Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212405 keer)

0 gebruikers (en 61 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #3760 Gepost op: 25 oktober 2013, 12:28:44
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1213453 date=1382694056
Think out of the box en laten we eens kijken naar andere landen die geen STOP-bordjes nodig hebben, maar achter een voertuig hun OGS inschakelen als STOP-teken.

Echt niet!!! Sorry, je maakt over het algemeen hele zinnige opmerkingen maar deze graag  naar het definitieve archief!
Weet jij hoeveel ongevallen op dit moment gebeuren ook in de VS en GB omdat het stopteken wordt gegeven met OGS...... In GB is dat in 5% het geval en in de VS 3%. We willen juist minder ongevallen. Kijk eens hoe mensen schrikken en reageren als jij met OGS begint terwijl je achter ze staat, de blauwe en gele kant zullen beamen dat ze in dat soort gevallen hele gevaarlijke dingen zien.
Totzelfs op de snelweg als je Amber aanzet zie je mensen ineens vol op de rem gaan omdat ze denken dat jij op iets reageert wat verderop te zien is.

Ik ben het met je eens dat zoals nu in GB de overstap wordt gemaakt naar transparant ook in de strepenauto's aan de zonnenklep wel een verbetering is voor de lichtopbrengst.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3761 Gepost op: 25 oktober 2013, 12:35:28
Ik ben ook zéker geen voorstander van afstappen van de STOP-borden, zowel vanwege de juridische achtergrond als de verkeersveiligheid. Er is in Nederland veel minder ruimte op de wegen dan in Amerika, daar kunnen ze mooi stoppen en aan de kant. Hier niet. Andere oplossingen (zoals locatie's voor de stopborden bijv.) zijn in mijn opinie wensenlijker.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3762 Gepost op: 25 oktober 2013, 12:52:16
En wat dacht je van het laten volgen van betrokkenen / verdachten naar een veilige plek!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3763 Gepost op: 25 oktober 2013, 12:59:08
Stopbord kan ook prima achter de achteruit. Hebben wij ook nog op een van de NH Tourans ivm de aanwezigheid van een Traffic advisor in de lichtbak. Voor zou de zonneklep of op het dashboard een prima optie zijn. Zit hij ook meer in het zicht!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Gast

  • Gast
Reactie #3764 Gepost op: 25 oktober 2013, 13:11:40
Kijk eens wat een röring als iemand begint over het STOP-bordje weghalen uit het straatbeeld ;) Zo vastgeroest is het idee dat men alleen middels tekst iemand kan laten stoppen dat out-of-the-box denken bij voorbaat wordt gestopt ;) Als het werkt dan werkt het, progressie op alle fronten maar het knipperende STOP dat moet blijven!! ... mooi he, en zo voorspelbaar!  O0
DiNozzo geeft al prima aan dat er legio andere mogelijkheden zijn om WEL zo'n bordje ergens te plaatsen, maar niet persé in de balk. En natuurlijk zijn de wegen hier niet zo breed en groot als in de USA, dacht je dat ik dat zelf allemaal niet in het achterhoofd hield terwijl ik mijn stukje tikte ;) Ik was benieuwd naar welke respons er zou komen en dat voldoet compleet aan wat ik had verwacht!  O0  O0
Mijn opzet is deels gelukt, denk dan eens NA over wat WEL mogelijk is, zonder Postbus51 spotjes en zonder brede USA wegen.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #3765 Gepost op: 25 oktober 2013, 13:24:37
Er zijn zoveel politievoertuigen met stop-transparanten verwerkt ín het voertuig (dwz achter de achterruit en in de zonneklep) die boven op het dak 1 of 2 pitjes hebben, maar als er een lichtbalk op zit, dan zit er ook een stoptransparant in. Het kan dus wel, alleen een bureau-goeroe moet er mee op de proppen komen heb ik het idee.


