Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212878 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #4350 Gepost op: 11 april 2015, 02:02:35
Knipper patroon grill touran rechts op het einde is anders.

http://www.youtube.com/watch?v=_-xYLr0_E2Q#ws

En zo zie je ook dat alleen de oude versie Touran en TSH alleen hun koplampen uitkunnen


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #4351 Gepost op: 11 april 2015, 09:22:28


En zo zie je ook dat alleen de oude versie Touran en TSH alleen hun koplampen uitkunnen

Ik neem aan dat je dagrijlampen bedoelt...
Kan nog steeds met alle Tourans, Transporters en Golf. Oud en nieuw.
Gewoon ff nr dealer en laten uitschakelen middels de computer.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4352 Gepost op: 12 april 2015, 12:39:11
Filmpje toont mooi aan hoe dramatisch slecht zichtbaar onze huidige lichtbalken zijn met daglicht. We kunnen net zo goed alleen met een sirene rijden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #4353 Gepost op: 12 april 2015, 12:43:09
eerlijk gezegd vind ik qua balk die draaier er ook onder de meeste hoeken er het beste uitkomen.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #4354 Gepost op: 12 april 2015, 19:51:48
Citaat van: silque link=msg=1343094 date=1428835151
Filmpje toont mooi aan hoe dramatisch slecht zichtbaar onze huidige lichtbalken zijn met daglicht. We kunnen net zo goed alleen met een sirene rijden.

Het ligt er aan hoe je er naar kijkt. Bij de freedoms is al het licht meer horizontaal gebundeld dan bij de led/halogeen vista. Dat betekend meer licht daar waar je het wilt hebben. En de camera filmt vanaf boven of de balk dus dan is het niet gek dat je met de halogeen en de vista met schuine lenzen er meer van ziet ;)

Kijk het kan altijd beter maar ik moet zeggen dat we in Nederland nog best een nette standaard hebt. In de uk heb je een aantal rijden met een prop volle liberty, maar des te meer wagens voorzien van een zeer slecht zichtbaar halogeen mini balkje zonder grillflitsers.

Dus al met al hebben we het nog niet eens zo slecht hier.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #4355 Gepost op: 12 april 2015, 21:26:31
Citaat van: cavia link=msg=1343167 date=1428861108
Het ligt er aan hoe je er naar kijkt. Bij de freedoms is al het licht meer horizontaal gebundeld dan bij de led/halogeen vista. Dat betekend meer licht daar waar je het wilt hebben. En de camera filmt vanaf boven of de balk dus dan is het niet gek dat je met de halogeen en de vista met schuine lenzen er meer van ziet ;)

Kijk het kan altijd beter maar ik moet zeggen dat we in Nederland nog best een nette standaard hebt. In de uk heb je een aantal rijden met een prop volle liberty, maar des te meer wagens voorzien van een zeer slecht zichtbaar halogeen mini balkje zonder grillflitsers.

Dus al met al hebben we het nog niet eens zo slecht hier.

Daar ben ik het niet mee eens. ::)
Alleen de T5 RR setup is voldoende tot goed.
De Touran en vooral de Golf en V70 zijn heel slecht voorzien van signalering.
Zet die laatste 2 maar eens in fend off.
Voor het overige verkeer blijft maar 1 pitje blauw over...  :-\
Naar mijn mening moet een buffer voertuig er juist uit KNALLEN met blauw!
En zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen.

In NL snappen ze het bij de gele tak, en soms bij de rode tak gelukkig wel.  ;D


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #4356 Gepost op: 13 april 2015, 04:33:04
Citaat van: RS6 link=msg=1343183 date=1428866791
Daar ben ik het niet mee eens. ::)
Alleen de T5 RR setup is voldoende tot goed.
De Touran en vooral de Golf en V70 zijn heel slecht voorzien van signalering.
Zet die laatste 2 maar eens in fend off.
Voor het overige verkeer blijft maar 1 pitje blauw over...  :-\
Naar mijn mening moet een buffer voertuig er juist uit KNALLEN met blauw!
En zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen.

In NL snappen ze het bij de gele tak, en soms bij de rode tak gelukkig wel.  ;D

Maar even kijkend maar de oude strobes enzo op de politie autos zijn deze zo slecht nog niet. Het kan altijd meer. Maar opzich is het zo slecht nog niet...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4357 Gepost op: 14 april 2015, 18:12:43
Ik zag vandaag in België dat bergingsvoertuigen Amber/Rode (achterzijde) en Amber/Witte signalering hadden, is dit 'nieuw'?
Ik dacht namelijk dat Belgische bergers alleen Amber hadden.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #4358 Gepost op: 14 april 2015, 22:29:20
Ik heb bij mijn laatste bezoeken bij aan de Zuiderburen veel kleurtjes gezien, afgezien blauw. Iemand die de regelingen omtrent O(G)S in Belgie uit z'n mouw kan schudden? Ik kan ze niet vinden, qua toegestane kleuren.


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #4359 Gepost op: 15 april 2015, 07:39:31
Citaat van: Haageneesch link=msg=1343674 date=1429043360
Ik heb bij mijn laatste bezoeken bij aan de Zuiderburen veel kleurtjes gezien, afgezien blauw. Iemand die de regelingen omtrent O(G)S in Belgie uit z'n mouw kan schudden? Ik kan ze niet vinden, qua toegestane kleuren.

Hou je vast;

Voor de blauwe en oranje knipperlichten moet men rekening houden met artikel 28 §2.1 c) 4 van het Koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens, hun onderdelen en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen[1] en artikel 37 van het Koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg[2].

Het eerste artikel bepaalt welke voertuigen met een blauw knipperlicht mogen rijden, dit zijn de volgende: “De voertuigen van de politiediensten, de niet gebanaliseerde voertuigen van de dienst wegcontrole van het Bestuur van de Verkeersreglementering en van de Infrastructuur te Land, de niet gebanaliseerde voertuigen van de Administratie der Douane en Accijnzen aangeduid door de Minister van Financiën, de niet gebanaliseerde voertuigen van de militaire politie en van de diensten voor het ophalen en vernietigen van explosieven aangeduid door de Minister van Landsverdediging, de voertuigen van de Federale Overheidsdienst van Justitie bestemd voor het vervoer van gedetineerden en voor het Openbaar Ministerie, het dienstvoertuig van de provinciegouverneurs, de herkenbare voertuigen van de inspectiediensten van de gewesten en van de maatschappijen voor openbaar vervoer belast met wegcontrole, de ziekenauto's, de voertuigen voor dringende medische interventie van de dienst 100, de brandweervoertuigen, de voertuigen van de Civiele Bescherming, de voertuigen van de veiligheidsdienst van de spoorwegen, de voertuigen voor hulpverlening van Infrabel, de voertuigen voor hulpverlening bij ernstig incident veroorzaakt door water, gas, elektriciteit of radioactieve stoffen, mogen vooraan of op het dak één of meer blauwe knipperlichten voeren.  Bij wijze van uitzondering kan de Minister van Verkeerswezen de toelating verlenen om andere voertuigen, bestemd voor een openbare dienst, vooraan of op het dak uit te rusten met één of meerdere blauwe knipperlichten.”