Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212409 keer)

0 gebruikers (en 57 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #3720 Gepost op: 21 oktober 2013, 00:21:13
ik kende de hele suplier niet, vond het een mooie balk vanwege de afwijkende vorm
 098uo
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #3721 Gepost op: 21 oktober 2013, 10:21:37
Opbouwers proberen klant te beïnvloeden op basis van marge die ze krijgen op hun producten....en echt niet op basis van best mogelijke producten.
Veiligheidsregio's maakt het niet zoveel uit wat er op het dak komt merk ik, als de papieren maar kloppen (enkele uitzonderingen daargelaten)

Bedrijfsbrandweren zijn aanmerkelijk kritischer ten aanzien van signalering en vergelijken ook aanbieders en materiaal. Ik ben van mening dat op een grotere vrachtwagen een platte balk geen verstandige keuze is. Een platte balk resulteert in een kleine reflector en daarop volgend een heel kleine afstraalhoek. Op lange afstand zie je dus maar een minimaal blauw streepje op het dak oplichten. Een Freedom, een Defender of een RX2700 met grote reflector zou ik plaatsen. Verder is een balk ook niet verplicht en als je het middenstuk toch leeg hebt, waarom dan een balk?

Met de W&G Opal wordt wel heel erg de grens opgezocht hoe plat een balk moet zijn....


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #3722 Gepost op: 21 oktober 2013, 10:25:06
Ik zeg Hansch Comet dual colour Led.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #3723 Gepost op: 21 oktober 2013, 14:52:52
Citaat van: 7131 link=msg=1212139 date=1382304750
Even serieus, de hoogte waarop deze flitsers zijn gemonteerd is bij lange na geen 1.2 meter boven het wegdek.

De flitsers zijn op ± 0,90 tot 100cm boven het wegdek gemonteerd.
Maar het is wel de hoogste hoogte waar zonder verbouwing van carrosseriedelen flitsers geplaatst kunnen worden.
En ja als je voor de goedkoopste oplossing gaat moet je er ook voor zorgen dat je zo min mogelijk werk moet verzetten om een onderdeel te plaatsen.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #3724 Gepost op: 21 oktober 2013, 15:39:28
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1212232 date=1382359972
De flitsers zijn op ± 0,90 tot 100cm boven het wegdek gemonteerd.
Maar het is wel de hoogste hoogte waar zonder verbouwing van carrosseriedelen flitsers geplaatst kunnen worden.
En ja als je voor de goedkoopste oplossing gaat moet je er ook voor zorgen dat je zo min mogelijk werk moet verzetten om een onderdeel te plaatsen.

Veiligheid/zichtbaarheid mag GEEN geld kosten. Zo jammer.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #3725 Gepost op: 21 oktober 2013, 17:39:41
Citaat van: 7131 link=msg=1212245 date=1382362768
Veiligheid/zichtbaarheid mag GEEN geld kosten. Zo jammer.
Als je binnen de wet wilt blijven kom je niet uit het gebied waar de koplampen, en zeker alternerende koplampen, hinderlijk zijn dus maakt het op zich weinig uit waar ze in het toegestane gebied geplaatst worden.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #3726 Gepost op: 21 oktober 2013, 19:58:58
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1212294 date=1382369981
Als je binnen de wet wilt blijven kom je niet uit het gebied waar de koplampen, en zeker alternerende koplampen, hinderlijk zijn dus maakt het op zich weinig uit waar ze in het toegestane gebied geplaatst worden.

En dus is stapelen belangrijker dan ooit. En aangezien er nergens staat dat een set ondersteunende verlichting maar uit max. twee lampen mag bestaan zou ik er voor kiezen om er vier of zes te gebruiken ipv twee. En zeker in dit geval zou ik ze zoveel mogelijk tegen die bovenste grenst hebben geplaatst, om ze maar uit die straal van de alternerende koplampen te halen. Maar ja, ik ben dan ook geen ball-pointchauffeur, hoewel gezien mijn hoedanigheid de titel "desk-driver" meer op z'n plaats zou zijn...... . Maar goed, praktijk en theorie liggen mijlen ver uit elkaar.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3727 Gepost op: 21 oktober 2013, 21:33:06
Citaat van: HIT link=msg=1211971 date=1382271536
Gisteren was er een Stevan S. film weer eens.... maar mij viel een zwaailampbalk op die boven op de Sprinter was gemonteerd. Hieronder een soortgelijke alleen heeft deze een speaker in de balk.


Wat is dit voor balk?
Ik heb al zitten zoeken hier maar ik zal er misschien wel overheen hebben gelezen.
Foto 185 en 187 is de balk iets beter te zien anno 2004
http://public.fotki.com/copcardotcom/foreign_contributions/foreign_submissions/southafricapretoria-13.html#media


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #3728 Gepost op: 21 oktober 2013, 21:50:23
Hmm, de whelen liberty is toch wel een erg stevig balkje... Op de snelweg met 120 van t dak af waaien, stuk over de grond meeslepen en toch alleen de eindkap beschadigd...  ow ja en de auto :|

Kwaliteit kent z'n prijs maar in dit geval dus zeker waard ;)


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #3729 Gepost op: 22 oktober 2013, 08:42:09
hoe "waait" dat ding in vredesnaam van het dak? diyhobbyknutselbevestiging?