Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1228255 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #4160 Gepost op: 10 augustus 2014, 00:02:45
Haha ik heb nog wel een vraag om het aan te wakkeren;)
De nieuwe whelen ece versies van veel producten zijn een stuk feller dan de usa versie. Dit ondanks dat er vaak een downgrade is van wattage en een witte reflector ipv een chromen.
als voorbeeld: de LINZ6  units bevatten 6 leds maar verbruiken volgens het etiket dat er op zit toch maar 4 watt. Maar ze zijn beduidend feller dan de usa versies. Lijkt op het zelfde type led dat gebruikt wordt alleen dan net een iets andere led kleur maar dit zal dit grote verschil toch niet veroorzaken?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4161 Gepost op: 10 augustus 2014, 00:11:54
Fraaie wagen van de NYPD, tevens met een tekst op de tekstmatrix die ik nog niet kende ^-^
https://www.youtube.com/watch?v=ERpbdSWLp34
THEMAJESTIRIUM1


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #4162 Gepost op: 10 augustus 2014, 01:11:52
Citaat van: Sylvester link=msg=1288352 date=1407622314
Fraaie wagen van de NYPD, tevens met een tekst op de tekstmatrix die ik nog niet kende ^-^

Je ziet dergelijke teksten wel vaker, ook in andere Amerikaanse staten. In vrijwel alle staten heb je "move over laws", soms genoemd naar politieagenten die zijn omgekomen bij aanrijdingen op de vluchtstrook. Je hebt in New York sinds 2011 de regel dat als een "emergency vehicle" met zwaailichten aan of werkverkeer met oranje zwaailichten aan op de vluchtstrook staat, je in principe niet op de rijstrook direct naast die vluchtstrook mag rijden, tenzij je niet veilig van rijstrook kunt eisselen. Dezelfde regel geldt ook als zo'n voertuig stilstaat op een rijstrook op een weg met drie of meer rijstroken.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4163 Gepost op: 11 augustus 2014, 17:55:57
Grappig om te zien dat ze ook bij de NYPD dingen van oude voertuigen overzetten naar de nieuwe, zie de bullbar en de high-risers.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4164 Gepost op: 11 augustus 2014, 18:01:26
Hebben die high-risers eigenlijk veel meerwaarde?


Gast

  • Gast
Reactie #4165 Gepost op: 11 augustus 2014, 18:14:42
Hoe hoger je verlichting, hoe eerder zichtbaar.


BartvdB

  • Medewerker bij 2 Reddingsbrigades :)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #4166 Gepost op: 18 augustus 2014, 19:45:23
Met een Vision SLR :D


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #4167 Gepost op: 18 augustus 2014, 20:27:00
Citaat van: Sylvester link=msg=1288352 date=1407622314
Fraaie wagen van de NYPD, tevens met een tekst op de tekstmatrix die ik nog niet kende ^-^
http://www.youtube.com/watch?v=ERpbdSWLp34
THEMAJESTIRIUM1
Als je daar een DJ achter het stuur zet ipv een agent heb je een rijdende discotheek.




gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #4169 Gepost op: 13 september 2014, 12:56:17
Haensch movia sl canbus operated

Heb een nieuwe ontwikkeling eindelijk klaar, een CANBUS systeem om dual colour zwaailichten op een DIN statief met slechts 2 draden te kunnen besturen.
Op de V70 politievoertuigen zie je veel geïsoleerde opsteekvoeten, die door middel van ompoling van het statief, de kleur van de lamp veranderen. Nadeel? Het is een standaard die alleen in NL geldt en je kan een voertuig met oude opsteekvoet nooit ombouwen, zonder alles eraf te slopen en helemaal opnieuw te beginnen.

Dit zijn twee printplaten (eentje in een lamp), de ander bij het schakelpanneel, waardoor je met de originele bekabeling van een enkelkleurige lamp, toch een tweekleurige lamp kan bedienen. In het filmpje is het systeem te zien met een Movia, maar het is zo gemaakt dat het ook werkt met lampen van Federal Signal, Haztec, Code 3, Whelen.

Dit scheelt bijvoorbeeld bij brandweerkorpsen die een ombouw plegen. Ze hoeven dan niet meer eerst het hele dak eruit te slopen en overal nieuwe kabels te gaan leggen.