Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1227775 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #850 Gepost op: 13 september 2009, 14:01:36
http://www.youtube.com/watch?v=xpRLhGrCT-g

Door Hiddutje @ Youtube

Apart voertuig, nieuwe Hänsch pit, speaker op het dak ::) en een dashbordflitser :-\
Aan de streepjescode te zien (op het raam net achter het rechterachterportier) zal het wel een huurauto zijn

Of wellicht een YUP die geen zin had om in de file te wachten?  ;D

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #851 Gepost op: 13 september 2009, 17:31:01
Ik heb al aardig gezocht maar ik kan het helaas bijna niet vinden... Heeft er iemand voor mij een foto van een politievoertuig (Touran, Transporter, Vito) van ZHZ, met de losse pitten, met prio 1?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #852 Gepost op: 13 september 2009, 17:42:12
Ik heb al aardig gezocht maar ik kan het helaas bijna niet vinden... Heeft er iemand voor mij een foto van een politievoertuig (Touran, Transporter, Vito) van ZHZ, met de losse pitten, met prio 1?

Heb je hier ook gekeken? http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,10007.0.html

Mogelijk dat er eentje tussen zit.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

RS6

• HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #853 Gepost op: 13 september 2009, 18:12:36
Mooi voertuig uit Belgie met een hele mooie balk... Jammer dat zoiets niet op een NL noodhulp voertuig zit...

Jammer dat zoiets niet op een NL noodhulp voertuig zit...

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #854 Gepost op: 13 september 2009, 19:44:49
Mooi voertuig uit Belgie met een hele mooie balk... Jammer dat zoiets niet op een NL noodhulp voertuig zit...

Jammer dat zoiets niet op een NL noodhulp voertuig zit...

Is toch gewoon een Whelen Liberty? Zit er hier zat op, heel NHN rijdt er mee (weliswaar niet met heldere lenzen, als je dat bedoelde: excusé).

gebruiker0401206

• Gast
Reactie #855 Gepost op: 13 september 2009, 20:01:02
Jup,

Gewoon een Liberty. Alleen worden in Nederland niet extra flitsers aan de balk toegevoegd. Soms, als je kijkt zoals op de VOA van Amsterdam Amstelland zitten er net 2 extra led flitsers in de balk. De Liberty in het filmpje heeft gewoon de balk over de volle lengte met extra LED flitsers erin.

Daarnaast zit er op de NL versie een ander flitspatroon, om te voldoen aan de ECE R65 norm. De balk in het filmpje staat gewoon op action scan. Oftewel de balk draait van elk beschikbaar flitspatroon een paar seconden als demo en springt dan door naar het volgende patroon.

Groeten, Ruud

RS6

• HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #856 Gepost op: 13 september 2009, 23:08:52
Oke, Thnx. Zo met die heldere lenzen en extra flitsers kijk ik er heel anders tegen aan.

Deze balk voldoet zo dus niet aan de ECE R65 norm?

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #857 Gepost op: 14 september 2009, 13:01:09
Jawel, alleen moet er dus een ander patroon ingeschakeld worden.

De Nederlandse LFL's hebben (bij de politie) de stopmatrixxen erin zitten, dat is de reden dat er weinig tot geen extra flitsers in kunnen zitten.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #858 Gepost op: 14 september 2009, 19:22:09
De dienstautotjes en busjes van de GHOR en Brandweer RR hebben er meestal ook een goedgevulde Liberty opstaan ;)

En die vallen ook aardig op O0

Joost

gebruiker0401206

• Gast
Reactie #859 Gepost op: 15 september 2009, 09:34:48
Niet alleen ander patroon. Er moet ook functiebewaking op de verlichting zitten en die zit niet standaard op de Liberty.

Groeten, Ruud