Mountainbike teams Rode Kruis

Auteur Topic: Mountainbike teams Rode Kruis  (gelezen 151366 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #320 Gepost op: 26 maart 2014, 16:06:53
Ik zie steeds meer biketeams komen bij het Rode Kruis. Is er serieus over nagedacht door al die afdelingen over de kosten van een biketeam en wat er voor nodig is om dit terug te verdienen? Daarnaast zijn er zeer veel evenementen ongeschikt voor een biketeam.

Tot slot vraag ik mij af waarom er niet veel meer voor gekozen is om biketeams op districts- en regioniveau op te zetten. Het lijkt er nu een beetje op dat je niet meer zonder kunt...binnen een afdeling.

Maar goed, landelijk is hier op niet op ingespeeld...

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #321 Gepost op: 26 maart 2014, 16:09:56
Citaat van: zwollie link=msg=1254126 date=1395846100
Inmiddels is ook afdeling Zwolle een bike team rijker. Getraind door de afdeling IBT van de Politie alhier. Wat betreft de kleding voor bike teams het volgende: Er is nog steeds geen landelijke kledinglijn bij de kledingleverancier van het RK, deze wordt niet eerder dan in het najaar verwacht. Reden: de gehele kledinglijn wordt tegen het licht gehouden en daar wordt de bike kleding in mee genomen. (recente info vanuit het VK)

Als iemand nog een goed adres weet voor, niet al te dure, kleding, laat het dan even weten. Van Quinten heb ik inmiddels wat mogen ontvangen, maar ik ben benieuwd naar andere alternatieven.
Profistep heeft ook rk kleding!


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #322 Gepost op: 26 maart 2014, 16:35:09
Citaat van: zwollie link=msg=1254126 date=1395846100
Reden: de gehele kledinglijn wordt tegen het licht gehouden en daar wordt de bike kleding in mee genomen. (recente info vanuit het VK)

Weet niet hoe oud de info van jouw is, maar mijn info is dat ook dat plan in de diepe diepvries terecht is gekomen. (info huidige kledingleverancier, die mee doet/deed in de review)

Citaat van: RemRoof link=msg=1254128 date=1395846413
Ik zie steeds meer biketeams komen bij het Rode Kruis. Is er serieus over nagedacht door al die afdelingen over de kosten van een biketeam en wat er voor nodig is om dit terug te verdienen? Daarnaast zijn er zeer veel evenementen ongeschikt voor een biketeam.

Tot slot vraag ik mij af waarom er niet veel meer voor gekozen is om biketeams op districts- en regioniveau op te zetten. Het lijkt er nu een beetje op dat je niet meer zonder kunt...binnen een afdeling.

Maar goed, landelijk is hier op niet op ingespeeld...

RemRoof

Je kunt alles wel naar de regio trekken, maar de regio hoort niet uitvoerend te zijn maar ondersteunend aan de afdelingen. En mijn mening is dat een biketeam uitvoerend is en dus bij een afdeling thuis hoort.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #323 Gepost op: 26 maart 2014, 16:47:12
Citaat van: RemRoof link=msg=1254128 date=1395846413
Ik zie steeds meer biketeams komen bij het Rode Kruis. Is er serieus over nagedacht door al die afdelingen over de kosten van een biketeam en wat er voor nodig is om dit terug te verdienen? Daarnaast zijn er zeer veel evenementen ongeschikt voor een biketeam.

Het ziet er natuurlijk erg stoer uit om in een sterk pak rond te fietsen. Niet per definitie negatief bedoeld, maar er gaan denk weinig jongeren meer op een stoeltje voor een caravan zitten op de braderie. Wat dat betreft is het wel logisch dat je steeds meer bikers in alle soorten en maten ziet verschijnen... Of er echt rationele overwegingen achter zitten, tja..  ;)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #324 Gepost op: 26 maart 2014, 17:07:02
Citaat van: RemRoof link=msg=1254128 date=1395846413
Ik zie steeds meer biketeams komen bij het Rode Kruis. Is er serieus over nagedacht door al die afdelingen over de kosten van een biketeam en wat er voor nodig is om dit terug te verdienen? Daarnaast zijn er zeer veel evenementen ongeschikt voor een biketeam.

Tot slot vraag ik mij af waarom er niet veel meer voor gekozen is om biketeams op districts- en regioniveau op te zetten. Het lijkt er nu een beetje op dat je niet meer zonder kunt...binnen een afdeling.

Maar goed, landelijk is hier op niet op ingespeeld...

