Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1213453 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #2230 Gepost op: 6 november 2011, 17:18:34
Een kerstlichtbalk 6:38 lang  ;D ;D

A Very TwinSonic Christmas
User: Unit430


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #2231 Gepost op: 6 november 2011, 17:28:17
Ach ja, het is weer eens wat anders dan die saaie houtvuren of aquariums op je beeldscherm.

Misschien iets voor Caprice?  ;D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2232 Gepost op: 6 november 2011, 17:31:12
Misschien wel leuk als screensaver  :|


Gast

  • Gast
Reactie #2233 Gepost op: 6 november 2011, 18:59:33
Misschien iets voor Caprice?  ;D

Ik zoek al een groene lens voor op mijn lichtbalk op het dak maar dat is nog best lastig  ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2234 Gepost op: 6 november 2011, 20:27:11
Kunnen Duitse 'stop bordjes' niet apart ingeschakeld worden?

16.03.2011 LED-Blaulichter
User: kaihortmann


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #2235 Gepost op: 6 november 2011, 20:43:26
Dacht het wel, alleen is het in D (in tegenstelling tot NL, CH, F) gebruikelijk ook blauwblauw aan te laten bij een ongeval.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2236 Gepost op: 6 november 2011, 20:46:42
Dat is in meer landen inderdaad ook het geval.
Ik snap alleen niet dat het stopbordje cq traffic advisor aan de voorzijde ook aan is.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #2237 Gepost op: 6 november 2011, 20:58:53
Inderdaad merkwaardig. Van oudere balken weet ik dat de voor- en achtertransparanten individueel te bedienen zijn. Of ze dat bij de nieuwere balken niet meer doen?
LSV zal daar het fijne wel van weten.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #2238 Gepost op: 6 november 2011, 22:46:43
Hallo,
Stopborden zijn los schakelbaar, maar:

Het betreft hier een Passat van NRW (Nordrhein Westfalen) en die hebben bij Pintsch Bamag een balk laten maken die specifiek aan hun eisen voldoet. Het bedieningspanneel is anders dan in NL. Er zijn ca 15 mogelijke sequenties te kiezen met de matrixborden, maar ze hebben er ook een aantal functies bij zitten dat het matrixbord aan de voorkant- en achterkant tegelijk aangaan.

Dit betreft de arrowstick functies (dus alleen bij de pijlfuncties is dit mogelijk). Dit hebben ze gedaan dat ze snel het verkeer zowel van voor als van achter op 2 baans wegen met tegemoetkomend verkeer om een ongeval heen te kunnen leiden. Ze werken in Duitsland zo, omdat ze daar geen fendoff positie kennen.

Verder is de 3e matrix (een grootschrift LED matrix) weer een op zich lossstaand systeem. Deze wordt in Duitsland onder de naam Hänsch LED Informationsgeber 2000 verkocht (in de rest van de wereld is het een Hazard flip up display uit Australië) en wordt met een apart bedieningspanneel terg grootte van een sigarettenpakje aangestuurd. Dit panneel heeft meerdere te kiezen teksten, die vrij geprogrammeerd kunnen worden. Zie bijgevoegd voorbeeld.

De LI2000 is voorzien van grotere leds, zodat men grotere letters kan gebruiken.


Hänsch LI 2000 Matrixbord Demo


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2239 Gepost op: 9 november 2011, 00:31:16
Is zo'n soort balk ook in Nederland gebruikt?
Dus Whelen Edge met Knipperlichten er bij in?
Whelen Edge 9404 blauwe flitsers nachtstand
Whelen Edge 9404 oranje knipperlampen
User: bwbot