Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1215663 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #2080 Gepost op: 28 augustus 2011, 14:56:44
Die 'Flash' lijkt me in deze situatie niet handig als men links om het voertuig heen moet.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2081 Gepost op: 28 augustus 2011, 15:00:52
Nope, ik had hier ook standje 'Left' gebruikt maar op het filmpje is niet te zien of er eventueel nog een voertuig (of (klap)pionnen) voor de pitauto stond.


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #2082 Gepost op: 28 augustus 2011, 15:03:07
vindt het inderdaad wel een handig patroon zo heb je toch ook (een beetje) een amber balk op het voertuig.
Dan hoef je niet meteen blauw te gebruiken  O0 het was in deze situatie inderdaad niet erg handig


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2083 Gepost op: 28 augustus 2011, 17:39:52
Vanaf 1:35 is kort de Traffic Advisor op standje 'Flash' te zien die we in de regio gebruiken. Hij zit ook in de (relatief) nieuwe Whelen Freedom die we hebben, ik hoop dat ze erin blijven als er nieuwe auto's volgens de nieuwe aanbesteding komen. Iemand weet of die ruimte er is binnen de aanbesteding om de balk extra te vullen, evenals bijvoorbeeld een zoeklamp op het zak?

Wateroverlast N99
User: AmoreusMedia

Wat ik heb begrepen bij onze radiowerkplaats is dat er 3 pakketen komen vwb de signalering en inbouw. Het pakket wat A-A nu heeft, niks dus. e050
Een met ANPR erbij en een met alles.(ANPR, camera, TA)

TA kan als optie worden meegeleverd net als knipperende koplampen.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #2084 Gepost op: 28 augustus 2011, 18:12:30
Wat ik heb begrepen bij onze radiowerkplaats is dat er 3 pakketen komen vwb de signalering en inbouw. Het pakket wat A-A nu heeft, niks dus. e050
Een met ANPR erbij en een met alles.(ANPR, camera, TA)

TA kan als optie worden meegeleverd net als knipperende koplampen.

Dus wil je knipperende koplampen dan moet je het pakket ALLES kiezen?
Hmmmz... dat is jammer.
Dat is in het noorden net standaard aan het worden op NH voertuigen en gaat dan dus weer verdwijnen, gok ik...
Als er een aantal voertuigen met ANPR komen mogen we al heel blij zijn volgens mij.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #2085 Gepost op: 28 augustus 2011, 18:20:09
Knipperende koplampen zitten bij ons ook al op de 'kale' versies die wij nu alvast van Honac uitgeleverd krijgen, dus ik gok er op dat die er gewoon op blijven zitten :). Het is ook maar een kwestie van een kabeltje aansluiten...
Overigens zijn bij GLM alle noodhulpvoertuigen direct voorzien van knipperende koplampen zodra dit wettelijk mocht. Dus ook op oudere voertuigen. En inmiddels zijn ook nagenoeg alle onopvallende voertuigen en wijkauto's voorzien van deze optie.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2086 Gepost op: 28 augustus 2011, 19:03:50
De ''headlightflasher'' is standaard aanwezig in het canbussysteem van de Freedom  ;) Men zegt van alles, bij ons ''kan er op deze versie geen versneller van de sirene'' ....  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2087 Gepost op: 28 augustus 2011, 20:02:43
De ''headlightflasher'' is standaard aanwezig in het canbussysteem van de Freedom  ;) Men zegt van alles, bij ons ''kan er op deze versie geen versneller van de sirene'' ....  ::)

Oh ja, die versneller hebben wij dan weer wel. met een klap op de toeter.

@RS6
Die TA en knipperlampjes kunnen in elk pakket. Behalve in A-A. Moeten er eerst een paar mensen met vroegtijdig pensioen. 998765


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #2088 Gepost op: 28 augustus 2011, 22:55:17
Vanaf 1:35 is kort de Traffic Advisor op standje 'Flash' te zien die we in de regio gebruiken. Hij zit ook in de (relatief) nieuwe Whelen Freedom die we hebben, ik hoop dat ze erin blijven als er nieuwe auto's volgens de nieuwe aanbesteding komen. Iemand weet of die ruimte er is binnen de aanbesteding om de balk extra te vullen, evenals bijvoorbeeld een zoeklamp op het zak?

Wateroverlast N99
User: AmoreusMedia

Eeuwm, wat is die agent daar aan het doen vanaf 0:31? Bang voor een beetje regen?


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #2089 Gepost op: 28 augustus 2011, 23:04:13
Naar zijn schoonmoeder zwaaien natuurlijk.  ;D
Dat doe jij toch ook als je op tv komt?  :P

Nee, ff zonder gekheid.... vond het ook een vreemd gebaar maar begreep hem wel.
Het zou beter zijn als ze daar de goede hulpmiddelen voor hadden.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.