Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212312 keer)

0 gebruikers (en 65 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1530 Gepost op: 24 augustus 2010, 21:27:34
Lees mijn regel nog eens... Die Ultra Freedom heeft niet alles wat de Vista wel heeft (afgezien van dat ene kastje). Dat maakt de Vista zo uniek: alle mogelijkheden in een ba(l)k.

Wat niet dan? En wat is er erg aan een stopbord in de klep. Op de huidige auto's zit dat heel mooi weggewerkt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1531 Gepost op: 24 augustus 2010, 22:21:28
(
Ooit met paint mijn vermoedens van hoe de indeling is van de balken van N-HN. Niet helemaal juist naar nu blijkt.

De hoek-elementen zijn zoals bovenstaand. Boven blauw, onder amber. Echter, de extra modules naar voren, direct naast de corner-leds, zijn zowel boven als onder blauw van kleur. Dit in combinatie met 2x Whelen TIR6 in de grill en een Whelen Thalon achter de ruit, goed zichtbaar.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1532 Gepost op: 24 augustus 2010, 22:48:38
Wat niet dan?

Lees nou eens wat er staat ....

blauw, oranje, groen, stopmatrix, alleys, frontstralers en een arrowstick, alles te bedienen via 1 kastje. Volgens mij is er geen andere lichtbalk op de Nederlandse markt die dat ook heeft (of de kenners moeten er toch één kennen).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1533 Gepost op: 24 augustus 2010, 23:02:13
Er bestaat een waterdichte kantelmatrix die perfect bovenop de Whelen Freedom past. Dan kun je eventueel Traffic Advisor én stopbord in één combinatie kwijt, mocht je dat willen.



Groeten, Ruud


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1534 Gepost op: 24 augustus 2010, 23:15:35
Wat dacht je van de Hella RTK7 ? En als traffic advisor in de tekstmatrix geldt: Pintsch Bamag Topas LED


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1535 Gepost op: 25 augustus 2010, 00:18:11
Hmm, RTK 7 vond ik qua lichtopbrengst wat tegenvallen, dan liever de Pintsch Bamag.
Daarnaast heeft de RTK7 een busaansturing die op een of andere manier niet echt heel erg lekker werkt (lees: vaker storingen die optreden).
Het bedieningspanneel ter grootte van een autoradio speelt in de praktijk helaas ook niet echt mee.

Daarnaast is de RTK 7 nog niet klasse II gekeurd en is er geen geïntegreerd oranje leverbaar voor deze balk. PB balk heeft deze opties wel al allemaal aan boord

Eventueel de nieuwe Hänsch 4000 nog een optie, al weet ik niet of er plannen zijn deze op de NL markt te gaan introduceren. Deze balk is tot nu toe alleen maar in één enkele kleur leverbaar, een dual colour versie is er nog niet.



Groeten, Ruud


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1536 Gepost op: 25 augustus 2010, 01:32:04
Hmm, RTK 7 vond ik qua lichtopbrengst wat tegenvallen, dan liever de Pintsch Bamag.
Daarnaast heeft de RTK7 een busaansturing die op een of andere manier niet echt heel erg lekker werkt (lees: vaker storingen die optreden).
Het bedieningspanneel ter grootte van een autoradio speelt in de praktijk helaas ook niet echt mee.

Daarnaast is de RTK 7 nog niet klasse II gekeurd en is er geen geïntegreerd oranje leverbaar voor deze balk. PB balk heeft deze opties wel al allemaal aan boord

Eventueel de nieuwe Hänsch 4000 nog een optie, al weet ik niet of er plannen zijn deze op de NL markt te gaan introduceren. Deze balk is tot nu toe alleen maar in één enkele kleur leverbaar, een dual colour versie is er nog niet.

Groeten, Ruud

mbt geïntegreerd amber, ik zag net dat het helaas alleen maar als 'warnleuchten' leverbaar is (dus wél voor en achter amber, maar NIET 360graden zoals bij de Topas/Opal :( )

De DBS4000 had ik inderdaad nog niet aan gedacht...ook interessante optie. Zit ook nog te denken aan de nieuwe Opal Duplo, maar weet niet of dit met tekstmatrix leverbaar is. Heb de balk nog nooit gezien, ding is wel voor amber en blauw gecertificeerd.

PS: nog een mooi vergelijk tussen de RTK 7 en de DBS4000
&feature=related


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #1538 Gepost op: 25 augustus 2010, 18:25:35
Niet echt indrukwekkende arrowstick, verder wel een mooie tweekleurige balk.
Freude am Fahren


Miky Mike

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #1539 Gepost op: 25 augustus 2010, 20:34:04
Niet echt indrukwekkende arrowstick, verder wel een mooie tweekleurige balk.

Het is ook geen arrow stick: het is een full matrix aan voorzijde an achterzijde in de balk die een aantal pijlen weergeeft! ;-)