Mountainbike teams Rode Kruis

Auteur Topic: Mountainbike teams Rode Kruis  (gelezen 151365 keer)

0 gebruikers (en 31 gasten bekijken dit topic.

fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #270 Gepost op: 16 juli 2012, 15:36:45
Dit hebben wij laten doen door een bedrijf in de regio. het beste kan je gaan zoeken naar een bedrijf in jou eigen regio die de afdeling wilt sponsoren.
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #271 Gepost op: 16 juli 2012, 22:21:00
Op intranet staat een handleiding voor NRK-biketeams onder https://intranet.rodekruis.nl/activiteiten/evenementenhulpverlening/Documents/Microsoft%20Word%20-%202012%20handleiding%20Biketeams.pdf, maar dus wel eerst inloggen.
Overigens was Tilburg lang niet de eerste, maar dat doet er niet toe :)
CN NRK


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #272 Gepost op: 3 augustus 2012, 16:33:29
Het bestuur van de afdeling doet er bij ons wat moeilijk over ze wijzen naar elkaar wie het op moet pakken... e-mail zijn niet beantwoord richting mij en ik kan dus ook nog niet naar een fietsenzaak stappen omdat er geen groen licht is gegeven. Ik heb zelf nu een plan van aanpak geschreven en via de fietsgroep uit Barneveld een draaiboek gekregen waaruit ik informatie heb gehaald. Deze ga ik nog bezorgen bij het bestuur.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


tnkdriver82

  • Ambulance chauffeur / Het NL Rode Kruis / SIGMA-lid / ex-DBBO en Militair
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #273 Gepost op: 7 augustus 2012, 13:42:20
ik vind het wel raar dat hier al word gesproken over een officieel kleding pakket van uit Moderna dat officieel i ngebruik genomen gaat worden einde deze maand door afdeling Velsen?. Terwijl de gesprekken nog niet afgelopen zijn.
Er moet namelijk nog gesprekken plaats vinden. Daarnaast heeft Moderna na mijn weten alle informatie gehaald uit alleen afdeling Velsen.
Terwijl we toen KLM nog leverde we alles met 3 afdelingen samen hebben gedaan. Nu is er een kleding pakket op tafel die op diverse vlakken nog steeds niet voldoet en zal er in september of oktober een gesprek gaan komen met Moderna over dit pakket. Dus er ligt nog niets vast.


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #274 Gepost op: 7 augustus 2012, 13:46:51
Al jaren wordt er vanalles geroepen over kleding binnen het Rode Kruis. Er zou een nieuw landelijk werkpak komen, maar tot op heden lopen verschillende afdelingen in verschillende kledingstijlen. Eerst maar eens zorgen dat er een goede kledinglijn komt die aan de eisen voldoet en representatiever is dan de huidige. Fietskleding is belangrijk en leuk, maar zoveel fietsteams zijn er nog niet actief.

Daarnaast kan het niet zo zijn dat 1 afdeling het eisenpakket op tafel legt voor een kledinglijn.


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #275 Gepost op: 7 augustus 2012, 22:05:52
Al jaren wordt er vanalles geroepen over kleding binnen het Rode Kruis. Er zou een nieuw landelijk werkpak komen, maar tot op heden lopen verschillende afdelingen in verschillende kledingstijlen. Eerst maar eens zorgen dat er een goede kledinglijn komt die aan de eisen voldoet en representatiever is dan de huidige. Fietskleding is belangrijk en leuk, maar zoveel fietsteams zijn er nog niet actief.

Daarnaast kan het niet zo zijn dat 1 afdeling het eisenpakket op tafel legt voor een kledinglijn.
Te zien aan het document over het opzetten van een Bike-team is dat ook vanuit 1 afdelingservaring geschreven.. dus dat verbaast me niets.


ehboŽer quinten

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #276 Gepost op: 19 september 2012, 10:54:24
Hallo allemaal,

Binnen ons biketeam merkten we dat tassen een lastige kwestie is. Er was geen product te vinden dat aan onze eisen voldeed.
Wat moet je dan? Zelf iets verzinnen dus.
En daar is dit uit gekomen: (enkel zichtbaar op NRK intranet)
https://portaal.rodekruis.nl/activiteiten/evenementenhulpverlening/Documents/PAX%20fietstassen%20tbv%20biketeam%20Zeeland%20V1.pdf

Groetjes,

Quinten


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #277 Gepost op: 22 september 2012, 15:48:34
Wat ik niet snap is dat er zoveel over nagedacht word e.d terwijl er een standaard concept bestaat, de ambulance fiets.. 2 simpele fietskoffers en een tas op het stuur.. thats all en genoeg lijkt mij?

Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #278 Gepost op: 22 september 2012, 16:20:53
Wat ik niet snap is dat er zoveel over nagedacht word e.d terwijl er een standaard concept bestaat, de ambulance fiets.. 2 simpele fietskoffers en een tas op het stuur.. thats all en genoeg lijkt mij?


Jij hebt zeker een punt, maar geldt dat ook niet voor de fietskleding... er zijn genoeg biketeams bij politie, handhaving, ambulance, kmar etc. Toch gaat het rode kruis zijn eigen kleding ontwikkelen, waar in ieder geval weinig gebruikers betrokken zijn geweest.


RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #279 Gepost op: 22 september 2012, 18:48:16
Het uitrustingsniveau van Medical Bikers (First Response, Ambulance, EHBO) zijn ook geen eenheidsworst, dus de uitrusting hoeft ook niet het zelfde..

Een Medical Biker in grote stad in het publieke domein, zal veel langer op assistentie, moeten wachten, langere fietstijden, hele dag op de fiets,   Zal uitgebreidere uitrusting, en specifiekere kleding moeten hebben.  

Een biker die een fietstocht begeleidt zal misschien wel weer een andere uitrusting nodig hebben.



Een biker die alleen af en toe even hoeft te fietsen, van ongeveer 5 minuten, en die ook nog binnen 5 minuten versterking krijgt van een team kan misschien wel af met een simpel heuptasje of een vest met simpele eerste hulp middelen.

Dus alles hangt af, van de aard van de inzet, aard van terrein, aard van de werkzaamheden.  

Soms is een mountainbike geschikt, soms zijn er misschien wel handiger fietsen te bedenken.