0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.
Dit naar aanleiding van een geplaatst filmpje met een wat ouder busje waarbij e.e.a. los te schakelen is, qua feestverlichting.
Inmiddels alle 4 officieel in gebruik genomen.
Ja, ik heb zojuist het antwoord op de vraag van Syl gegeven; ja je mag met alleen blauw rijden. Nee, je bent geen voorrangsvoertuig. BOT!
Alleen met 360 graden blauw
Een feitelijke reactie wordt hopelijk niet verwijderd; Sylvester heeft wel degelijk gelijk. Hij valt mijns inziens ook niet het knopjes-gedrag van de bestuurder aan, het is maar net hoe je zijn vraag leest.Inderdaad zou secundaire verlichting NIET aan te schakelen mogen zijn indien de primaire verlichting niet meer brandt. Dit zou inderdaad, volgens de nieuwe regels, een afhankelijke schakeling moeten zijn, op het moment dat de primaire OGS uit gaat mogen de secundaire verlichting en koplamp-knipperaar niet meer blijven functioneren. Je ziet ook de grille-flitsers uit gaan zodra de lichtbalk uit gaat. De dashflitser is dus of een aparte unit (niet gekoppeld) of niet goed aangesloten. Een bijzonder correcte observering van Sylvester.
Ik vind dit het meest achterlijke idee wat ze ooit hebben verzonnen mbt dit soort armaturen en zal er dan ook NOOIT maar dan ook NOOIT gebruik van maken zolang het nog manueel in en uit te schakelen is.Enne Mopper; hij is niet eerder, maar juist later met pensioen gegaan. Hij vond het zo leuk bij ons en vond dat wij niet zonder zijn enorme expertise konden
Over de nachtstand gesproken, hoe zit dat in de landelijke LAPV voertuigen??Met de hand schakelen (sireneknop lang ingedrukt houden) (b)lijkt een broodje aap verhaal hoewel Honac mij dat zelf vertelde (hoor geen verschil en dat lijkt ook nix te doen)Automatisch schakelen d.m.v. een sensor lijkt me ook plausibel maar welke sensor gebruikt hij daar dan voor