bent 't of je bent 't niet.

Wat voor extra diploma's haalt iemand voordat hij een extra streepje krijgt?

Beste Luke, bij grotere bedrijven is het "normaal" dat de ervaren personen met de nieuwelingen op pad worden gestuurd. Voor de herkenbaarheid binnen het bedrijf is het dus makkelijker om te weten wie de ervaring heeft. Maar ook wie de leiding heeft.
Ook bij grotere evenementen waarbij meerdere VKR's zullen zijn is het makkelijker om te zien welke VKR welke taak heeft.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #328 Gepost op: 17 juni 2014, 15:46:10
Citaat van: HIT link=msg=1277624 date=1403012580
Beste Luke, bij grotere bedrijven is het "normaal" dat de ervaren personen met de nieuwelingen op pad worden gestuurd. Voor de herkenbaarheid binnen het bedrijf is het dus makkelijker om te weten wie de ervaring heeft. Maar ook wie de leiding heeft.
Ook bij grotere evenementen waarbij meerdere VKR's zullen zijn is het makkelijker om te zien welke VKR welke taak heeft.

Aha. Het aantal strepen draait dus voornamelijk om ervaring.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #329 Gepost op: 17 juni 2014, 15:49:52
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1277625 date=1403012770
Aha. Het aantal strepen draait dus voornamelijk om ervaring.  :)
En net als bij elke organisatie, de rol binnen het bedrijf. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.