0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.
Citaat:"Als ik aan kom rijden zie ik een grote pijl en een uitroepteken. Ik denk dat een setje oranje flitsers, evt met trafficadvisor mij net zo veel had kunnen vertellen. De drip is te klein om er duidelijk hele teksten op te krijgen. Ik zie er weinig voordelen van eigenlijk. Zeker als ik kijk hoe hij nu ingezet wordt, namelijk als veredelde traffic advisor."Dat is exact wat de arrow 6 is, een combi tussen led flitsers en een aarowstick. Plat gewoon een arrowstick, opgeklapt een afwisselende versie van flitsers (op de hoeken) afgewisseld met een pijl, plus dat hij prijstechnisch een stuk lager ligt
Een Engels voertuig is volledig zichtbaar over de volledige achterkant en zijflank, met grote retroreflecterende vlakken over de gehele voertuigzijde. De Nederlandse voertuigen zijn enkel zichtbaar op de snuit en een deel van de achterkant.Ok, een paar wit reflecterende puntjes langs de daklijn.
Waarom kunnen alle verkeersafdelingen in korpsen rondom ons wel met een balk rijden maar levert het bij het KLPD klachten op over het windgeruis?
Omdat er in Nederland iets andere omstandigheden cq. voertuigen zijn dan in het buitenland. In Nederland is het ''maximum'' de V70/V50 qua voertuig.In het buitenland zijn dat BMW's (x)5, Mercedes C/E etc. Het snelheidsverschil (topsnelheid) met een hele balk of een enkel pitje lag bij ons op +/- 15-20 km. Die kilometers kun je gewoonweg niet missen als snelwegsurveillance.Daarnaast word je inderdaad knettergek van de wind over/om/langs een lichtbalk bij snelheden rond de 150 km per uur.
Ik dacht ooit op het forum te hebben gelezen dat het KLPD ook daadwerkelijk een proef draaide met de Rotterdamse setup. Was dat enkel een gedachte toen of is dat ook ooit gebeurd en wat was de uitkomst?
Bij ons in de regio halen we iets over de 200 km/u op de teller met de Volvo V50 incl Vista-bak(!). En wat moeten wij in Nederland met supersnelle auto's voor achtervolgingen (even afgezien van de VHT's)?
"ook levert Leverancier de dakset"Het is niet uitgesloten dat inschrijvers allen het zelfde merk dakset aanbieden. Op basis waarvan is dan door de aanbestedende partij een objectieve beoordeling mogelijk m.b.t. een competatieve prijsstelling?
Antwoord van Vtspn:Het ene Politievoertuig zal eenvoudiger op te bouwen zijn als het andere Politievoertuig. Daar kan dus een prijsverschil in zitten. Tevens wijzen wij u op het feit dat er meerdere aanbieders van daksets zijn welke voldoen aan het PvE en die meer state-of-the-art zijn, een betere aerodynamische vormgeving kennen en bovendien voordeliger zijn in aanschafprijs dan de huidige daksets die door diverse korpsen gebruikt worden. Indien de daksets gelijk zijn dan zal het onderscheid tussen de Inschrijvingen tot uitdrukking komen in de TCO.
Onze noodhulpvoertuigen hebben door de scherpere regeltjes ongeveer 35 centimeter striping aan de achterzijde verloren. De grote oranje vlakken hebben plaats gemaakt voor het wit van de kofferklep.De opvallendste striping in Nederland is ook aan het uitsterven.Plus dat het een feit is, de reflecterende eigenschappen van de striping zijn al járen niet veranderd, terwijl er zoveel beter spul op de markt is. De huidigde eisen aan bijvoorbeeld nieuwe vrachtwagens (over de gehele lengte reflectie-materiaal) zijn véél hoger (en dus veel opvallender) als de huidige BiZa striping.