Mountainbike teams Rode Kruis

Auteur Topic: Mountainbike teams Rode Kruis  (gelezen 151367 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

tnkdriver82

  • Ambulance chauffeur / Het NL Rode Kruis / SIGMA-lid / ex-DBBO en Militair
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #310 Gepost op: 8 augustus 2013, 01:22:48
Kijk mooi nieuws bij afdeling brunssum. Betreft het kleding pakket Petre hebben we idd al even niets meer vernomen. Ik zal eens informeren. Of Mss kan EHBO'er Quinten dit aanvullen?


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #311 Gepost op: 19 maart 2014, 16:20:58
Inmiddels is het BIKE-team 1x ingezet (voor de winter) en heeft al meteen zijn nut bewezen.

Volgende maand wordt ons BIKE-team weer ingezet en zal ik 1 van de 2 zijn. Ben benieuwd hoe druk we het gaan krijgen.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


EH-Am*dam

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #312 Gepost op: 20 maart 2014, 20:59:18
Amsterdam heeft sinds kort ook een biketeam.
Athans de fietsen zijn binnen en al gebruikt bij een inzet.
De training voor belangstellende EHBO-ers is binnenkort.
EH-verlener RK Amsterdam SIGMA Amsterdam-Amstelland BHV


tnkdriver82

  • Ambulance chauffeur / Het NL Rode Kruis / SIGMA-lid / ex-DBBO en Militair
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #313 Gepost op: 20 maart 2014, 21:17:46
Goed bezig allemaal, En zo groeien we landelijk door....


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #314 Gepost op: 20 maart 2014, 21:21:12
Als het VK nu nog wakker wordt dat er ook iets aan kleding moet komen en niet dat iedere afdeling wat anders heeft, dan kunnen we inderdaad landelijk door.


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #315 Gepost op: 21 maart 2014, 14:47:23
mij is inmiddels ook al ter gehoor gekomen dat men contact heeft gezocht met de bikers van Politie. Dit om ons wat tips en truc mee te geven over hoe we bijv. sneller tussen de mensen massa doorkomen en hoe we het snelst en veiligst op en af kunnen gaan. Ben benieuwd wanneer dat is. Zal er zeker een verslag van plaatsen als ik daar ben geweest of meer weet.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #316 Gepost op: 21 maart 2014, 16:38:57
Ik weet dat wij binnen onze afdeling ook bezig zijn een bike team op te zetten, planning is/was dat we met Bevrijdingsfestival 2 bikes hebben al. Ik weet niet in hoeverre dit nu nog zo is. Ook was de planning dat de bikers van ons op "training" gaan bij de politie voor tips en tricks.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


EH-Am*dam

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #317 Gepost op: 23 maart 2014, 21:35:59
Ik heb begrepen dat wij in Amsterdam de training krijgen van iemand van de marechaussee van Schiphol.
De politie in Amsterdam geeft geen trainingen aan particulieren/derden, dus je komt altijd uit bij iemand van de politie of marechaussee die de trainingen (bedrijfsmatig) geeft naast zijn eigen bikewerk.

En dan wordt uiteindelijk ook gekozen op basis van het kostenplaatje. :D
EH-verlener RK Amsterdam SIGMA Amsterdam-Amstelland BHV


zwollie

  • EHBO NRK, medicus
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #318 Gepost op: 26 maart 2014, 16:01:40
Inmiddels is ook afdeling Zwolle een bike team rijker. Getraind door de afdeling IBT van de Politie alhier. Wat betreft de kleding voor bike teams het volgende: Er is nog steeds geen landelijke kledinglijn bij de kledingleverancier van het RK, deze wordt niet eerder dan in het najaar verwacht. Reden: de gehele kledinglijn wordt tegen het licht gehouden en daar wordt de bike kleding in mee genomen. (recente info vanuit het VK)

Als iemand nog een goed adres weet voor, niet al te dure, kleding, laat het dan even weten. Van Quinten heb ik inmiddels wat mogen ontvangen, maar ik ben benieuwd naar andere alternatieven.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #319 Gepost op: 26 maart 2014, 16:03:37
Citaat van: zwollie link=msg=1254126 date=1395846100
Inmiddels is ook afdeling Zwolle een bike team rijker. Getraind door de afdeling IBT van de Politie alhier. Wat betreft de kleding voor bike teams het volgende: Er is nog steeds geen landelijke kledinglijn bij de kledingleverancier van het RK, deze wordt niet eerder dan in het najaar verwacht. Reden: de gehele kledinglijn wordt tegen het licht gehouden en daar wordt de bike kleding in mee genomen. (recente info vanuit het VK)

Als iemand nog een goed adres weet voor, niet al te dure, kleding, laat het dan even weten. Van Quinten heb ik inmiddels wat mogen ontvangen, maar ik ben benieuwd naar andere alternatieven.

En zo is er al vier jaar een reden om maar niet te komen met bikekleding >:( Niet gek dat afdelingen dan zelf dingen gaan verzinnen.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.