Hallo,
Kan ook aan het laadsysteem liggen wat ze ingebouwd hebben. Als je een simpel diodeblok erin hebt zitten met een enkelvoudig relais. Dus accu laden op het moment dat de motor draait (stuursignaal via Klem D+ van de dynamo) zal eht anders werken dan bijvoorbeeld een "intelligent" split charge systeem, zoals in de offroad sport wordt gebruikt.
Standaard heeft VW 120A Dynamo's bij mijn weten, zou ruim voldoende moeten zijn om 2 accu's te laden, want een diesel gebruikt aanzienlijk minder vermogen dan een benzine versie. Enkel de ECU, de dieselpomp en de injectoren van de diesel trekken vermogen weg van de dynamo. Onsteking heb je niet gedurende de rit, dat scheelt al het nodige....
Oplossing zou een intelligent split charge kit kunnen zijn, welke volgens verschillende kenlijnen kan laden, zodat de 2e accu ook in conditie blijft en voldoende spanning. Ik verbouw bijvoorbeeld in dergelijke auto's ook niet het systeem dat aangeboden wordt door diverse opbouwers of door VAG groep, maar een alternatief systeem uit Australië.
Het systeem dat ik voor ogen heb wordt alleen in de wereld van hulpverleningsdiensten niet in deze uitvoering toegepast, wel alternatieven van andere firma's (naar mijn mening niet de meest ideale oplossing)
Groeten, Ruud