Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212011 keer)

0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #3120 Gepost op: 17 november 2012, 17:36:19
De leds lijken minder fel omdat je niet direct in de uitstraalhoek kijkt. De lichthoek van de tot reflector is meestal zo'n 30% waardoor ze direct naar achteren wel fel zullen zijn.
Deze leds zijn dus eigenlijk niet geschikt om je voertuig in fend off te zetten omdat je dan de verkeerde kant op schijnt. Om dit te voorkomen zijn o.a. De lineaire leds uitgevonden ;)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3121 Gepost op: 25 november 2012, 02:19:13
Aparte lichtbalk
Madera county fire E19
cdffireboyy


Gast

  • Gast
Reactie #3122 Gepost op: 25 november 2012, 11:11:58
Dat is van de firma PowerArc, die bewegende LED modules maakt voor zowel dashboard als in bestaande lichtbalken van andere merken.
Dit is het frame van een Star Interceptor, gevuld met de oscilerende LED's.


Het grote voordeel van vast-gemonteerde LEDs in een lichtbalk is juist het elimineren van bewegende delen en dus storingen, dit hebben ze bij PowerArc juist weer toegevoegd aan het concept. Daarnaast is mij ooit eens verteld door een mede-lid dat high-power LED's eigenlijk niet lang op steadyburn mogen/kunnen staan vanwege de hitte-ontwikkeling en afvoer.

Het zijn wel leuke speledingetjes, dat wel ;) Een DL12 op de dashboard en 2 achter de grille
http://www.youtube.com/watch?v=5SOmz6-DhbU


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3123 Gepost op: 25 november 2012, 15:35:01
Power Arc XT Lightbar
 Curtis Bramhall


Gast

  • Gast
Reactie #3124 Gepost op: 25 november 2012, 21:12:11
Met betrekking tot de tekening van Venture


Waar zit de knop om de dakset te dimmen naar nachtstand? Eén van de eisen voor de nieuwe daksets in het totaalpakketje aan ECE-R65 TB klasse II, zijn de daksets te dimmen naar nachtstand?


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #3125 Gepost op: 25 november 2012, 21:17:43
Volgensmij als je de knop van blauw iets langer in houd, of vergis ik me ?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3126 Gepost op: 25 november 2012, 21:37:21
Gaat dit niet automatisch?
Citaat van: marelkobenelux
GPS gestuurde dag-nachtstand

Heeft u ook wel eens zonder dat u het wist overdag met de signalering in nachtstand gereden of andersom?
Dit is natuurlijk erg hinderlijk voor uw medeweggebruikers. Wij van Marelko Benelux hebben de oplossing voor u. Door middel van een volautomatische GPS gestuurde dag/nachtstand functie rijdt u altijd met de juiste lichtopbrengst waardoor u altijd aan de normering voldoet. Met dit innovatief product, nieuw in ons assortiment, zal het u nooit meer overkomen dat de signalering in de verkeerde stand staat. De GPS kijkt waar u zich bevindt en houdt rekening met de tijd op dat moment. Als het avond begint te worden schakelt het systeem automatisch over op de nachtstand. U hoeft hier verder niets voor te doen.

Bron: http://www.marelkobenelux.nl/nl/Nieuws/27/
Foto: marelkobenelux


Gast

  • Gast
Reactie #3127 Gepost op: 25 november 2012, 21:45:43
Ik denk niet dat de Freedom (van Honac) een Marelko dag/nacht-sensor erop heeft zitten ;)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3128 Gepost op: 25 november 2012, 22:04:32
Misschien domme vraag, maar waarom heb je GPS nodig om te bepalen of het dag of nacht is?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #3129 Gepost op: 25 november 2012, 22:09:45
Misschien domme vraag, maar waarom heb je GPS nodig om te bepalen of het dag of nacht is?
Tijdzone?