Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212832 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #4260 Gepost op: 2 januari 2015, 20:45:54
Met Edward van Lunsen aan't hoofd als commercieel directeur. Voorheen eindverantwoordelijk bij Honac en Holland inbouw. Wouter Matser is General Manager, gezien zijn eerdere ervaring bij PON en KPMG.

Mee eens dat dit een slimme stap is als er een separaat bestek komt voor "opbouw" (inc. signalering, stickering en wagenparkbeheer etc.). Hopen dat er geleerd is van de vorige fout en dat ze signalering als apart bestek houden.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #4261 Gepost op: 3 januari 2015, 10:13:43
Het viel mij op dat op de site het gehele signaleringsverhaal weg gelaten is... Blijkbaar willen ze geen losse systemen meer verkopen maar alleen complete voertuigen?

Lijkt wel alsof het een laatste moment stap is geweest. Stond nergens op internet en ook de medewerkers van honac heb ik over de nieuwe naam pas het laatste paar weken van 2014 gehoord. Al met al was daar een hoop onzekerheid binnen honac...


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #4262 Gepost op: 3 januari 2015, 16:07:49
Citaat van: cavia link=msg=1319752 date=1420276423
Het viel mij op dat op de site het gehele signaleringsverhaal weg gelaten is... Blijkbaar willen ze geen losse systemen meer verkopen maar alleen complete voertuigen?

Lijkt wel alsof het een laatste moment stap is geweest. Stond nergens op internet en ook de medewerkers van honac heb ik over de nieuwe naam pas het laatste paar weken van 2014 gehoord. Al met al was daar een hoop onzekerheid binnen honac...

Dat Honac uit Apeldoorn weg zou gaan en bij PON zou intrekken was afgelopen zomer al bekend. Het samen gaan en een nieuwe naam inderdaad niet en is tot het laatste weken van 2014 stil gehouden.

Nu Honac niet meer Honac is, weg is uit Apeldoorn en helemaal gėintregeerd zit bij PON te Leusden ben ik benieuwd wat er overblijft van "blauwe" Whelen producten in Nederland als bijvoorbeeld PON als sanctie niet mag meedoen met de nieuwe LAPV aanbesteding die eraan zit te komen.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #4263 Gepost op: 3 januari 2015, 16:25:38
Ik persoonlijk denk niet dat het zover zal komen, wat ik wel zie gebeuren is het feit dat er aparte kaders opgezet gaan worden. Dus eerst aanbesteding voertuigen en daarna pas aanbesteding opbouw en dus zullen dan niet aan dezelfde aanbieder gegund mogen worden.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #4264 Gepost op: 4 januari 2015, 00:38:48
Citaat van: blauwblauw link=msg=1319801 date=1420297669
Dat Honac uit Apeldoorn weg zou gaan en bij PON zou intrekken was afgelopen zomer al bekend. Het samen gaan en een nieuwe naam inderdaad niet en is tot het laatste weken van 2014 stil gehouden.

Nu Honac niet meer Honac is, weg is uit Apeldoorn en helemaal gėintregeerd zit bij PON te Leusden ben ik benieuwd wat er overblijft van "blauwe" Whelen producten in Nederland als bijvoorbeeld PON als sanctie niet mag meedoen met de nieuwe LAPV aanbesteding die eraan zit te komen.

Maar het is nu niet volledig pon. Het zijn weer 3 bedrijven van pon samen. Maar op hun website profileren ze nergens iets met pon van doen te hebben. Er staan bijvoorbeeld ook foto's op van andere merken auto's en nergens is whelen herkenbaar in beeld bijvoorbeeld. Zie totaal niks meer terug aan signalerng...


BartvdB

  • Medewerker bij 2 Reddingsbrigades :)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #4265 Gepost op: 7 januari 2015, 17:06:14
In het nieuwe concept vervalt het 'automerk gebonden' idee, stond in een artikel wat ik gelezen heb over de samenvoeging, weet zo 1 2 3 even niet meer waar.
Ze gaan dus meer automerken gebruiken dan wat je van Pon gewend bent


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #4266 Gepost op: 10 januari 2015, 11:24:39
Citaat van: blauwblauw link=msg=1319801 date=1420297669
Nu Honac niet meer Honac is, weg is uit Apeldoorn en helemaal gėintregeerd zit bij PON te Leusden ben ik benieuwd wat er overblijft van "blauwe" Whelen producten in Nederland als bijvoorbeeld PON als sanctie niet mag meedoen met de nieuwe LAPV aanbesteding die eraan zit te komen.

Om heel eerlijk te zijn hebben we met de Honac -> Whelen producten een stuk minder storingen dan met de TMCS -> Federal Signal producten. Dat zit voornamelijk in het bedieningskastje dat bij laatst genoemde regelmatig in storing ging (sirene die spontaan aan gaat, hele dakset die ineens niet meer reageert etc). Alleen de sirene op de Honac wagens gaat opvallend vaak stuk...?

Ik hoop dat bij de aanbesteding ook verder gekeken gaat worden naar een plattere bak met dual color signalering er in, en een extra setje naar voren in plaats van alleen op de hoeken. De stopbordjes kunnen dan naar de kofferbak en naar de zonneklep of op het dashboard.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #4267 Gepost op: 10 januari 2015, 11:27:48
en standaard een traffic advisor in de balk en een full-text matrixbord achter! niet alleen op de transporters.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #4268 Gepost op: 10 januari 2015, 11:38:35
Citaat van: MNL-7200 link=msg=1321744 date=1420885668
en standaard een traffic advisor in de balk en een full-text matrixbord achter! niet alleen op de transporters.

Ik mag het hopen, ben bang dat het juist de andere kant op gaat en dat we in de toekomst vaker (net zoals de golf variant wijkauto) steeds meer auto's gaan zien met een enkel pitje op het dak, want 'het voldoet aan de eisen'


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #4269 Gepost op: 10 januari 2015, 13:45:02
Citaat van: MNL-7200 link=msg=1321744 date=1420885668
en standaard een traffic advisor in de balk en een full-text matrixbord achter! niet alleen op de transporters.
Waarom niet in de dakset gecombineerd? Ik weet zeker dat ik  die al eens heb voorbij zien komen hier....

Qua aanzicht was het een gewone lichtbalk, maar hij klapte van boven open als complete tekstkrant.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.