Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212157 keer)

0 gebruikers (en 30 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2820 Gepost op: 17 juni 2012, 14:46:23
Ze rijden blijkbaar al langer met cruise light/steady burn buiten de trambanen.

Klopt, zolang als dat ze de busjes hebben rijden ze met steady-burn lichtbalken in het rondt.... Het viel mij op aangezien ze laatst ook op de A4 ter hoogte van de Schipholtunnel met deze verlichting aanreden  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2821 Gepost op: 17 juni 2012, 18:19:45
Signalering op een voertuig van de vrijwillige politie van Pinellas Park.
====================
PINELLAS PARK POLICE VOLENTEER SUV FOR THE PEOPLE WHO WISH THEY COULD BE COPS TO DRIVE
veggiepowered


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #2822 Gepost op: 17 juni 2012, 18:32:42
Cruiselights zijn inderdaad niet toegestaan. Wil echter niet zeggen dat je het niet zal tegenkomen. Bij Whelen led balken is het een standaard optie (met 4 selecteerbare felheden zelfs)

Enige landen binnen de EU waar het actief gebruikt wordt, zijn Spanje en Italië bij mijn weten. (Funzione Crociera)


Groeten, Ruud


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #2823 Gepost op: 17 juni 2012, 20:05:08
Cruiselights zijn inderdaad niet toegestaan. Wil echter niet zeggen dat je het niet zal tegenkomen. Bij Whelen led balken is het een standaard optie (met 4 selecteerbare felheden zelfs)

Enige landen binnen de EU waar het actief gebruikt wordt, zijn Spanje en Italië bij mijn weten. (Funzione Crociera)


Groeten, Ruud
Die klopt iig.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #2824 Gepost op: 17 juni 2012, 20:15:47
Cruiselights zijn inderdaad niet toegestaan. (...)
Even een knuppel in een hoenderhok gooien. Ik heb ergens (volgens mij bij de politie?) eens een discussie meegekregen over dagrijverlichting, die bij het inschakelen van het dimlicht niet uit ging, maar een standje minder fel ging branden. Volgens de politie zou dat in eerste instantie strafbaar zijn (geen combinatie dagrijverlichting met dimlicht of iets dergelijks), maar gelet op het feit dat de dagrijverlichting minder fel werd moest het worden gezien als contourverlichting (om de breedte/hoogte/lengte van het voertuig aan te geven). Dit was vervolgens niet strafbaar.

Kan er ook zoiets gelden voor een lichtbalk op cruise-stand? Je zou met enige fantasie zoiets als "hoogteverlichting" kunnen aanmerken - even afgezien van of de kleur dan helemaal klopt.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #2825 Gepost op: 18 juni 2012, 13:17:22
Nee, is totaal verschillend.

Je hebt verschillende soorten dagrijlampen, de dagrijlampen die dimmen gaan minder fel branden en is dus in dat geval een soort stadslicht. En stadslicht icm dimlicht samen mag dan wel weer gevoerd worden.

Als dagrijlamp op volle sterkte brandt, dan mogen er aan de voorzijde geen andere lampen branden.

De cruise light optie zou kunnen, ware het niet dat hij te hoog zit.
Markeerverlichting voor de hoogte is weer aan andere eisen gebonden, dus zal niet worden aangemerkt als breedte-, of "hoogte-" verlichting.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #2826 Gepost op: 18 juni 2012, 13:43:33
Signalering nieuwe voertuigen Sanquin
===
http://www.youtube.com/watch?v=tCPjRSkn0YY#ws


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2827 Gepost op: 19 juni 2012, 00:54:31
Is dit niks voor de Transporters?
UNIT 15 (2)
NYC11219


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #2828 Gepost op: 19 juni 2012, 01:02:02
Wat een kerstboom...  :D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2829 Gepost op: 19 juni 2012, 01:03:41
De achterzijde
===========
UNIT 15 (1)
NYC11219