Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212225 keer)

0 gebruikers (en 58 gasten bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #2780 Gepost op: 30 mei 2012, 21:21:50
Had je deze standaard op je auto?
Nee hoor, standaard in de kofferbak >:D. Is overigens een model dat in D (in tegenstelling tot normaal amber) ook door particulieren bij stilstand i.c.m. de gevarenlichten op het dak gezet en aangezet mogen worden. Geeft een regelmatige opvolging van vrij krachtige dubbele xenon-flitsen. De magneetzuignapbevestigingscombinatie ::) is in theorie geschikt om ermee te rijden (maar dat mag niet O:-) en zou nu ook niet meer veilig zijn. Heeft voor gebruik buiten D ook nog eens een E-keurmerk als gewone zwaailamp.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2781 Gepost op: 3 juni 2012, 15:45:32
Ja, dat was het! Stemlite!


Zit deze op de brandweerwagen van 10:43?
Kinderbeest feest/ Dreamnight Artis 2012 Amsterdam
Remcotjuhhh


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2782 Gepost op: 4 juni 2012, 00:12:42
Zit deze op de brandweerwagen van 10:43?
Kinderbeest feest/ Dreamnight Artis 2012 Amsterdam
Remcotjuhhh

Wat een simpel figuur in die Ford op 17:20 tot 18:00 die de motormuis van de KMAR niet snapt dat hij door moet rijden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #2783 Gepost op: 4 juni 2012, 10:29:57
Wat een simpel figuur in die Ford op 17:20 tot 18:00 die de motormuis van de KMAR niet snapt dat hij door moet rijden.

Die motormuis staat er ook niet echt handig in de rijstrook voor die ford  998765
1:87 modelletjes:  


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #2784 Gepost op: 4 juni 2012, 11:18:53
Die motormuis staat er ook niet echt handig in de rijstrook voor die ford  998765

hahaha fantastisch! Mooi voorbeeld: "ik weet niet wat ik moet doen...optrekken, stilstaan nee toch maar optrekken...nee stilstaan of ja nu ik maar weer optrekken...oo ik rij REMMEN!"
en idd stond die motormuis niet echt handig... maar ja verkeer begeleiden is lastig

Wat wel heel mooi is in dit filmpje: de rust momentjes als er politie voertuigen in beeld zijn. Door die weinige blauwe lampjes kunnen de ogen even bijkomen van al dat blauw op de ambu's e.d.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2785 Gepost op: 4 juni 2012, 15:30:03
Wat zijn voor een dashboard flitser de beste LED's?

of
?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #2786 Gepost op: 4 juni 2012, 15:49:06
Wat zijn voor een dashboard flitser de beste LED's?

of
?

Doel je op de LED's of op de lens?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2787 Gepost op: 4 juni 2012, 15:49:56
De manier zoals de LED's verwerkt zijn.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #2788 Gepost op: 4 juni 2012, 15:50:47
De manier zoals de LED's verwerkt zijn.
Dus de indeling; zoals op de bovenste foto in een raat-figuur (6 stuks) en de onderste op een rijtje?


Gast

  • Gast
Reactie #2789 Gepost op: 4 juni 2012, 15:51:53
Wat voor een dashboardflitser geldt, geldt ook voor lichtbalken wat dat betreft.

De TIR (total internal reflector) en LIN (linear) verschillen voornamelijk op het gebied van lichtspreiding. Een TIR zal per definitie voornamelijk recht naar voren in een "plat vlak" licht eruit gooien, een LIN heeft een breder (horizontaal en verticaal) spreidingspatroon, met of zonder "vergrootglas-strip voor de LED's. TIR modellen zijn de TIR3, de LX4 etc etc, een trechtervormige lens op/voor de LED, een LIN model heeft een spiegelend oppervlak boven en onder de LED's met een soort lensje recht voor de LED of overdwars alle LED's in één keer.

De intentisiteit recht van voren wás altijd bij een TIR hoger dan bij een LIN maar ik kijk tegenwoordig liever recht in een TIR3 dan een LINZ6 bijvoorbeeld ;) De LED's zitten op dezelfde manier op een print, de reflectie-toepassing is anders.

Als Dashlight zou ik persoonlijk een dubbele TIR verkiezen boven een enkel LIN model, maar nog liever een dubbel LIN model voor de breedtespreiding.