iedereen heeft een andere denkwijze ik ook. ik zeg uitschakelen die man! klink misschien lomp maar denk altijd aan je eigen veiligheid misschien keert hij zich tegen jou. die man is gewoon door het dolle heen en die moet gewoon uitgeschakeld worden. en dan kun je wel zeggen onnodig geweld enz. maar want doet hij dan tegen die vrouw??? gewoon uitschakelen die man!
Dat is nou net de mentaliteit die de wetgever heeft willen inperken met de vereisten voor noodweer.
de aanval afwenden en persoon aanhouden is prima en super
maar je moet de persoon wel de straf laten krijgen die hij volgens de rechter verdiend en die zal niet van mening zijn dat zijn gezicht verbrijzeld moet worden of erger nog de dood. daarom is het zo dat je verstandig moet omgaan met de mate van geweld die je gebruikt. en natuurlijk zal een rechter het snappen als jij iemand zijn arm uit de kom draait of breekt als hij met een mes zwaait. maar met meerderen op iemand intrappen NADAT de aanval is afgewend is natuurlijk uit den boze, dan ben jij als omstander jou agressie aan het uiten op die man. En dat was wat hij nou ook deed.
nogmaals ik zeg niet DAT er te ver gegaan is, maar als er inderdaad nog nageschopt is of overduidelijk teveel geweld is gebruikt door de omstanders vind ik het niet ongerechtvaardigd om een gerechtelijk onderzoek daarnaar te starten. dan mag de rechter die alle feiten te zien krijgt oordelen of het al dan niet te ver ging.