Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1211759 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #110 Gepost op: 12 april 2007, 12:05:01
Deze balken vind ik top:





Foto's copyright Ward Duerinckx
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #111 Gepost op: 12 april 2007, 12:06:05
Die op de eerste twee foto's zijn 8) O0 De laatste vind ik spuuglelijk :-\


Gast

  • Gast
Reactie #112 Gepost op: 12 april 2007, 12:08:01
De Code3PSE model 360.... jaaa, 3 levels of warningpower was hun motto ;) De halogeen/strobe combo's werkten op deze manier heel aardig, 3 niveaus met licht, maar in de LED uitvoering is hij helemaal "bruut" inderdaad!
Die laatste is niet echt een balk, een metalen schotje waar oranje LED's als traffic advisor ingebouwd zijn en wel 2 heel simpele model 43 LED's op de hoeken. Mooi is het niet, het had beter gekund ;)


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #113 Gepost op: 12 april 2007, 18:09:51
Wij hebben een ambu in bestelling en daar komt volgende signalisatie op:

Voorkant Code 3 XF2300:

Met 4 modules Optix6up met 12 GEN3 Leds en 8 modules Optix3Up met 6 GEN3 Leds (blauw)
2 modules met 6 GEN3 Leds (wit) Intersection Clearing Lights
vooraan 2 witte scene lights en 2 alley lights op de zijkant

Achterkant een Code  Flushmount:

Met volgende configuratie:

4 dubbele blauwe LedX modules
2 blauwe OptiX modules (naar achter gericht)
2 blauwe Optix3Up modules met 6 GEN3 Leds (naar de zijkant gericht)
2 rode OptiX modules (naar achter gericht)
8 amber LedX mod. als directionele lichtpijl (naar achter gericht)
2 x 50W scène lights met een inclinatie van 11, 15 of 26° (naar achter gericht)

Ook zijn er op elke zijkant nog 2 blauwe LedX modules en 2 blauwe LedX modules in de gril.

Wanneer er foto's van deze balken zijn zal ik deze hier wel eens plaatsen.

ffemt19
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Gast

  • Gast
Reactie #114 Gepost op: 12 april 2007, 18:14:58
Gaarne!! :) :)

Wat dat betreft zie je in België gelukkig veel meer variatie (en wildgroei) dan in Nederland!

Bij voorbaat dank voor de foto's!


paul_hartog

  • Gast
Reactie #115 Gepost op: 16 april 2007, 17:45:06
ik weet niet of deze vraag in de goede topic staat maar anders ga ik er vanuit dat die daar uiteraard word ingezet.

Voor de opel astra van bijgeleverde foto wil ik vragen of er iemand fotos van dit type auto heeft met flitsers in de gril?
is er iemand die weet hoe je deze het beste kan plaatsen aangezien de gril aardig dicht is
of weet iemand hoe je eventueel van die krulflitsers van whelen het beste in de koplamp kan plaatsen??

hoor het wel



[verwijderd door de beheerder]


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #116 Gepost op: 16 april 2007, 17:48:31
@ Paolo, bij deze  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #117 Gepost op: 16 april 2007, 17:50:42
Je kunt ze achter de grill plaatsen, dan houd je alleen niet zoveel licht over, doordat de grill inderdaad erg dicht is!
Je kunt ook de grill uitzagen waardoor je de flitsers in de grill monteert op de zelfde manier zoals de politie dat doet!
Ook kun je er voor kiezen de flitsers anders te monteren (onder de bumper bijv.) alleen zie je ze dan weer minder!

De krulflitsers van bijv. Whelen kun je monteren door een gat in je koplamp te boren, lampje er in, goed afkitten en klaar is kees! Persoonlijk vind ik dit vrij riskant klinken!

Ook kun je er natuurlijk voor kizen om een dashbordflitser ergens te kopen!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


paul_hartog

  • Gast
Reactie #118 Gepost op: 16 april 2007, 22:36:25
Ja maar ik vind het zonde om mijn gril kapot te zagen idd
en als ik moet boren in me koplamp heb je de kans dat je de spiegel breek waardoor je dus lichtverlies krijgt.
daarom dacht ik mischien weet iemand een manier om dat lampje er op een andere manier in te doen.

lastige auto wat dat betreft :P


Gast

  • Gast
Reactie #119 Gepost op: 16 april 2007, 23:06:30
Door middel van een 1 inch boortje rustig een gaatje te laten maken in de achter- of zijkant van je koplamp kun je een gat maken waarin precies een Hide-a-way tube past, schroeftype of pop-in type met rubber achterkant. Het inbrengen van een strobe in je koplamp heeft alleen nut als het een professioneel ding is, dus niet zo'n type-R knipperlichtje en als je hem zo dicht mogelijk bij het brandpunt kunt focussen.

Ik weet niet hoeveel ruimte je tussen je grille-delen hebt maar LED's zouden er wellicht tussen kunnen passen.
Ik heb in de grille van mijn Mondeo twee TIR-3's zitten die met een kleine zaagsnede aan de binnenzijde passend erin te maken waren.