RemRoof

Er zijn ook genoeg inzetten die wel geschikt zijn om met bikes naartoe te gaan, je hoeft ze ook niet altijd naar alle inzetten mee te nemen. Als ik even naar onze afdeling kijk zijn dit toch minimaal 4 inzetten per jaar waarop we bikes kunnen inzetten. En daarbij kan je als je bikes hebt ook dat gaan aanbieden en zo mogelijk dus meer bike-geschikte inzetten draaien.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #325 Gepost op: 26 maart 2014, 18:48:45
Citaat van: RemRoof link=msg=1254128 date=1395846413
Ik zie steeds meer biketeams komen bij het Rode Kruis. Is er serieus over nagedacht door al die afdelingen over de kosten van een biketeam en wat er voor nodig is om dit terug te verdienen? Daarnaast zijn er zeer veel evenementen ongeschikt voor een biketeam.

Tot slot vraag ik mij af waarom er niet veel meer voor gekozen is om biketeams op districts- en regioniveau op te zetten. Het lijkt er nu een beetje op dat je niet meer zonder kunt...binnen een afdeling.

Maar goed, landelijk is hier op niet op ingespeeld...

RemRoof

Ik heb het hier wel mee eens, wij hebben een paar evenementen waar je kan overwegen of je biketeams in wilt zetten, maar deze zijn ook prima zonder te doen.

Wat RemRoof voornamelijk bedoeld denk ik, is dat deze fietsen inclusief uitrusting wordt aangeschaft op regionaal of districtsniveau (of een samenwerking van een aantal afdelingen) en dan samen de kosten delen en samen de fietsen gebruiken. Ik denk dat dit veel aantrekkelijker is.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #326 Gepost op: 26 maart 2014, 18:51:33
Citaat van: Job45 link=msg=1254162 date=1395856125
Ik heb het hier wel mee eens, wij hebben een paar evenementen waar je kan overwegen of je biketeams in wilt zetten, maar deze zijn ook prima zonder te doen.

Wat RemRoof voornamelijk bedoeld denk ik, is dat deze fietsen inclusief uitrusting wordt aangeschaft op regionaal of districtsniveau (of een samenwerking van een aantal afdelingen) en dan samen de kosten delen en samen de fietsen gebruiken. Ik denk dat dit veel aantrekkelijker is.

Dat is inderdaad zo, netzoals dat nu (naar mijn gevoel/idee) elke afdeling die bezig is met een bike team op te zetten zelf het wiel aan het uitvinden is met alles. Het zal inderdaad een stuk voordeliger zijn als je met meerdere afdelingen samen zoiets opzet en aanschaf.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


zwollie

  • EHBO NRK, medicus
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #327 Gepost op: 30 maart 2014, 16:20:55
Ik denk inderdaad dat het goed is om zoveel als mogelijk samen te werken met andere afdelingen. De opzet hebben wij ook gedaan in overeenstemming met ons district. De kosten zijn inderdaad hoog en een goed business plan is denk ik een must.

Ik ben het dan ook helemaal eens met RemProof dat er vanuit het VK, of in ieder geval vanuit de regio, veel meer sturing gegeven zou moeten worden. Helaas bleek dit ook in ons geval nog steeds niet goed geregeld.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #328 Gepost op: 30 maart 2014, 17:52:07
Citaat van: Job45 link=msg=1254162 date=1395856125
Ik heb het hier wel mee eens, wij hebben een paar evenementen waar je kan overwegen of je biketeams in wilt zetten, maar deze zijn ook prima zonder te doen.

Wat RemRoof voornamelijk bedoeld denk ik, is dat deze fietsen inclusief uitrusting wordt aangeschaft op regionaal of districtsniveau (of een samenwerking van een aantal afdelingen) en dan samen de kosten delen en samen de fietsen gebruiken. Ik denk dat dit veel aantrekkelijker is.

Helemaal juist O0
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #329 Gepost op: 30 maart 2014, 18:03:01
Citaat van: zwollie link=msg=1254923 date=1396189255
Ik denk inderdaad dat het goed is om zoveel als mogelijk samen te werken met andere afdelingen. De opzet hebben wij ook gedaan in overeenstemming met ons district. De kosten zijn inderdaad hoog en een goed business plan is denk ik een must.

Ik ben het dan ook helemaal eens met RemProof dat er vanuit het VK, of in ieder geval vanuit de regio, veel meer sturing gegeven zou moeten worden. Helaas bleek dit ook in ons geval nog steeds niet goed geregeld.

Bij ons zijn ze ook zelf het wiel aan het uitvinden doordat er vanuit district of regio niks is.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel