Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1215638 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Theo Daling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #260 Gepost op: 11 september 2007, 10:39:40
waar staan dan de richtlijnen voor een VC met al zijn kleuren lampen?? ;D
Toelichting RVV artikel 29 en artikel 31

Dit artikel geeft een opsomming van bestuurders die gerechtigd zijn bijzondere signalen, bestaande uit blauw zwaai‑ of knipperlicht en een twee‑ of drietonige hoorn, te voeren. Het gaat daarbij behalve om motorvoertuigen ten dienste van politie en brandweer en ziekenauto’s, ook om motorvoertuigen van hulpverleningsdiensten voor zover deze door de Minister van Verkeer en Waterstaat zijn aangewezen. Dit artikel geeft tevens de basis voor en dergelijke aanwijzing. Met de politie is blijkens de memorie van toelichting bij de wijziging van de  Politiewet gelijkgesteld de Koninklijke Marechaussee bij de uitoefening van de haar opgedragen taken.
Artikel 31 geeft deze minister vervolgens de bevoegdheid nadere regels te stellen over deze signalen alsmede over het gebruik daarvan.

Artikel 31

Voor de oude tekst is een nieuwe tekst in de plaats gekomen, waarin een algemeen verbod wordt gegeven met betrekking tot het gebruik van signalen in andere omstandigheden dan in de artikelen 28, 29 en 30 is aangegeven. Deze bepaling bleek noodzakelijk om mogelijk misbruik van optische en geluidssignalen, alsmede andere geluids- en knippersignalen, voldoende tegen te gaan. Door het opnemen van deze nieuwe bepaling zijn de verbodsbepalingen in het tweede lid van artikel 29 en het tweede lid van artikel 30 vervallen.


Bron: http://www.tdekkers.nl/toelichting_rvv/Trvv029.htm

Gr.T


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #261 Gepost op: 11 september 2007, 11:47:25
waar staan dan de richtlijnen voor een VC met al zijn kleuren lampen?? ;D

En wanneer heb jij een VC zijn rijden met die lampen ingeschakeld?? ;) Jij weet net als ik heel goed dat deze lampen op de plek van het incident pas gebruikt.  :P
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #262 Gepost op: 11 september 2007, 11:59:04
En wanneer heb jij een VC zijn rijden met die lampen ingeschakeld?? ;) Jij weet net als ik heel goed dat deze lampen op de plek van het incident pas gebruikt.  :P

De discussie gaat niet over wat aan staat als rijdt maar wat mag...toch??  ;)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #263 Gepost op: 11 september 2007, 12:32:46
De discussie gaat niet over wat aan staat als rijdt maar wat mag...toch??  ;)
Volgens mij gaat het over het voeren van signalen tijdens het deelnemen aan het verkeer, anders zijn we immers gauw uitgediscussieerd...
greetz,  Enrique


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #264 Gepost op: 11 september 2007, 13:26:26
Volgens mij gaat het over het voeren van signalen tijdens het deelnemen aan het verkeer, anders zijn we immers gauw uitgediscussieerd...

letterlijke tekst zegt wat anders...haha

Maar zullen we maar on-topic gaan ipv te harrewarren of het tijdens het rijden is of tijdens het stilstaan?? O0


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #265 Gepost op: 13 september 2007, 14:53:31
http://lifeliner4groningen.nl/afbeelding.php?id=1264

Zie ik nou andere (LED's) boven in als dat ik gewend ben? Normaliter is het draai links en dan rechts OF LED of Halogeen. Volgens mij zie ik hier helemaal LED?

Bron : www.lifeliner4groningen.nl
Als het goed is zou er dit jaar nog een LED uitvoering van de Topas komen dus het zou goed kunnen!

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #266 Gepost op: 13 september 2007, 21:25:46
Is eigenlijk al bekend wat de verschillende politiekorpsen op de nieuw aanbestede voertuigen gaan plaatsen? Op het IVIC 2007 zag ik de Touran met een LFL, maar ook met een Vista (LED). Ook stond er een gloednieuwe transporter, ook met een Vista (LED)..


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #267 Gepost op: 13 september 2007, 21:34:08
Ik zie (tot nu toe) alle nieuwe wagens verschijnen met VISTA led's. In de regio's die voorheen ook met vista's reden
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #268 Gepost op: 17 september 2007, 20:55:01
Ow, wij réden met Vista en nu met LFL..

Zag laatst op het IVVP ook een nieuwe bedieningsmodule. Heb er volgens mij geen foto van, zal eens neuzen :)


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #269 Gepost op: 17 september 2007, 21:02:20
Toch, en de edit functie wil niet echt in Firefox

[verwijderd door de beheerder]