Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1224396 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Roy009147

• BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
Reactie #390 Gepost op: 19 januari 2008, 11:53:54
@ Jerommeke88:
Nee werk niet bij RWS, maar wel regelmatig in opdracht van RWS.
Had nog nooit eerder gezien dat er een trafficadvisor geplaatst was onder de DRIP. Ik vraag me ook af wat de toegevoegde waarde hiervan is, omdat de DRIP zelf ruimte genoeg biedt voor zowel tekst en een pijl erbij.

@ Ruud:
Bij mijn weten (aan de hand van gesprek bij Marelko) was het niet mogelijk om een tekstmatrix en losse trafficadvisor te combineren in de Ultramax.
Daarnaast vind ik dat het gebruik van een pijl in een tekstbord ervoor zorgt dat het bericht minder goed overkomt, omdat er gedurende enkele seconden alleen een pijl zichtbaar is en in het voorbijrijden kan de rest van het bericht dus gemist worden.
De combinatie van tekstbord en trafficadvisor is overigens prima te doen. Heb daar vorige week uitvoerig naar zitten kijken en het licht van de trafficadvisor doet geen afbreuk aan de leesbaarheid van de teksten. Denk dat dit vooral komt door de heldere rode led's van het tekstbord. Deze "knallen" sowieso al met gemak door de amber kappen van de balk zonder verlies van kracht en de Sputnik-led's zijn ook zodanig ontwikkeld dat ze een zeer helder licht produceren, maar absoluut niet verblinden. Dit is ook denk ik ook een van de eisen die voor de R65 gesteld zijn en mede daardoor is een nachtstand ook niet meer nodig.
Servo Per Amikeco

gebruiker0401206

• Gast
Reactie #391 Gepost op: 19 januari 2008, 21:11:15
Whelen werkt iets anders wat dat betreft.

Dit matrix display kan in blokken ingeschakeld worden, je hebt dus geen Pijl/tekst

maar gewoon 6 oplichtende vlakken net als bij een normale arrowstick.

Zelf heb ik nu een losse set liggen. Matrix voor op de hoedenplank, arrowstick in balk naar achter. Alleen naar de voorzijde heb ik nog niks staan. Naja, eens kijken wat ik erop zet, voertuig is nu tot dinsdag weg voor grote beurt.

Groeten, Ruud

firefighter353

• Gast
Reactie #392 Gepost op: 2 maart 2008, 16:20:49
ik wil een whelen edge 9M ombouwen met een EB6 flitsgenerator, duplex reflectoren met daar in een traffic advisor,ik heb de EB6 al alleen passen de connectoren van de flitsbuizen niet meer, ik heb alleen wat hulp nodig van een whelenkenner met de opbouw

Gast

• Gast
Reactie #393 Gepost op: 2 maart 2008, 18:15:26
In een originele Edge 9M zit een andere powersupply, geen EB6. De aansluitingen van een EB6 (3 blokjes bestaande uit 2 gekoppelde 3-polige stekker) heb ik nog wel liggen. De vraag is dus nu of ze aan de andere kant wel op je strobe-connector passen?

Groet
René

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #394 Gepost op: 2 maart 2008, 20:15:53
bij veel "normale" flitsers zie je dat ze om en om flitsen (bijvoorbeeld frontflitsers)
bij de led flitsers zie je dat ze niet om en om gaan maar vaak tegelijk ... er zit niet echt een vast patroon in... hoe kan dat?

Gast

• Gast
Reactie #395 Gepost op: 2 maart 2008, 21:15:51
Dan hebben de installateurs de LED's niet eerst op hetzelfde patroon gezet voor het synchronizeren OF niet eens gesynchroniseerd, dan lopen ze inderdaad "uit de maat"

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #396 Gepost op: 2 maart 2008, 21:21:49
het valt me op dat dit bij "normale" flitsers nooit het geval is en bij led flitsers 9 van de 10 keer wel...

Gast

• Gast
Reactie #397 Gepost op: 2 maart 2008, 23:08:10
Normale flitsers, strobes, zitten op een power supply die in een bepaald patroon flitst over de uitgangen.

Zoals gezegd, dan zijn de LED's niet nauwkeurig aangesloten. Ze moeten eerst op hetzelfde patroon gezet worden en dan nog eens gesynchroniseerd worden wil je hetzelfde effect krijgen als met strobes.

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #398 Gepost op: 3 maart 2008, 15:19:47
bij de hoogwerker van almelo is het wel gebeurt (achter) maar bedankt voorde antwoorden

firefighter353

• Gast
Reactie #399 Gepost op: 4 maart 2008, 17:12:04
Hoe zit dat bij een balk die standaard met een EB6 is uitgerust, mijn EB6 is compleet met connectoren ( 2 gekoppelde 3 polige stekker ), alleen die passen niet op die van de flitsbuizen die hebben een enkele 3 polige stekker, voor deze heb ik dus 2 gekoppelde 3 voudige male stekkers nodig
marcel
In een originele Edge 9M zit een andere powersupply, geen EB6. De aansluitingen van een EB6 (3 blokjes bestaande uit 2 gekoppelde 3-polige stekker) heb ik nog wel liggen. De vraag is dus nu of ze aan de andere kant wel op je strobe-connector passen?

Groet
René