Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212655 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4060 Gepost op: 9 april 2014, 15:43:29
Is dit door de LAPV auto's niet iets beter dan? Als dat niet het geval is moet het wel aangekaart worden, in ieder geval dit filmpje moet onder ogen van iemand komen want dat gaat helemaal nergens meer over.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #4061 Gepost op: 9 april 2014, 15:53:06
Het is de zelfde balk met de zelfde karige uitvoering, dus vrees het ergste  :'(


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #4062 Gepost op: 9 april 2014, 16:26:30
Citaat van: grizz link=msg=1257184 date=1397044008
mmmm soms gaan de lampjes aan, samen met de ruitenwissers, van een auto die in de sloot ligt....

Speculaas... misschien beetje sluiting in de bak ?

Ik merk dat mijn bericht alweer verwijderd is maar toch even een reactie nog...
Het betrof inderdaad kortsluiting aangezien toen de wagen rechtop gezet werd alles uit ging en enkel pixels nog aan bleven.
Waaruit je duidelijk kunt merken dat er kortsluiting in de bak zit.

Ook kun je goed zien dat het gat waar de bedrading naar binnen gaat ook behoorlijke grote heeft.
Dat wist ik niet eens en dacht altijd dat er maar kleine gaatjes in het dak zouden zitten waar de bedrading naar binnen gaat.

Ach bij zo'n "incident" kun je zelfs nog iets leren over de balken :)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #4063 Gepost op: 9 april 2014, 16:55:59
Citaat van: EvEs link=msg=1257205 date=1397049383
Ik heb dit ook al eens doorgegeven aan je weet wel wie....
Toen werd me de mond gesnoerd..

Is er niet iets landelijks waarbij we klachten omtrent zichtbaarheid door kunnen geven? Dit is bij onze eigen wagenparkbeheerder tegen dovemansoren gericht. Er is zoveel innovatie op het gebied van signalering. Daar wordt totaal niet op ingespeeld.

Op de intranetsite van de e-shop is ook een forum over diverse onderwerpen waaronder voertuigen. Mogelijk dat je daar het een en ander kwijt kunt.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #4064 Gepost op: 9 april 2014, 17:32:07
Citaat van: EvEs link=msg=1257205 date=1397049383
Ik heb dit ook al eens doorgegeven aan je weet wel wie....
Toen werd me de mond gesnoerd..

Is er niet iets landelijks waarbij we klachten omtrent zichtbaarheid door kunnen geven? Dit is bij onze eigen wagenparkbeheerder tegen dovemansoren gericht. Er is zoveel innovatie op het gebied van signalering. Daar wordt totaal niet op ingespeeld.
Gelukkig kan het ook anders. Bij ons is sinds kort na een aantal klachten en wat wijzen op de europese richtlijnen het knipperpatroon aangepast. Over de rest van de balk loopt nog het een en ander. Je moet gewoon weten wie je hiervoor moet storen en dan zorgen dat je zoveel mogelijk meldingen aanmaakt. 1 melding is geen melding, 100 meldingen dan gaat men toch wel denken  :)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #4065 Gepost op: 9 april 2014, 18:16:40
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1257239 date=1397057527
Gelukkig kan het ook anders. Bij ons is sinds kort na een aantal klachten en wat wijzen op de europese richtlijnen het knipperpatroon aangepast. Over de rest van de balk loopt nog het een en ander. Je moet gewoon weten wie je hiervoor moet storen en dan zorgen dat je zoveel mogelijk meldingen aanmaakt. 1 melding is geen melding, 100 meldingen dan gaat men toch wel denken  :)

Op welke Europese richtlijnen hebben jullie gewezen en wat is er daardoor veranderd in het patroon ?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #4066 Gepost op: 9 april 2014, 18:35:56
Citaat van: 7131 link=msg=1257245 date=1397060200
Op welke Europese richtlijnen hebben jullie gewezen en wat is er daardoor veranderd in het patroon ?
ECE regelement 65 (welke genoemd staat in de regeling OGS 2009), hierdoor is het patroon nu veranderd van voor/achter naar links/rechts.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4067 Gepost op: 9 april 2014, 19:27:56
Het probleem is dat de persoon in ons district een nogal sterke eigen mening heeft, input wordt niet gewaardeerd. Misschien een niveautje hoger dan  98uiye
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #4068 Gepost op: 9 april 2014, 20:04:17
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1257252 date=1397061356
ECE regelement 65 (welke genoemd staat in de regeling OGS 2009), hierdoor is het patroon nu veranderd van voor/achter naar links/rechts.

Dank.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #4069 Gepost op: 14 april 2014, 12:07:18
Welk type signaalverlichting heeft nou de meeste attentiewaarde Led, strobes, halogeen of highbeam?
Qua zichtbaarheid denk ik dat Led het beste presteerd, maar de attentiewaarde vind ik overdag ronduit slecht. (Is mijn mening) 98uiye

Wat ik bedoel met attentiewaarde: welke lamp trekt het beste de aandacht als het achter je rijdt en niet goed je spiegels gebruikt (gros bestuurders)
Als voorbeeld: de oscilaser van code 3 in de grill had wat mij betreft een top attentiewaarde...
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”