Hoewel ik de meerwaarde van BLS+/EHBO+ (vpk's en artsen met ehbo diploma) op bepaalde evenementen echt wel erken, moeten we de "gewone" evenementenhulpverlener (dus niet alleen een HOK of NRK certificaat, maar minimaal aangevuld met verdiepingslessen) ook niet te kort doen, zij kunnen ook goed hulpverlenen, zij het te voet, op de fiets, met een auto of zelfs een Segway oid. Het hebben van achtergrondkennis is soms lekker, ik denk echter dat je deze mensen (dus ook BLS+) vooral moet gebruiken als meewerkend achterwacht, coach en adviseur van de hulpverleners. "echte" slachtoffers komen op de wat grotere evenementen (waar je BLS+ inplant als zodanig) toch wel naar de post, en een ehbo-er moet de eerste aanval echt wel kunnen doen.
Dus met onze ervaringen met BLS+ in Haaglanden in mijn achterhoofd, juist geen BLS+ op de fiets, daar je ze veel beter kunt gebruiken in een directe zorgende rol in een looppatrouille of op de post, ipv als "bescherming" van je ehbo-ers, zoals bikes vaak worden ingezet.