Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212165 keer)

0 gebruikers (en 31 gasten bekijken dit topic.

Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #1380 Gepost op: 9 juni 2010, 18:12:31
Dan is het inderdaad logisch. Dat ontbreekt wel bij de meeste. Kijk maar de chevy ambulances, die hebben 1 flitser aan de achterkant.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1381 Gepost op: 9 juni 2010, 18:40:40
Het ging toch over particuliere auto's die Amber signalering hebben? wat heeft dan de politie cq ambulancedienst ermee te maken?


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #1382 Gepost op: 9 juni 2010, 19:09:27
Inderdaad, ik had het - naar aanleiding van de vraag van LiquidBlack - over particuliere auto's niet zijnde hulpdiensten. Diverse wegwerkers, verkeersregelaars, leken-hulpverleners (de stoppers bij een ongeval zeg maar) hebben graag signalering op hun auto voor als zij op en aan de weg aan het werk zijn dan wel hulp aan het verlenen zijn. En je ziet dan regelmatig allerlei zonneklepflitsers, dashboard flitsers, diverse grillflitsers en buitenspiegelflitsers, alternerende koplampen, knipperende mistlichten, etc. etc., met voor de achterzijde twee flitsers en/of een daklampje. En dat terwijl je altijd vanuit de rijrichting aankomt, vandaar uit het werkvak inrijdt of achter het ongeval stopt om hulp te verlenen. Dan zou je juist liever een heleboel knipperdingen aan de achterkant hebben in plaats van aan de voorzijde.

Voor hulpdiensten die zich een weg moeten banen door het verkeer zijn de knipperdingen aan de voorzijde dan weer nodig. Dan is maximale signalering aan de achterzijde alleen nodig wanneer dat voor het afschermen van ongevallen of werkplek nodig is. Denk aan RWS en politie.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #1383 Gepost op: 11 juni 2010, 13:45:46
Het is iid voor mij ook voor me werk. Maar tevens ook een hobby. Combineert dus goed O0
De reden dat ik zowel voor als achter heb is omdat ik dan toch enigzins 360graden zichtbaar ben (eventueel totdat ik me flitser op het dak heb staan). Maar inderdaad word de flitser achter tot nu toe nog het meest gebruikt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1384 Gepost op: 17 juni 2010, 01:44:42
Kunnen mod's bovenstaande discussie even afsplitsen en ergens (anders) parkeren?

Wat is 't verschil tussen FedSig Vista met Sputnik LED's en Solaris LED's? Heeft iemand verhelderende foto's van?

Speciaal voor jouw:



En een close-up van het ''PD''-groen:

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1385 Gepost op: 17 juni 2010, 17:54:10
Duidelijker kan het niet, bedankt O0

Toch zijn deze zeldsamer dan de sputnik versie, waardoor komt dat? Opties of prijs?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1386 Gepost op: 18 juni 2010, 00:43:23
Duidelijker kan het niet, bedankt O0

Toch zijn deze zeldsamer dan de sputnik versie, waardoor komt dat? Opties of prijs?

Ze zullen (toen) gerust duurder zijn geweest dan de halogeenversie's (met de draailamp). Het enige korps waarvan ik weet dat ze op grote schaal werden/worden gebruikt is Haaglanden.
Kennemerland heeft ze op de (voormalige OVD-P) Astra's, VOA bus en op de vorige strandjeep zitten
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #1387 Gepost op: 18 juni 2010, 07:31:09
Naar ik meen heeft inderdaad vooral Haaglanden toen met de eerste versie Solaris LED's in de Vista gereden. Daarna is de Vista met Sputnik modules, ontworpen door VAMA, op grotere schaal ingevoerd (die Sputnik vierkantjes duwden die Spanjaarden daarna in elke balk....).
Inmiddels waren die Solaris modules, die toch niet zo heel erg fel was, geupdate naar fellere LEDjes en dat model Solaris LED's is ook een stuk beter zichtbaar (de rood/blauwe Arjent met LED's erin op onze black/white Sheboygan PD is ook zonder zonnebril nauwelijks in te kijken....)
Ik zou het dan ook niet erg vinden als de Vista's, of welke andere balk dan ook  van FedSig met die nieuwe felle Solaris units zouden worden uitgerust.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1388 Gepost op: 18 juni 2010, 12:52:30
Het viel me inderdaad al op dat die balk zo ontiegelijk fel was .... Véle malen feller de Nederlandse Solaris, dacht ik.
Nu snap ik hem weer  :P
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #1389 Gepost op: 19 juni 2010, 22:15:16
Naar ik meen heeft inderdaad vooral Haaglanden toen met de eerste versie Solaris LED's in de Vista gereden. Daarna is de Vista met Sputnik modules, ontworpen door VAMA, op grotere schaal ingevoerd (die Sputnik vierkantjes duwden die Spanjaarden daarna in elke balk....).
Inmiddels waren die Solaris modules, die toch niet zo heel erg fel was, geupdate naar fellere LEDjes en dat model Solaris LED's is ook een stuk beter zichtbaar (de rood/blauwe Arjent met LED's erin op onze black/white Sheboygan PD is ook zonder zonnebril nauwelijks in te kijken....)
Ik zou het dan ook niet erg vinden als de Vista's, of welke andere balk dan ook  van FedSig met die nieuwe felle Solaris units zouden worden uitgerust.
Ik neem aan dat je 'met zonnebri'l bedoelt;)