Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1226917 keer)

0 gebruikers (en 29 gasten bekijken dit topic.

HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #900 Gepost op: 8 oktober 2009, 19:17:45
Jammer dat dat witte plastic er hier altijd onder zit. Losstaand is mooier in mijn ogen :) .

Klopt, meestal ligt de dakset op/in zo'n witte balk. Misschien wist je het al maar deze zijn van het merk Barclay en zorgen er voor dat de wind niet tussen het dak en de dakset komt. Anders heb je behoorlijk last van windgefluit, zeker bij + 80 km/u. Ook zijn de snoertjes en gaten zo wat mooier weggewerkt.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #901 Gepost op: 8 oktober 2009, 22:57:08
En het scheelt een hoop gedoe met installeren. Ook al vinden sommige mensen het niet zo heel mooi, het is niet alleen voor vermindering windgeruis, maar ook voor de installateur makkelijker. Minder gaten in het dak maken, geen pootjes die je meer hoeft uit te lijnen etc.
Als je de nieuwe flatcable van woodway gebruikt, komen er helemaal geen gaten meer aan te pas.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #902 Gepost op: 23 oktober 2009, 12:34:40
Brandweer Rijswijk rukt uit met de HV voor een treinongeval op het station:

PRIO 1 HV 4170 RIJSWIJK STATION RIJSWIJK GENERAAL EISENHOWERPLEIN 135 NS (PERSOON ONDER TREIN: JA)

Filmpjes zijn van Nathan Alblas (meer filmpjes op youtupe ZHZ112)

Kan iemand mij uitleggen waarom deze (dit?) voertuigen eigenlijk zijn uitgerust met zowel een electrische als mechanische (martinihorn) sirene?


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #903 Gepost op: 23 oktober 2009, 12:56:54
Gezien het verschil in decibellen kan ik me voorstellen dat de electronische sirene gevoerd wordt om als voorangsvoertuig te dienen terwijl de bekende martinhoorn bijgezet wordt als weggebruikers echt ff op moeten zouten.

Het is maar een vermoeden ... maar verklaard wel waarom het mechaniek aangaat bij het invoegen in het verkeer.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #904 Gepost op: 23 oktober 2009, 18:22:40
Wisselen tussen electrisch en perslucht is over komen waaien uit Dld, daar doen ze dat al langer.

Persluchthoorn wordt ingezet op drukke kruisingen moeilijk overzichtelijke plekken. Electrisch wordt ingezet 's Nachts en op landwegen.

Eigenlijk een soort variant op onze "versneller" in Nederland.
In Duitsland hebben de auto's die alleen electronische 2toon hebbenb, meestal ook 2 verschillende sirene versies. Een zogenaamd Stadsignal (breed dragend) en een land signaal (ver dragend) om de hoorbaarheid te verbeteren bij kruisingen of in drukke binnensteden.

Bekendste voorbeeld hiervan is de Hella RTK (3,4,5,6,7)SL reeks. Waarbij SL staat voor Stadt/Landsignal.


Groeten, Ruud


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #905 Gepost op: 23 oktober 2009, 19:10:05
En ook om aan de nieuwe (eigenlijk al niet eens meer nieuwe) eisen te voldoen.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #906 Gepost op: 23 oktober 2009, 22:31:46
Hoorde vandaag uit goed ingevoerde bron (de opbouwer) dat politie Groningen nieuwe voertuigen gaat voorzien van de FedSig Arjent. Dit nadat ze wat offertes hadden aangevraagd. Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien. Misschien wel Arjent omdat we geklaagd hebben over het windgeruis van de Vista die sommige auto's hebben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #907 Gepost op: 24 oktober 2009, 00:25:43
En ook om aan de nieuwe (eigenlijk al niet eens meer nieuwe) eisen te voldoen. M.b.t. toonhoogte en decibellen is elektrisch gewoon beter in te stellen.

Iets met klok en klepel ... Met andere woorden slaat helemaal nergens op  ::)

Haaglanden is een van de eerste regio's die al op de vorige generatie de ''dag'' en ''nacht''stand had zitten oftewel Martinhoorns voor overdag en electro voor 's nachts. Nu zie je dat ook komen op onder andere het OVD voertuig van Amsterdam centrum en op de ademluchtwagen van diezelfde regio.

Op de nieuwe FederalSignal signalering zit ook een mogelijkheid om het geluid te wisselen van dag naar nachtstand (iets zachter en iets andere toonhoogte)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #908 Gepost op: 24 oktober 2009, 17:47:12
Oké laatste zin weggehaald...


Gast

  • Gast
Reactie #909 Gepost op: 24 oktober 2009, 19:20:16

Op de nieuwe FederalSignal signalering zit ook een mogelijkheid om het geluid te wisselen van dag naar nachtstand (iets zachter en iets andere toonhoogte)

Wat mij dan benieuwd of dat "iets zachter" dan nog altijd voldoet aan de minimaal gestelde dB eis?
Zwaailampmaker, kóm der maar in!