Gast

  • Gast
Reactie #3766 Gepost op: 25 oktober 2013, 13:29:03
Citaat van: Haageneesch link=msg=1213513 date=1382700277
Het kan dus wel, alleen een bureau-goeroe moet er mee op de proppen komen heb ik het idee.

Precies, het kan dus wel, maar lijkt afhankelijk te zijn van de willekeur van een inkoper of een bureau-zitter. Als de werkvloer aangeeft, de hoeveelheid licht die van mijn Freedom afkomt is nog minder dan van een ouderwetse TwinSonic, dan moet er toch een ingang zijn om iets te veranderen? Net zoals de Vama hockey-puck lamp die wel voldeed maar niet voldoende veilig werd geacht door de werkvloer.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #3767 Gepost op: 25 oktober 2013, 15:02:54
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1213502 date=1382699500
Kijk eens wat een röring als iemand begint over het STOP-bordje weghalen uit het straatbeeld ;) Zo vastgeroest is het idee dat men alleen middels tekst iemand kan laten stoppen dat out-of-the-box denken bij voorbaat wordt gestopt ;) Als het werkt dan werkt het, progressie op alle fronten maar het knipperende STOP dat moet blijven!! ... mooi he, en zo voorspelbaar!  O0
DiNozzo geeft al prima aan dat er legio andere mogelijkheden zijn om WEL zo'n bordje ergens te plaatsen, maar niet persé in de balk. En natuurlijk zijn de wegen hier niet zo breed en groot als in de USA, dacht je dat ik dat zelf allemaal niet in het achterhoofd hield terwijl ik mijn stukje tikte ;) Ik was benieuwd naar welke respons er zou komen en dat voldoet compleet aan wat ik had verwacht!  O0  O0
Mijn opzet is deels gelukt, denk dan eens NA over wat WEL mogelijk is, zonder Postbus51 spotjes en zonder brede USA wegen.
Rebelse jonge  >:(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #3768 Gepost op: 25 oktober 2013, 17:21:07
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1213518 date=1382700543
Precies, het kan dus wel, maar lijkt afhankelijk te zijn van de willekeur van een inkoper of een bureau-zitter. Als de werkvloer aangeeft, de hoeveelheid licht die van mijn Freedom afkomt is nog minder dan van een ouderwetse TwinSonic, dan moet er toch een ingang zijn om iets te veranderen? Net zoals de Vama hockey-puck lamp die wel voldeed maar niet voldoende veilig werd geacht door de werkvloer.
Helaas is de praktijk anders dan deze theorie. Er zijn nog te veel kantoor stroppers die door de zuurstofarme lucht die ze binnen krijgen hun feelling die ze hadden met de werkvloer helemaal verloren hebben. Die hockey-puck komt alleen maar doordat er een paar rebellen zelf iets verzonnen hebben waardoor er uit eindelijk met pijn en moeite wat anders gedaan moest worden. En alles word simpel weggeveegd met het argument dat het altijd al zo ging en het toch goed gaat.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Gast

  • Gast
Reactie #3769 Gepost op: 25 oktober 2013, 17:32:32
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1213608 date=1382714467
Helaas is de praktijk anders dan deze theorie. Er zijn nog te veel kantoor stroppers die door de zuurstofarme lucht die ze binnen krijgen hun feelling die ze hadden met de werkvloer helemaal verloren hebben.
Wat een prachtige beeldspraak  O0  O0

Citaat
Die hockey-puck komt alleen maar doordat er een paar rebellen zelf iets verzonnen hebben waardoor er uit eindelijk met pijn en moeite wat anders gedaan moest worden.
Maar het is wel gelukt om er wat anders voor in de plaats te krijgen!

Citaat
En alles word simpel weggeveegd met het argument dat het altijd al zo ging en het toch goed gaat.
Net zoals met het STOP-bordje dus eigenlijk "ging altijd goed, gaat nog steeds goed" .... Jammer eigenlijk he?