Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1229307 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #3940 Gepost op: 16 december 2013, 23:10:54
Citaat van: Dinges link=msg=1229108 date=1387230908
Dit naar aanleiding van een geplaatst filmpje met een wat ouder busje waarbij e.e.a. los te schakelen is, qua feestverlichting.
Nog geen maand in gebruik.
Citaat van: let_there_be_yellow link=msg=1223503 date=1385583704


Inmiddels alle 4 officieel in gebruik genomen.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3941 Gepost op: 16 december 2013, 23:13:31
Tja, verschilt per opbouwer. Tegenwoordig heb je een heel paneel aan feestverlichting naast je, naar wens te bedienen.. Prachtig toch?
 ;D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3942 Gepost op: 16 december 2013, 23:19:34
Ja, ik heb zojuist het antwoord op de vraag van Syl gegeven; ja je mag met alleen blauw rijden. Nee, je bent geen voorrangsvoertuig. BOT!


Gast

  • Gast
Reactie #3943 Gepost op: 16 december 2013, 23:28:07
Citaat van: Dinges link=msg=1229117 date=1387232374
Ja, ik heb zojuist het antwoord op de vraag van Syl gegeven; ja je mag met alleen blauw rijden. Nee, je bent geen voorrangsvoertuig. BOT!

Alleen met 360 graden blauw  998765  O0


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #3944 Gepost op: 17 december 2013, 07:51:03
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1229119 date=1387232887
Alleen met 360 graden blauw  998765  O0
Houd de lak en de balk dat vol, is dat niet een beetje te warm ???  998765 098uo
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Defflynn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #3945 Gepost op: 17 december 2013, 16:42:59
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1229098 date=1387229369
Een feitelijke reactie wordt hopelijk niet verwijderd; Sylvester heeft wel degelijk gelijk. Hij valt mijns inziens ook niet het knopjes-gedrag van de bestuurder aan, het is maar net hoe je zijn vraag leest.

Inderdaad zou secundaire verlichting NIET aan te schakelen mogen zijn indien de primaire verlichting niet meer brandt. Dit zou inderdaad, volgens de nieuwe regels, een afhankelijke schakeling moeten zijn, op het moment dat de primaire OGS uit gaat mogen de secundaire verlichting en koplamp-knipperaar niet meer blijven functioneren. Je ziet ook de grille-flitsers uit gaan zodra de lichtbalk uit gaat. De dashflitser is dus of een aparte unit (niet gekoppeld) of niet goed aangesloten. Een bijzonder correcte observering van Sylvester.

De dashboard flitser is inderdaad apart geschakeld. De reden dat hij aanblijft nadat de rest uitgaat is omdat het verkeerde 'uit' knopje je gebruikt. Er is een aparte 'uit' knop.Het is voor iedereen wennen al die knopjes.
Net zoals dat bij het aanzetten van de Balk/grilllampen ook de grootlichten gedoe aan gaat en apart uit gezet moet worden, wat wel eens vergeten wordt.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #3946 Gepost op: 17 december 2013, 21:04:24
Citaat van: 7131 link=msg=1228914 date=1387189936
Ik vind dit het meest achterlijke idee wat ze ooit hebben verzonnen mbt dit soort armaturen en zal er dan ook NOOIT maar dan ook NOOIT gebruik van maken zolang het nog manueel in en uit te schakelen is.

Enne Mopper; hij is niet eerder, maar juist later met pensioen gegaan. Hij vond het zo leuk bij ons en vond dat wij niet zonder zijn enorme expertise konden  :o
Ik heb op de MICU gelukkig wel een nachtstand, anders zou ik een lasbril op moeten achter het stuur.... al die borden kaatsen zoveel licht terug dat je echt niets meer ziet...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3947 Gepost op: 18 december 2013, 09:50:25
Over de nachtstand gesproken, hoe zit dat in de landelijke LAPV voertuigen??

Met de hand schakelen (sireneknop lang ingedrukt houden) (b)lijkt een broodje aap verhaal hoewel Honac mij dat zelf vertelde (hoor geen verschil en dat lijkt ook nix te doen)

Automatisch schakelen d.m.v. een sensor lijkt me ook plausibel maar welke sensor gebruikt hij daar dan voor :)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3948 Gepost op: 18 december 2013, 10:32:22
zit daar een nachtstand op dan?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #3949 Gepost op: 18 december 2013, 10:58:40
Citaat van: Venture link=msg=1229486 date=1387356625
Over de nachtstand gesproken, hoe zit dat in de landelijke LAPV voertuigen??

Met de hand schakelen (sireneknop lang ingedrukt houden) (b)lijkt een broodje aap verhaal hoewel Honac mij dat zelf vertelde (hoor geen verschil en dat lijkt ook nix te doen)

Automatisch schakelen d.m.v. een sensor lijkt me ook plausibel maar welke sensor gebruikt hij daar dan voor :)

Een tijdklok? GPS-signaal (heb je toch ivm navigatie)? Lichtsensor?
Bijdragen op persoonlijke titel.