Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1224438 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

blauwblauw

• Senior gebruiker
  • I Love Edge
Reactie #160 Gepost op: 27 juni 2007, 12:57:55
Vervangend vervoer is besteld en voor zover bekend bouwt Abiom uit Nijmegen een Whelen LFL op onze nieuwe VW Touran, front flashers worden waarschijnlijk TIR 6 en achter zijn ze nog niet uit. Of een tweetal 5G Series Super-LED of (weet niet hoe die heet) een extra lichtbalk zoals op de Vito (zie eerdere post)

Abion is gewoon een plaatselijke opbouwer, deze bouwt gewoon op wat de Politie wilt. Eerder deedt de firma HTM uit Zevenaar o.a. de opbouw van de korpsen Gelderland-Midden & Zuid.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #161 Gepost op: 28 juni 2007, 07:57:49
Wat zit er scheef? Die golf? Dat klopt :) Zijn oude strobofliters nog...

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #162 Gepost op: 6 juli 2007, 19:43:21
gebeurt het vaker dat optische signalen worden vervangen?

de flitsers van de Almelose hoogwerker zijn vervangen voor led flitsers

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #163 Gepost op: 6 juli 2007, 20:49:05
Uh ja?
Hoezo je vraag? De voordelen van LED lijken mij vrij duidelijk ....

Trouwens, voor 1 vraag een heel nieuw topic openen is niet echt de bedoeling, heb ze daarom even samengevoegd!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #164 Gepost op: 6 juli 2007, 21:02:32
dus de oude lampen worden vervangen door led lampe? ik had het namelijk nog niet eerder gezien...

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #165 Gepost op: 6 juli 2007, 21:50:08
Gebeurd regelmatig met voertuigen, laatst de ''oude'' hv van Hoofddorp nog!

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #166 Gepost op: 6 juli 2007, 21:54:31
je doet alsof dat algemeen bekent is   :-X

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #167 Gepost op: 6 juli 2007, 21:59:50
Nou in die zin, dat het niet meer als normaal is dat er bij sommige voertuigen verbeteringen worden aangebracht op het gebied van signalering in dien deze niet goed zichtbaar is, of bij vervanging van defecte signalering ....

Gast

• Gast
Reactie #168 Gepost op: 6 juli 2007, 22:27:17
Je zult steeds meer een trend gaan zien dat er LED verlichting op voertuigen geplaatst zullen worden. Ook het vervangen van oudere lichten is in dat licht geen gek verschijnsel.
Ik zag vanmiddag op de A9 een voertuig met een (naar het leek) Vama LED magneetpit met bijbehorend mini-speakertje op het dak van een donkergekleurde vlot-rijdende BMW. Deze jongens hebben "normaal" een VAMA draai- of strobelicht als magneetuitvoering in de auto liggen, dus ook daar voeren de veranderingen door.
Ik moet zeggen, zelf ben ik nog niet altijd even gek van de nieuwe LED's, balken of flitsers. 's Nachts is het geweldig, overdag is het nog altijd .. mwoah... je moet er recht inkijken.

"Geef mij" nog altijd maar een lekkere halogeen zwaailichtbalk ;)

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #169 Gepost op: 6 juli 2007, 22:41:59
Toch is het bij ons (voor zover ik weet) _nooit_ gebeurd dat een lichtbak vervangen is voor een ander type. Laatst hebben wij een Vista bak eraf gereden bij hoge snelheid en harde wind... Kregen gewoon een nieuwe Vista erop terwijl in ons korps het allang gemeengoed is dat we die LFL Liberty's krijgen... Dus dat verschilt per instantie / korps denk ik.