Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212358 keer)

0 gebruikers (en 55 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #2470 Gepost op: 9 februari 2012, 18:19:44
Zit er een foutje in de sirene van de 2e wagen? (0:06)
Police + STIB Bruxelles
wwwrescue911de


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2471 Gepost op: 11 februari 2012, 01:51:21
Ik heb een 12V (aansteker plug) mini lichtbalk en wil een omvormer kopen, want de huidige tot 6 Ampère doet het niet bij de lichtbalk, wat voor omvormer zou dan wel helpen?
Ik kan helaas geen specificaties vinden van de lichtbalk, want het blijkt een redelijke Chinees te zijn.


Gast

  • Gast
Reactie #2472 Gepost op: 11 februari 2012, 10:34:48
Je kunt grofweg aanhouden voor één draaier (motortje en 50 of 55watt lampje erin) dat deze 4.8Amp, afgerond 5Amp gebruikt. Met een gewone omvormer, of acculader, redt je het dan niet nee.
Ik gebruik al jaren een "powerbooster", zo'n accu-jumper:


Ik denk dat ik hem al een jaar of 15 heb minimaal, en nog altijd laadt hij prima op en levert hij zat stroom voor de zwaaibalken. Voor de Caprice te starten is hij niet meer krachtig genoeg na al die jaren....


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2473 Gepost op: 13 februari 2012, 12:34:45
Is onderstaande zwaailicht een dual colour zwaailicht?
**PRIMEUR** Nieuw dienstvoertuig voor de brandweer Oirschot
 Bulzai01


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #2474 Gepost op: 14 februari 2012, 11:35:56
Zit me er toch aan te irriteren; dus ik vraag maar de mening van anderen:

Ik zie net een filmpje van een hondengeleidersbus van AA voorbij komen met een Whelen Freedom als lichtbalk. Alleen cornerflitsers in een verder best brede balk.. (als blauwe signalering)

Wat vallen die dingen SLECHT op in vergelijking met een Vista Sputnik die vol zit!

Ik vind het een prima keuze om de Vista's die lomp en groot zijn te vervangen voor Freedom's maar waarom zo mager uitgerust......... Bizar...


Gast

  • Gast
Reactie #2475 Gepost op: 14 februari 2012, 11:39:11
Kosten.. je moet eens weten wat een extra SuperLED 400 kost via Honac, zeker als er 4 in zouden moeten....  98uiye


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2476 Gepost op: 14 februari 2012, 15:51:59
Klopt, was me bekend - we hadden het alleen wel over een motor  ;) De rode steady-burn is vermoedelijk tegenwoordig niet meer verplicht
De LAPD heeft tegenwoordig ook nog steeds steady burn lichten in de balk.
LAPD Police Car Responding
code3paris


Gast

  • Gast
Reactie #2477 Gepost op: 14 februari 2012, 15:54:34
Steadyburn rood is nog altijd in heel Californie verplicht. Dat de LAPD ook steadyburn blauw gebruikt naar voren is geen verplichting maar visueel wel beter zichtbaar. Naar achteren toe is knipperend oranje verplicht.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #2478 Gepost op: 14 februari 2012, 15:58:43
Steadyburn rood is nog altijd in heel Californie verplicht. Dat de LAPD ook steadyburn blauw gebruikt naar voren is geen verplichting maar visueel wel beter zichtbaar. Naar achteren toe is knipperend oranje verplicht.
En ik maar denken dat Nederland alleen het beste jongetje van de klas was.....  098uo
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Gast

  • Gast
Reactie #2479 Gepost op: 14 februari 2012, 16:02:41
De verplichte rode steadyburn naar voren stamt uit een ver verleden waarin iemand beweerde dat zij de zwaailichten niet gezien had in de achteruitkijkspiegel (wat in de USA een stop-signaal is) en in het gelijk gesteld werd door de rechter, iets in de geest van dat het mogelijk was om knipperende lichten niet altijd op te merken. Daarna is de steadyburn rood naar voren toe geïntroduceerd, zodat niemand ooit meer kan verklaren het stopsignaal niet te hebben gezien. De achterliggende reden voor de amber knipper naar achteren weet ik helaas niet, misschien wel te vinden met google  0098