Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212547 keer)

0 gebruikers (en 35 gasten bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869


Gast

  • Gast
Reactie #3881 Gepost op: 10 december 2013, 19:12:22
Das neue Anhalte-signal  ::)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3882 Gepost op: 10 december 2013, 20:15:37
Ik vind het draaipatroon in de LED balk meer bijzonder eigenlijk.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #3883 Gepost op: 10 december 2013, 20:42:34
En 'stop' met dubbel P?


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #3884 Gepost op: 10 december 2013, 21:15:18
Ik kwam bij toeval* deze video van forumlid Drenthe_Roden tegen en ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat de Nederlandse Politie hier niet mee rijdt. :D
http://www.youtube.com/watch?v=Op-yGofhnHM

*Mompelt iets met handtekening van Drenthe_Roden  ::)

Psst... Als student heb ik wel eens een H3-halogeenlamp in een amber zwaailampje van de voorganger van dit type gesoldeerd, werkt nog steeds goed, maar niet verder vertellen >:D
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Gast

  • Gast
Reactie #3885 Gepost op: 10 december 2013, 22:08:04
Citaat van: Frank. link=msg=1227427 date=1386704554
En 'stop' met dubbel P?

Nieuwe spelling zeker, of het is dringender klinkend, STOPPPPPPPP!!!
Kijk maar, er zijn er nog meer

Pintschbamag's Zirkon in Aktion


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3886 Gepost op: 10 december 2013, 22:28:25
Bijzonder dat de balk van knipper patroon naar draaipatroon gaat als de verlichting wordt ingeschakeld. Soort automatische dag, nacht stand. Leuk idee maar niet ideaal, ik wil overdag immers ook bewust met het licht aan rijden vaak (bv bij mist of lage zon) zonder dat de dakset minder licht moet geven.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #3887 Gepost op: 11 december 2013, 07:49:30
Nieuwe spelling zeker, of het is dringender klinkend, STOPPPPPPPP!!!
Kijk maar, er zijn er nog meer

Pintschbamag's Zirkon in Aktion
Eerder een aanpassing aan de officiële schrijfwijze in het Duits. Dit werd vroeger niet gedaan omwille van internationaliteit én omdat dit een extra letter op de toen nog niet full-matrix lichtkrant vergde, maar dit laatste is geen beperking meer.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #3888 Gepost op: 11 december 2013, 09:45:07
Wel handig dat de aansturing voor de LEDbalk en Fullmatrix vanuit een bedienunit gebeurd. Bij die van Honac gebeurt dat door 2 verschillende bedienunits. Ondanks de mooie layout neemt de bedienkast voor de fullmatrix erg veel ruimte in beslag.



Wat mij betreft mogen de cijfer toetsen op de bedienkast vervangen worden voor de OGS toetsen en stopborden ect. dan heb je alles in een. Als ik de fullmatrix al gebruik (stop&volg zitten immers al op de kleine bedienkast) gebruik ik de cijfers toetsen nooit, we hebben geen overzicht in de auto welke text welk nummer is, dus dan maar de scroll optie.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #3889 Gepost op: 11 december 2013, 12:49:52
Roy,

Weet niet of in de huidige Whelen daksets een eigen matrix van Honac zit of niet. Als je de USA uitvoering hebt, is het paneel inderdaad kleiner (zonder nummers).
De USA Messenger heb je als kleine en als grote uitvoering. Whelen Smart Messenger werkt wat dat betreft best aardig en is ook zelf programmeerbaar.

Op zich ben ik zelf erg gecharmeerd van het bedieningspaneel van Hazard Systems Australia. Dit is een paneel met aan/uit knopje, 2 scroll knopjes en het knopje "display".  Tekst selecteren, op display drukken, en is meteen zichtbaar op paneel aan de achterzijde of voorzijde van de dakset.

De Zirkon, zoals in gebruik bij de Duitse politie, is op zicht een redelijke felle balk. Hou er wel rekening mee, dat ze in Duitsland geen klasse II hebben. Het rotating patroon wordt gebruikt in de nacht en gaat automatisch aan, als de koplampen ingeschakeld worden.

De schakeling met de koplampen is inderdaad niet gelukkig gekozen. Een Lichtsensor met override, of een GPS (en tijd gestuurd) systeem is vele malen accurater en werkt ook beter. Beide systemen zijn combineerbaar met alle gangbare merken daksets. Hänsch heeft in de Klasse II producten standaard een sensor ingebouwd, die dimt bij nacht. Je kan verder ook actief, door de stuurleiding tegen plus of massa te leggen, de nachtstand zelf selecteren (of voorkomen).


Groeten, Ruud