Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1213476 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

ROBMARELKO

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #2180 Gepost op: 12 oktober 2011, 08:20:47
is een optimax met prism 1 technologie van code 3
daarnaast optix van code 3


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #2181 Gepost op: 12 oktober 2011, 15:17:42
Ik weet niet of het al iemand opgevallen is, misschien zelfs ergens beschreven.

Met de nieuwe LED-flitsers ergens in de bovenbouw of een balk flink aan het flitsen zie ik de daarnaast aangebrachte richtingaanwijzer-knipperlichten vaak over het hoofd, temeer daar deze vaak een soortgelijk knipperpatroon als vele LED-flitsers hebben (vaak zelfs nog voor LED flitsers aan/uit gedurende dezelfde tijd, net als richtingaanwijzers). De afwijkende kleur valt dan niet zo erg op. Vraag - wat is dan de meerwaarde van ook hoog aangebrachte richtingaanwijzers? De normale (die geïsoleerd staan) zijn vaak véél beter te zien. Of ben ik daarin de enige?

Een voorbeeldje maakt duidelijk wat ik bedoel, zie de ambulance in de laatste 30 sec van het filmpje van http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=10837.msg934751#msg934751
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2182 Gepost op: 13 oktober 2011, 02:14:02
ik vind de verlichting boven de cabine inderdaad ook erg wit, en de rest van de verlichting ziet er gewoon normaal uit. toch es even een PM sturen naar iemand die meer verstand heeft van lichtbalken en lampjes. ;)
Soortgelijke verlichting
Ambulance 18-192 Zwaailichtshow & Foto´s
User: Het jarige forumlid....jeffrey161616


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #2183 Gepost op: 17 oktober 2011, 12:09:24
De ambulance van Schiphol heeft een nieuwe versterker en speakers gekregen omdat er water in de oude CPI speakers gekomen is.
Helaas is het een 2 toon geworden :(
De oude speakers zijn niet verwijderd en zijn zichtbaar onder de bumper. De nieuwe speakers zijn achter de grille verwerkt.
Waar ik nieuwsgierig naar ben is welke versterker dit is, ik gok op een product van Marelko maar dat weet ik niet zeker...

Nieuwe Sirene Ambulance Schiphol 12-110
Filmpje van: mij


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #2184 Gepost op: 17 oktober 2011, 15:12:50
Ben er ondertussen achter dat het een versterker van Marelko betreft ;) maar ik kan mijn post niet meer aanpassen.


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #2185 Gepost op: 17 oktober 2011, 18:11:36
Ben er ondertussen achter dat het een versterker van Marelko betreft ;) maar ik kan mijn post niet meer aanpassen.
Zit wel een mooie LED balk op. Kunnen die andere Amsterdamse Chevy's een voorbeeld aan nemen.
Lijkt wel of de balk aan de nieuwe eisen voldoet qua patroon.
Het kan dus wel goed.......
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #2186 Gepost op: 17 oktober 2011, 18:50:44
Bij mijn weten de enige Chevy met deze balk in heel NL :)
Volgens mij heeft deze balk een 4 flits patroon en dat is niet goed gekeurd, maar ik weet het niet zeker.
De balk kan overigens wel flitsen volgens het correcte patroon ;)


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #2187 Gepost op: 18 oktober 2011, 11:01:42
De ambulance van Schiphol heeft een nieuwe versterker en speakers gekregen omdat er water in de oude CPI speakers gekomen is.

Die tweetoon klinkt nogal speelgoedachtig als je mij vraagt. Ik zou er niet blij mee zijn op mijn voertuig. Jammer dat sinds de nieuwe regeling er alleen maar meer verscheidenheid is opgetreden. Zowel qua geluid als qua kwaliteit.


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #2188 Gepost op: 18 oktober 2011, 12:35:21
De 2 toon die er nu op zit klinkt zelfs zachter dan de 3 toon die er eerst op zat, en het klinkt inderdaad als speelgoed... Maar over een paar maanden gaat deze ambu er toch uit ;)


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #2189 Gepost op: 20 oktober 2011, 13:42:15
Weet iemand toevallig de naam van de signalering die voorin zit ingebouwd bij dit type politiemotoren?



Alvast bedankt!